Chiptuning
Moderátor: Moderátoři
Chiptuning
Nazdárek, je tu někdo kdo přemýšlí nad čipnutím nového Tucsíka ?
Budu mít 110kW 7st. DCT.
Zatím jsem měl čiplé každé auto a vždy to bylo bez problémů i po ujetí 250 000km.
našel jsem i specifikaci převodovky měla by to být D7F22 podle popisu zvládne 340Nm
https://www.hyundai-transys.com/en/product/pd_005.do
Budu mít 110kW 7st. DCT.
Zatím jsem měl čiplé každé auto a vždy to bylo bez problémů i po ujetí 250 000km.
našel jsem i specifikaci převodovky měla by to být D7F22 podle popisu zvládne 340Nm
https://www.hyundai-transys.com/en/product/pd_005.do
- Reklama
Re: Chiptuning
Podle popisu nejspíš existuje několik variant DCT D7F22, pro krouťáky od 220 do 340 Nm. Takže je dost dobře možné, že ta v Tucsonu je optimalizovaná na 250 Nm a víc může být problém.
Hyundai Tucson 2021 1.6 TGDI DCT Style Premium
Re: Chiptuning
Když jsem měl CRDi, tak jsem se tomu věnoval a nenašel jsem žádného úpravce, který by vyhodnocoval vliv úprav na DPF (frekvence a průběh regenerací, zanášení filtru apod.). Už jen z tohoto důvodu jsem se na to vypdrnul, výměna zaplněného DPF není sranda, aftermarket neexistuje nebo je nespolehlivý a vyčištění filtru je podle těch, kdo to už provedli, pouze na chvíli.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Chiptuning
Tohle mi na můj dotaz napsali
Dobrý den,
děkujeme za Váš zájem.
U nových vozidel doporučujeme před úpravou nájezd cca 4 - 5 tis. km, aby se rozpružil motor.
U tohoto nového typu motorizace záleží, jakou verzí motorové řídící jednotky Kefico bude Vaše
vozidlo osazeno. Cca pro 50% firmwarových verzí již jsou hotové komunikační protokoly, aby bylo
možné úpravu provést. Na dalších verzích zatím ještě pracujeme.
Parametry úpravy výkonu a kroutícího momentu (varianta Optimal):
z 110 kW na 132 kW
z 250 Nm na 320 Nm
Úprava se vždy provádí vozidlu na míru, tedy upravujeme přímo software ŘJ Vašeho vozu
(dle firmwarové verze, sestavení vozu, typu převodovky, atd.).
Před úpravou vždy provádíme diagnostiku a kontrolu stavu vozu,
abychom si byli jisti, že je po technické stránce v pořádku.
V případě, že je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, součástí úpravy je
samozřejmě i přeprogramování map převodovky, aby se řazení přizpůsobilo upravenému
výkonu a krouťáku, aby převodovka nezacukávala a netrpěla.
Toto je samozřejmě v ceně celé úpravy.
Pokud používáte vozidlo jako "daily car", tedy na běžnou kombinovanou jízdu město / dálnice,
doporučujeme variantu Blue Optimal.
U této úpravy zůstávají na jednotlivých komponentech dostatečné výkonové rezervy, aby nedocházelo
k nadměrnému zatěžování a zkracování životnosti. Toto samozřejmě platí i pro filtr pevných částic.
Po úpravě dochází ke zlepšení odezvy na plynový pedál a akceleraci. Vozidlo je živější,
pružnější jak v nižším spektru otáček, tak i ve vyšších rychlostech, když potřebujete předjíždět.
Co se týká záruky, doporučujeme obrátit se přímo na autorizovaný servis, kam s vozidlem jezdíte.
Postoj jednotlivých servisů k chiptuningu se liší. Některé nemají s úpravou problém a záruku drží,
některým úpravy vadí, nicméně v současné době již převažuje kladný postoj.
Někteří zákazníci úpravu v autorizovaném servise nehlásí. U vozidel v záruce provádíme úpravu (vyčtení
software i zápis do jednotky) v ŘJ pomocí procesu bench tsm. Tedy vyčtení a zápis neprobíhá přes OBDII,
ale jednotku z vozidla odpojíme, napojíme se na zadní konektory ŘJ, tedy úprava není pro servisy
při diagnostikování viditelná.
Nicméně vývoj jde kupředu. Nelze tedy na 100% garantovat, že v budoucnu nebude možné
úpravu odhalit.
Správně provedená úprava nezvyšuje emisní hladinu, zůstává zachovaná.
Pro STK je tento typ úpravy motorových map v software řídící jednotky motoru nezjistitelný, nejedná
se o žádný mechanický zásah.
V případě zájmu o měření na válcové zkušebně, tuto službu nabízíme pouze v Praze.
Spolupracujeme s Auto Jarov, které je vybavené válcovou zkušebnou MAHA, která patří mezi nejkvalitnější.
Provádí se 2 měření (před a po úpravě), celou dobu můžete být na zkušebně přítomen, k dispozici máte naše 2 techniky,
kteří Vám rádi vše vysvětlí a zodpoví případné dotazy.
Měření provádí nezávislý technik z Jarova.
Cena za měření před a po úpravě: 5.000,- Kč
Na naše úpravy poskytujeme 30 dnů na otestování, abyste mohl v klidu odzkoušet, jak se změnil
jízdní komfort, spotřeba paliva. Pokud byste nebyl spokojen, můžete nám v této lhůtě úpravu
vrátit. V tom případě vracíme 100% peněz a vozidlo do původního stavu.
Záloha původního software ŘJ motoru je samozřejmostí. Chiptuning je vratná záležitost,
vždy lze do vozidla zpět nahrát původní software. Tuto zálohu od nás dostáváte
na datovém nosiči, u nás zůstává záloha na serverech.
Časová náročnost úpravy je 3 - 4 hod. (včetně diagnostiky a kontroly vozu).
V případě dotazů či zájmu se na nás prosím obraťtě.
Eva Konečná
Quantum Tuning Czech Republic
Dobrý den,
děkujeme za Váš zájem.
U nových vozidel doporučujeme před úpravou nájezd cca 4 - 5 tis. km, aby se rozpružil motor.
U tohoto nového typu motorizace záleží, jakou verzí motorové řídící jednotky Kefico bude Vaše
vozidlo osazeno. Cca pro 50% firmwarových verzí již jsou hotové komunikační protokoly, aby bylo
možné úpravu provést. Na dalších verzích zatím ještě pracujeme.
Parametry úpravy výkonu a kroutícího momentu (varianta Optimal):
z 110 kW na 132 kW
z 250 Nm na 320 Nm
Úprava se vždy provádí vozidlu na míru, tedy upravujeme přímo software ŘJ Vašeho vozu
(dle firmwarové verze, sestavení vozu, typu převodovky, atd.).
Před úpravou vždy provádíme diagnostiku a kontrolu stavu vozu,
abychom si byli jisti, že je po technické stránce v pořádku.
V případě, že je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, součástí úpravy je
samozřejmě i přeprogramování map převodovky, aby se řazení přizpůsobilo upravenému
výkonu a krouťáku, aby převodovka nezacukávala a netrpěla.
Toto je samozřejmě v ceně celé úpravy.
Pokud používáte vozidlo jako "daily car", tedy na běžnou kombinovanou jízdu město / dálnice,
doporučujeme variantu Blue Optimal.
U této úpravy zůstávají na jednotlivých komponentech dostatečné výkonové rezervy, aby nedocházelo
k nadměrnému zatěžování a zkracování životnosti. Toto samozřejmě platí i pro filtr pevných částic.
Po úpravě dochází ke zlepšení odezvy na plynový pedál a akceleraci. Vozidlo je živější,
pružnější jak v nižším spektru otáček, tak i ve vyšších rychlostech, když potřebujete předjíždět.
Co se týká záruky, doporučujeme obrátit se přímo na autorizovaný servis, kam s vozidlem jezdíte.
Postoj jednotlivých servisů k chiptuningu se liší. Některé nemají s úpravou problém a záruku drží,
některým úpravy vadí, nicméně v současné době již převažuje kladný postoj.
Někteří zákazníci úpravu v autorizovaném servise nehlásí. U vozidel v záruce provádíme úpravu (vyčtení
software i zápis do jednotky) v ŘJ pomocí procesu bench tsm. Tedy vyčtení a zápis neprobíhá přes OBDII,
ale jednotku z vozidla odpojíme, napojíme se na zadní konektory ŘJ, tedy úprava není pro servisy
při diagnostikování viditelná.
Nicméně vývoj jde kupředu. Nelze tedy na 100% garantovat, že v budoucnu nebude možné
úpravu odhalit.
Správně provedená úprava nezvyšuje emisní hladinu, zůstává zachovaná.
Pro STK je tento typ úpravy motorových map v software řídící jednotky motoru nezjistitelný, nejedná
se o žádný mechanický zásah.
V případě zájmu o měření na válcové zkušebně, tuto službu nabízíme pouze v Praze.
Spolupracujeme s Auto Jarov, které je vybavené válcovou zkušebnou MAHA, která patří mezi nejkvalitnější.
Provádí se 2 měření (před a po úpravě), celou dobu můžete být na zkušebně přítomen, k dispozici máte naše 2 techniky,
kteří Vám rádi vše vysvětlí a zodpoví případné dotazy.
Měření provádí nezávislý technik z Jarova.
Cena za měření před a po úpravě: 5.000,- Kč
Na naše úpravy poskytujeme 30 dnů na otestování, abyste mohl v klidu odzkoušet, jak se změnil
jízdní komfort, spotřeba paliva. Pokud byste nebyl spokojen, můžete nám v této lhůtě úpravu
vrátit. V tom případě vracíme 100% peněz a vozidlo do původního stavu.
Záloha původního software ŘJ motoru je samozřejmostí. Chiptuning je vratná záležitost,
vždy lze do vozidla zpět nahrát původní software. Tuto zálohu od nás dostáváte
na datovém nosiči, u nás zůstává záloha na serverech.
Časová náročnost úpravy je 3 - 4 hod. (včetně diagnostiky a kontroly vozu).
V případě dotazů či zájmu se na nás prosím obraťtě.
Eva Konečná
Quantum Tuning Czech Republic
Re: Chiptuning
hezky vysvětlený chiptuning https://www.youtube.com/watch?v=3pRTFt4Nr3w
Ten pán ví co říká, mj. je to majitel Cimbu.
Ten pán ví co říká, mj. je to majitel Cimbu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Chiptuning
Joo, viděl jsem a pán má pravdu,proto je třeba nechat si udělat úpravu u odborníků a ne od Lojzy na parkovišti. Jak jsem psal měl jsem načipovaná všechna auta a každé najelo minimálně 280000km bez problémů,jen s pravidelnou údržbou. Jsem zvědav jak si povede Tucsík, až budou mít úpravci data pro úpravu Ř.J.
Re: Chiptuning
A měl jsi k tomu i brzdu před a po úpravě?
Re: Chiptuning
jojo, pokaždé,dával jsem protokol z měření k autům když jsem je prodával. od S-maxe ho taky někde mám. tam to šlo z 104kw na 119kw a 380nm ,víc ne kvůli automatu, mám najeto cca 280000km a bez problémů to funguje. ten motor dal u kamaráda cca 124kw a 405nm s manuálem a úpravou sání a výfuku.
Re: Chiptuning
Zdravím,
je nějaký posun v chiptuningu?
Popravdě mne by zajímala 169kw 4x4 HEV, co by se s ní dalo dělat + vlastě na kolik celá sranda vyjde a jaké jsou zkušenosti (ovlivnění životnosti, Hyundai servis a jeho postoj, rozpoznatelná - nerozpoznatelná změna výkonu a při zachování aktuálního režimu jízdy spotřeba (ta by měla klesnout)....
Chiptuning BRS jsem měl nabídnut do předchozího auta, ale nikdy na něj nedošlo, místo toho dostalo LPG, což se jevilo jako větší výhra.
Předem díky za reakci
je nějaký posun v chiptuningu?
Popravdě mne by zajímala 169kw 4x4 HEV, co by se s ní dalo dělat + vlastě na kolik celá sranda vyjde a jaké jsou zkušenosti (ovlivnění životnosti, Hyundai servis a jeho postoj, rozpoznatelná - nerozpoznatelná změna výkonu a při zachování aktuálního režimu jízdy spotřeba (ta by měla klesnout)....
Chiptuning BRS jsem měl nabídnut do předchozího auta, ale nikdy na něj nedošlo, místo toho dostalo LPG, což se jevilo jako větší výhra.
Předem díky za reakci
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Re: Chiptuning
Doporucil bych se myslenky upravy HEV auta spise vzdat, myslim si, ze je to cesta spis k problemum, protoze
-dnes je pomerne problem dobre upravit samotny euro6 motor se vsemi emisnimi systemy
-hev system do toho pridava dalsi dimenzi slozitosti, velmi pravdepodobne i nutnost upravy sw prevodovky a hev systemu? a ikdyby to nekdo nabizel neverim, ze to bude v praxi dobre otestovane.
-zivotnost automaticke prevodovky je taky s otaznikem, HEV ma sice tusim menicovy automat, ale i tak zkusenosti s jeho limitama nebude zase tolik.
-dnes je pomerne problem dobre upravit samotny euro6 motor se vsemi emisnimi systemy
-hev system do toho pridava dalsi dimenzi slozitosti, velmi pravdepodobne i nutnost upravy sw prevodovky a hev systemu? a ikdyby to nekdo nabizel neverim, ze to bude v praxi dobre otestovane.
-zivotnost automaticke prevodovky je taky s otaznikem, HEV ma sice tusim menicovy automat, ale i tak zkusenosti s jeho limitama nebude zase tolik.
Re: Chiptuning
U Automatu u HEV bych se zivotnosti tolik nebal - preci jen hydromenic by mel byt odolnejsi (i proto je vhodnejsi do terenu, nez dvojspojka)....
Nicmene diky za nazor - me spis zaujala moznost snizeni spotreby > tj uspora v ramci provozu - nez cilit na sundavani Porshe ci Ferrari na krizovatce ci na D1
Nicmene diky za nazor - me spis zaujala moznost snizeni spotreby > tj uspora v ramci provozu - nez cilit na sundavani Porshe ci Ferrari na krizovatce ci na D1
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Chiptuning
Ten hydroměnič bych u HEV moc rád viděl !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Chiptuning
Zdravím,
je nějaký posun v chiptuningu?
Na 1.6 t-gdi 110 kw
je nějaký posun v chiptuningu?
Na 1.6 t-gdi 110 kw
Re: Chiptuning
Nazdárek, zatím žádné velké změny a novinky nejsou, tehle týden jsem znovu poptal tři firmy co dělají kvalitní chiptuning a stále na přípravě úprav pracují. Tak uvidíme.
Re: Chiptuning
Ktere firmy to jsou? Dovolil bych si tvrdit, ze v CR v tomto smeru nikdo nic nevyviji, akorat ceka jestli neco neprijde ze zahranici...