Stránka 1 z 2
Chování DCT v zimě.
Napsal: 12 říj 2021, 18:44
od Erik T
Zdravím, čeká nás první zima s i30 hatchback 1.0 88Kw 7DCT a trochu mám obavy jak se to bude v zimě chovat. Nemáte nějaké triky jak nejlépe a hlavně nejbezpečněji jezdit? Myslím nějaký konkrétní režim, nebo režim řazení. Jde mi hlavně o plynulé vyjetí kopců ať to v polovině nepodřadí.
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 12 říj 2021, 21:08
od endrju
Nemám zatím zkušenost, ale co to hodit do manuálního režimu řazení?
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 12 říj 2021, 21:51
od Richard555
Aby se nestalo co nechceš, podřazování v kopci, je třeba raději použít manuální režim, ale to zdaleka není vše, nejspíš bude i třeba vypnout ESP , které je spřaženo i s TCS (protiprokluz) tahle vychytávka celou tvou snahu o maximálně plynulé vyjetí zasněženého kopce většinou zcela bezpečně pohřbí při prvním delším prokluzu , totiž ubírá plyn, aby se kola neprotáčely
takže pokud se pořebuješ někam vyškrábat, manuálně dát nejspíš za 2 v případě litru klidně i za 1 , vypnout ESP, rozjet se a maximálně plynule to zkusit vyjet
Ale mám automat s měničem a 4x4 takže já volím pro první pokus vyjet krpál jen 4WD LOCK tedy natvrdo sepnu předek a zadek - ESP nechávám běžet a to bohatě stačí v 95% případů
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 12 říj 2021, 22:14
od stanKon
Nenech se vystresovat
, pokud nebudeš jančit, budeš mít kvalitní pneu, ani nepoznáš že jedeš na sněhu, alespoň ne podle převodovky.
Pokud z toho máš obavy, vyzkoušej si chování auta někde v klidu na mírnějších sklonech a do hor vyjeď až si to trochu osaháš, lepší než být v křeči. Vyzkoušej si i reakci na ruční řazení, abys poznal jakou sílu záběru na jednotlivé stupně dostaneš a kolik můžeš dávkovat plynu.
ale každopádně
DCT je u většiny aut zde komentovaných skvěle nalazená a rozhodně nedoporučuju vypínat ESP, když nejsi zkušený řidič. V 99% tě elektronika podrží lépe než to kdy dokážeš ty.
Jak říkám hlavně klid a jet na co stačim. Nebudeš první co
pojede na sněhu
a DCTčko nepotřebuje k řízení atomového vědce
.
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 13 říj 2021, 06:14
od petzl62
Jako člověku neznalému, jak píšeš, ti napíšu po těch pěti letech života s
DCT - nech se příjemně překvapit. Je naladěná opravdu výborně a jak tady píšou kolegové, pokud nebudeš sám zmatkovat, budeš se divit kam a jak v pohodě vyjedeš
Chce to jen dobré pneu, rozum do hrsti a cit. A pokud půjdeš do extrému, tak v kufru řetězy, včetně umění je použít. Ostatní klidně nech na převodovce. Jak říká pan řidič R. Chvála: "Keep the momentum!"
Pod všechno, co ti tady chlapi radí se podepíšu.
Na co si spíš dej pozor a než si zvykneš, potrénuj někde na parkovišti, až budou podmínky - jsou brzdy. Jak spousta lidí ví, Korejci je mají hodně ostré a na to opravdu pozor. Není konec umění někam vyjet, ale taky se odtud dostat v pořádku dolů.
Upozorňuji, obzvlášť pokud jsi byl zvyklý brzdit motorem, dnešní nová benzínová auta motorem prakticky nebrzdí
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 13 říj 2021, 11:45
od Axel.Foley
A auta osazena automatem už vůbec ne
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 13 říj 2021, 20:19
od idam.i
To by som tak úplne netvrdil.
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 13 říj 2021, 20:56
od petzl62
Oproti dieslu v manuálu se to tak může zdát
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 13 říj 2021, 21:05
od idam.i
Jáj nafta.
Na to ešte niekto jazdí
No vážne.Keď pustím plyn ,tak to celkom brzdí a pekne odraďuje dole.No nie je to dct.
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 14 říj 2021, 05:33
od Erik T
Díky za zkušenosti. Žádné extrémní výjezdy přes zimu neplánuji, ale i tak jsou v mém okolí pár kopci které v zimě dokáží potrápit. Gumy máme Nokian WR D4 letos 2 sezóna. Abych se přiznal tak za dobu co máme automat cca 4 měsíce jsem maximálně pár krát zkusil řazení pádly,ale čistý manuál ještě ne. Taky včera jsem zkusil teprve režim sport. A docela překvapení.
Jen mě nějak začíná zlobit tempomat začíná nějak nesmyslně podřazovat tak kde to není vůbec nutné i z kopce. Na dálnici mírný sklon dolů a už to jde že 7 na 6ku z 2500 na 3000 otáček
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 14 říj 2021, 06:47
od petzl62
Normální, nebo adaptivní ?
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 14 říj 2021, 11:47
od [SK]peter
Mám za sebou 2 zimy s DCT a nepostrehol som žiaden problém alebo rozdiel s jazdou v lete.
Nemusíte sa vôbec ničoho báť
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 14 říj 2021, 11:52
od [SK]peter
Erik T píše: ↑14 říj 2021, 05:33
Jen mě nějak začíná zlobit tempomat začíná nějak nesmyslně podřazovat tak kde to není vůbec nutné i z kopce. Na dálnici mírný sklon dolů a už to jde že 7 na 6ku z 2500 na 3000 otáček
Pri automate podradzuje v snahe neprekračovať nastavenu rychlosť. V prudkom kopci nema problem postupne predaiť z 7 aj na 4 v snahe brzdiť viac motorom.
Neriešil by som to. je to inteligentna prevodovka.
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 16 říj 2021, 06:53
od Erik T
Normální tempomat. Nikdy to nedělalo. Prostě klasika do kopce to začne více tahat nebo podřadí chápu. Ale z kopce nebo i na rovince aby zbytečně řádil dolů když vůbec není třeba nechápu. Docela jsem si tempomat oblíbil ale teď co to začlo blbnout tak už ho prdím. Mno ještě že si za 2 měsíce objednávám nový kus.
Re: Chování DCT v zimě.
Napsal: 16 říj 2021, 13:48
od stanKon
Možná závada nějakého snímače, nebo bude třeba resetovat "zkušenost" ŘJ a naučit ji znovu styl jízdy. Možná softw.mapy bude třeba přehrát.