Stránka 1 z 1

i40 jazdenka

Napsal: 24 říj 2021, 18:37
od beyer
Ahojte,

zvazujem kupu jazdeneho auta strednej triedy a napriek tomu, ze sa mi viac pozdavaju koncernove znacky, i40 ma zaujala cenou jazdeniek a skvelym designom. Navyse aj velmi solidnou vybavou.

Otazka je, ako na tom je kvalitou a ako sa chovaju kusy ktore uz maju povedzme nalietanych nejakych 200 000km. Motory maju udajne slusne, ale predsa len ta 1.7 CRDI je trochu mensi, nez tradicne 2 litre v tejto triede a netusim kolko taky motor zvladne najazdit bez vyraznejsich investicii. Dynamikou by snad stacil, tam sa dokazem uskromnit.

Druha vec ktora ma trapi je odhlucnenie. To je vlastne dovod preco chcem auto strednej triedy a Hyundai v tomto smere udajne nevynika. Otazne je, ci patri k tomu horsiemu len v ramci svojej triedy, alebo mozem cakat, ze to bude tak na urovni nizsej strednej, naprieklad Oktavie.

Tretia vec je pripadny servis ktory vraj u korejcov tiez nie je z tych lacnejsich.

A celkovo ocenim akekolvek poznatky :)
Vdaka.

Re: i40 jazdenka

Napsal: 24 říj 2021, 19:28
od dibarbora
Máš tu sekciu i40.. takže by som začal s čítaním.... občas treba aj vlastnú iniciatívu.. nie len čakať na servírované info...
Aby som ťa len nekritizoval... tak istá séria motorov (asi na začiatku výroby) 1,7 trpela únik chladiacej kvapaliny cez porézny blok motora do spaľovacieho priestoru = totálna škoda motora

A v novších autách počítaj s problémami s DPF.... dieselgate postihol aj :hyu: , len to nepriznali...

nejaké čítanie u Axela... má síce tucson.. ale ten istý motor...
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... start=2280

výživné čítanie je tu..
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=152&t=30754
po 200tkm to môže byť nákladný problém....

Re: i40 jazdenka

Napsal: 24 říj 2021, 19:53
od beyer
Vdaka. Sorry. Ja som si prechadzal len nejake recenzie jazdeniek mimo tohto fora a z toho mi vyslo, ze tam vyznamne problemy neboli, maximalne LED svetla v prvych rokoch vyroby. Tu som presiel akurat jednu temu venovanu negativnym skusenostiam s i40, ale ani to som nedocital uplne dokonca.

Cize to nebolo uplne ze som to neskusal, ale ano, dalo sa hladat viac.

Vdaka za linky, idem to pozriet :)

Vdaka za

Re: i40 jazdenka

Napsal: 25 říj 2021, 01:35
od Brio
Vem i40 po faceliftu s manualni prevodovkou v nafte. Benzinovy motor s oznacenim G4NA nekupovat!
Odhlučnění si pak necháš udelat. Staci dvere, podbehy a kufr. To auto pak nepoznáš 😉

Re: i40 jazdenka

Napsal: 25 říj 2021, 06:18
od beyer
Az na ten pofacelift je to to co som aj chcel, ale pofacelift sa mi do rozpoctu skor nevojde a popravde, asi by som v tych cenovkach uz asi uprednostnil nieco ine.

S nejakym odhlucnenim som pripadne pocital, aj ked som od toho zase upustil, lebo pri roznych autach sa s tym dosahovali rozne vysledky od takmer ziadneho zlepsenia (Ceed, Octavia) az po vyrazne (Mazda 6). Ale zaujimal by ma ten defaultny stav.

Ale to si clovek pripadne vyskusa pri obhliadke, aj ked na dialnicu uz sa s tym vacsinou nedostane.

Re: i40 jazdenka

Napsal: 25 říj 2021, 14:23
od idam.i
Brio píše: 25 říj 2021, 01:35 Vem i40 po faceliftu s manualni prevodovkou v nafte. Benzinovy motor s oznacenim G4NA nekupovat!
Odhlučnění si pak necháš udelat. Staci dvere, podbehy a kufr. To auto pak nepoznáš 😉
Som netušil,že 2,0GDI je taký prúser. #-o

Re: i40 jazdenka

Napsal: 25 říj 2021, 14:39
od Mexican
nas sused ma teraz uz tretiu i40. Tak je s nou spokojny, je to borec ktori dlho jazdil trenovat obchodnikov po celej CR, teraz jazdi najma Brno-Praha
Auta meni po 4 rokoch (vychadza mu to kolo 160 000km) a nikdy nemal ziadne problemy

vzdy 1,7CRDI a DCT (myslim teda u prvej mal sest kvalt manual)

Re: i40 jazdenka

Napsal: 25 říj 2021, 16:17
od Brio
Takhle. U prvnich rocniku i40 byl problem s motorem, ze se ztracela voda a motor byl na vymenu... U predfaceliftu je automaticka prevodovka od firmy Aisin a ta je drzak na rozdil od 7dct z dilny Hyndai o ktere bych mohl psat az do noci. Proto jsem navrhl i40 6MT po faceliftu v nafte, coz podle mne uz je jistota.
Hlavne nebrat benzin. Tam skoro vsechny maji problem s pisty. Motory G4NA, G4NC a G4KD...

Re: i40 jazdenka

Napsal: 25 říj 2021, 18:13
od beyer
Ja som chcel i40, 2013+ 1.7 s manualom. Automatu sa pri jazdenke trochu bojim a k zivotu ho nepotrebujem.

Kombik/sedan, to je mi fuk.

Re: i40 jazdenka

Napsal: 27 říj 2021, 07:39
od Stonepet
Brio píše: 25 říj 2021, 16:17 Takhle. U prvnich rocniku i40 byl problem s motorem, ze se ztracela voda a motor byl na vymenu... U predfaceliftu je automaticka prevodovka od firmy Aisin a ta je drzak na rozdil od 7dct z dilny Hyndai o ktere bych mohl psat az do noci. Proto jsem navrhl i40 6MT po faceliftu v nafte, coz podle mne uz je jistota.
Hlavne nebrat benzin. Tam skoro vsechny maji problem s pisty. Motory G4NA, G4NC a G4KD...
Nebylo by bližší info a zdroj, jaké jsou problémy s písty a kde se o tom člověk dozví. Já na takovou informaci nenarazil, tedy, že by to byl nějaký problém ve velkém.

Re: i40 jazdenka

Napsal: 27 říj 2021, 13:27
od Brio
Staci zadat na Youtube uplne jednoduse G4NA problem 😉

Re: i40 jazdenka

Napsal: 27 říj 2021, 20:15
od Stonepet
Brio píše: 27 říj 2021, 13:27 Staci zadat na Youtube uplne jednoduse G4NA problem 😉
Tak to jo, už jsem lekl, že je to něco vážného. :wink: Asi něco jako problémy TSI motorů. Nebo kdysi u FIATu HGT s variátorem.