Stránka 1 z 1

Zmena rezimu nabijania pomocou GDS

Napsal: 05 pro 2021, 20:20
od harvi
Ahojte,

vie niekto ake rezimy 'inteligentneho' nabijania baterie su predprogramovane v i30 GD? Predpokladam, ze to bude zviazane s nakonfigurovanym typom autobaterie (obycajna, AGM...) a mozno start stop systemom. Ja startstop nemam, povodna bateria mi odisla po 2 rokoch, ale ta sa mi zdala od zaciatku nic moc... dal som AGM, ale ta uz tiez vyzera tiez na odpis. Co sa tyka nabijania, mam v zasuvke voltmeter, vacsinou sa drzi na 14.5 alebo 14.4, obcas to ale system zhodi na 12.6 (vtedy pomoze zapnut svetla a vrati sa to na 14.5). Kupil by som dalsiu AGM, ale pokial je moje nabijanie nastavene stale na obycajnu bateriu, tak ju to asi znova zabije..

Vie niekto pozriet aktualnu konfiguraciu v aute, idealne ma k dispozicii GDS v okoli Trencina? Najradsej by som tu 'inteligentnu' funkciu vypnul a nechal nabijanie stale na 14.5V. Tieto eko uspory pre par ml paliva v konecnom dosledku narobia viac skody ako osohu, ale to vsetci davno vieme..

Re: Zmena rezimu nabijania pomocou GDS

Napsal: 05 pro 2021, 20:59
od Pjotr1
A co ti brání rozpojit konektor čidla na mínus pólu baterie ? V i30 GD myslím ani nebude nic blikat na přístrojovce, takže pohoda.

Re: Zmena rezimu nabijania pomocou GDS

Napsal: 05 pro 2021, 21:56
od JoKo
ak sa nemylim, tak pokial nemas start-stop, tak nemas ani inteligentne nabijanie a v aute si mal "normalnu" baterku. na svk bolo isg len s 1.4 a s crdi {neviem presne ktory variant}.

Re: Zmena rezimu nabijania pomocou GDS

Napsal: 06 pro 2021, 10:44
od harvi
ano, povodne bola obycajna baterka, ale ta umrela do dvoch rokoch (uz od prveho startu v predajni sa mi nezdala 100% ale nenameras, nie je).. bohuzial sa mi ju nepodarilo vtedy vyreklamovat, tak som kupil druhu (agm). tej sa uz teraz tiez prestava darit.. tak by som to rad vyriesil pred kupou dalsej.

odpojit cidlo sa samozrejme da, ale radsej by som to prepnul v nastaveni nejakou 'normalnou' cestou

Re: Zmena rezimu nabijania pomocou GDS

Napsal: 06 pro 2021, 18:21
od Pjotr1
Pokud máš čidlo na mínus pólu baterky tak máš inteligentní dobíjení.
Odpojením konektoru vyřadíš datovou komunikaci s řídící jednotkou, což způsobí standardní režim = vypnutý stop/start a trvalé dobíjení 14,4V. Žádné chyby se nikam nezapisují. V novějších verzích bliká kontrolka na palubovce, ale jinak nic dalšího, ale to se tebe netýká.