Chování DCT v zimě.
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Chování DCT v zimě.
Zdravím, čeká nás první zima s i30 hatchback 1.0 88Kw 7DCT a trochu mám obavy jak se to bude v zimě chovat. Nemáte nějaké triky jak nejlépe a hlavně nejbezpečněji jezdit? Myslím nějaký konkrétní režim, nebo režim řazení. Jde mi hlavně o plynulé vyjetí kopců ať to v polovině nepodřadí.
- Reklama
Re: Chování DCT v zimě.
Nemám zatím zkušenost, ale co to hodit do manuálního režimu řazení?
Hyundai i30 kombi 1.5 T-GDI MHEV DCT MY22, Smart, Sunset Red, 10/2021
Kia cee'd ED 1.4 MPI 81kW, EX (GLS), Casa White (WD), 2/2008
Kia cee'd ED 1.4 MPI 81kW, EX (GLS), Casa White (WD), 2/2008
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Chování DCT v zimě.
Aby se nestalo co nechceš, podřazování v kopci, je třeba raději použít manuální režim, ale to zdaleka není vše, nejspíš bude i třeba vypnout ESP , které je spřaženo i s TCS (protiprokluz) tahle vychytávka celou tvou snahu o maximálně plynulé vyjetí zasněženého kopce většinou zcela bezpečně pohřbí při prvním delším prokluzu , totiž ubírá plyn, aby se kola neprotáčely takže pokud se pořebuješ někam vyškrábat, manuálně dát nejspíš za 2 v případě litru klidně i za 1 , vypnout ESP, rozjet se a maximálně plynule to zkusit vyjet
Ale mám automat s měničem a 4x4 takže já volím pro první pokus vyjet krpál jen 4WD LOCK tedy natvrdo sepnu předek a zadek - ESP nechávám běžet a to bohatě stačí v 95% případů
Ale mám automat s měničem a 4x4 takže já volím pro první pokus vyjet krpál jen 4WD LOCK tedy natvrdo sepnu předek a zadek - ESP nechávám běžet a to bohatě stačí v 95% případů
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Chování DCT v zimě.
Nenech se vystresovat , pokud nebudeš jančit, budeš mít kvalitní pneu, ani nepoznáš že jedeš na sněhu, alespoň ne podle převodovky.
Pokud z toho máš obavy, vyzkoušej si chování auta někde v klidu na mírnějších sklonech a do hor vyjeď až si to trochu osaháš, lepší než být v křeči. Vyzkoušej si i reakci na ruční řazení, abys poznal jakou sílu záběru na jednotlivé stupně dostaneš a kolik můžeš dávkovat plynu.
ale každopádně DCT je u většiny aut zde komentovaných skvěle nalazená a rozhodně nedoporučuju vypínat ESP, když nejsi zkušený řidič. V 99% tě elektronika podrží lépe než to kdy dokážeš ty.
Jak říkám hlavně klid a jet na co stačim. Nebudeš první co pojede na sněhu a DCTčko nepotřebuje k řízení atomového vědce .
Pokud z toho máš obavy, vyzkoušej si chování auta někde v klidu na mírnějších sklonech a do hor vyjeď až si to trochu osaháš, lepší než být v křeči. Vyzkoušej si i reakci na ruční řazení, abys poznal jakou sílu záběru na jednotlivé stupně dostaneš a kolik můžeš dávkovat plynu.
ale každopádně DCT je u většiny aut zde komentovaných skvěle nalazená a rozhodně nedoporučuju vypínat ESP, když nejsi zkušený řidič. V 99% tě elektronika podrží lépe než to kdy dokážeš ty.
Jak říkám hlavně klid a jet na co stačim. Nebudeš první co pojede na sněhu a DCTčko nepotřebuje k řízení atomového vědce .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Chování DCT v zimě.
Jako člověku neznalému, jak píšeš, ti napíšu po těch pěti letech života s DCT - nech se příjemně překvapit. Je naladěná opravdu výborně a jak tady píšou kolegové, pokud nebudeš sám zmatkovat, budeš se divit kam a jak v pohodě vyjedeš
Chce to jen dobré pneu, rozum do hrsti a cit. A pokud půjdeš do extrému, tak v kufru řetězy, včetně umění je použít. Ostatní klidně nech na převodovce. Jak říká pan řidič R. Chvála: "Keep the momentum!"
Pod všechno, co ti tady chlapi radí se podepíšu.
Na co si spíš dej pozor a než si zvykneš, potrénuj někde na parkovišti, až budou podmínky - jsou brzdy. Jak spousta lidí ví, Korejci je mají hodně ostré a na to opravdu pozor. Není konec umění někam vyjet, ale taky se odtud dostat v pořádku dolů.
Upozorňuji, obzvlášť pokud jsi byl zvyklý brzdit motorem, dnešní nová benzínová auta motorem prakticky nebrzdí
Chce to jen dobré pneu, rozum do hrsti a cit. A pokud půjdeš do extrému, tak v kufru řetězy, včetně umění je použít. Ostatní klidně nech na převodovce. Jak říká pan řidič R. Chvála: "Keep the momentum!"
Pod všechno, co ti tady chlapi radí se podepíšu.
Na co si spíš dej pozor a než si zvykneš, potrénuj někde na parkovišti, až budou podmínky - jsou brzdy. Jak spousta lidí ví, Korejci je mají hodně ostré a na to opravdu pozor. Není konec umění někam vyjet, ale taky se odtud dostat v pořádku dolů.
Upozorňuji, obzvlášť pokud jsi byl zvyklý brzdit motorem, dnešní nová benzínová auta motorem prakticky nebrzdí
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Chování DCT v zimě.
A auta osazena automatem už vůbec ne
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Chování DCT v zimě.
To by som tak úplne netvrdil.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Chování DCT v zimě.
Oproti dieslu v manuálu se to tak může zdát
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Chování DCT v zimě.
Jáj nafta.
Na to ešte niekto jazdí
No vážne.Keď pustím plyn ,tak to celkom brzdí a pekne odraďuje dole.No nie je to dct.
Na to ešte niekto jazdí
No vážne.Keď pustím plyn ,tak to celkom brzdí a pekne odraďuje dole.No nie je to dct.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Chování DCT v zimě.
Díky za zkušenosti. Žádné extrémní výjezdy přes zimu neplánuji, ale i tak jsou v mém okolí pár kopci které v zimě dokáží potrápit. Gumy máme Nokian WR D4 letos 2 sezóna. Abych se přiznal tak za dobu co máme automat cca 4 měsíce jsem maximálně pár krát zkusil řazení pádly,ale čistý manuál ještě ne. Taky včera jsem zkusil teprve režim sport. A docela překvapení.
Jen mě nějak začíná zlobit tempomat začíná nějak nesmyslně podřazovat tak kde to není vůbec nutné i z kopce. Na dálnici mírný sklon dolů a už to jde že 7 na 6ku z 2500 na 3000 otáček
Jen mě nějak začíná zlobit tempomat začíná nějak nesmyslně podřazovat tak kde to není vůbec nutné i z kopce. Na dálnici mírný sklon dolů a už to jde že 7 na 6ku z 2500 na 3000 otáček
Re: Chování DCT v zimě.
Normální, nebo adaptivní ?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Chování DCT v zimě.
Mám za sebou 2 zimy s DCT a nepostrehol som žiaden problém alebo rozdiel s jazdou v lete.
Nemusíte sa vôbec ničoho báť
Nemusíte sa vôbec ničoho báť
Re: Chování DCT v zimě.
Pri automate podradzuje v snahe neprekračovať nastavenu rychlosť. V prudkom kopci nema problem postupne predaiť z 7 aj na 4 v snahe brzdiť viac motorom.
Neriešil by som to. je to inteligentna prevodovka.
Re: Chování DCT v zimě.
Normální tempomat. Nikdy to nedělalo. Prostě klasika do kopce to začne více tahat nebo podřadí chápu. Ale z kopce nebo i na rovince aby zbytečně řádil dolů když vůbec není třeba nechápu. Docela jsem si tempomat oblíbil ale teď co to začlo blbnout tak už ho prdím. Mno ještě že si za 2 měsíce objednávám nový kus.
Re: Chování DCT v zimě.
Možná závada nějakého snímače, nebo bude třeba resetovat "zkušenost" ŘJ a naučit ji znovu styl jízdy. Možná softw.mapy bude třeba přehrát.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3