Nejsem obeznámen tolik se slovenštinou, ale my tady máme nezávislé topení - ale nevylučuji ,že na Slovensku je to jinak
K věci - nemám ani jedno, ale z hlediska funkce určitě životnosti motoru více prospěje nezávislé topení samozřejmě s ohřevem vody v motoru, než dálkové nastartování. Motoru totiž studené starty minimálně nedělají dobře a čím studenější tím je to horší. Při startu studeného motoru vstřiky spíš palivo do motoru lejou než vstřikují a ta první cca minuta se značně podílí na problémech spojených s přímým vstřikem a to jak benzínu tak nafty, množství paliva smývá olejový film a tak díky studeným součástkám (při ohřátí se zvětší a lépe se píst ve válci utěsní) je obvyklé "přibývání oleje" a ředění oleje palivem - v případě nafty jde o problém horší ..... a čím víc startů tím větší problém.
Pokud ohřeješ motor před startem zkrátíš na minimum tu fázi s velmi bohatou směsí.
Při dálkovém startu, se sice ohřeje motor sám svým během, trochu se protočí i převodovka, ale nejspíš žádné další výhody z dálkového startu nenastanou, spotřeba paliva bude vyšší oproti nezávislému topení - to spotřebuje na 1/2 hodiny cca 0,3-0,5 l paliva a v podstatě po krátké době jízdy již motor má alespoň trochu přijatelnou teplotu i spotřebu paliva - bacha však na teplotu oleje ten se bude ohřívat déle....
Navíc je v podstatě při stání auta zakázáno mít spuštěný motor a je jedno zda je to v létě (klima v horku) nebo v zimě kvůli škrábání skel. Čím dále na západ je obyvatelstvo ke stojícímu autu s běžícím motorem nepřátelštější a pokuty za toto jednání vyšší
Snad se někdo ozve kdo má dálkový ohřev motoru a vozu a ještě něco dodá. Samozřejmě jde o dost drahé pohodlí - pořizovačka Vebasta je někde kolem 50000,- Kč