Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od daves »

Milí kolegové, 17.12. došlo k převzetí našeho nového vozu, který má krycí jméno „Červánkovej tajtrlík“. Podělím se s Vámi o pár fotek se zimním outfitem, až se na jaře vystajluje do letního tak pak přidám i ty. Pokusím se tu občas podělit o moje pocity a dojmy z ježdění a vlastnictví tajtrlíka.
IMG_7113.JPG
IMG_7113.JPG (141.9 KiB) Zobrazeno 1484 x
IMG_7115.JPG
IMG_7115.JPG (151.16 KiB) Zobrazeno 1484 x
IMG_7116.JPG
IMG_7116.JPG (147.65 KiB) Zobrazeno 1484 x
IMG_7118.JPG
IMG_7118.JPG (139.06 KiB) Zobrazeno 1484 x
Naposledy upravil(a) daves dne 19 pro 2021, 20:49, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Reklama
 

Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od daves »

V přihrádce před spolujezdcem jsem našel dva poměrně tlusté romány s logem Hyundaie na přebalu, jeden uložený v pouzdru, druhý volně ložený.
IMG_7127.JPG
IMG_7127.JPG (62.88 KiB) Zobrazeno 1486 x
Mám trochu obavy, aby v budoucnu nebyla součástí nových vozů i knihovna, protože „povinná“ četba je s každým novým vozem rozsáhlejší. Tady jedna výtka ke stránkám Hyundaie, že se z nich nedá návod stáhnout ve formátu PDF (mnoho jiných automobilke to má, včetně koncernové sestry Kie), přece jen když se chci na něco v návodu mrknout tak se mi nechce jít 300 metrů do garáže. QR kód v návodu k infotainmentu vede na stránky, kde se popisují všechny možnosti nastavení infotainmentů a dalších nastavení na displeji „rádia“snad ve všech modelech Hyundai. Tady by za mě určitá selekce dle typu auta/“rádia“ určitě byla ku prospěchu. Nezajímá mě nastavení Bluelinku, Hybridu, Plug-in hybridu, elektroauta a dalších „fíčur“, když to v autě nemám.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od daves »

Zatím jsme ve fázi opatrného seznamování. Po ujetí prvních 100km je brzo na nějaké velké soudy, ale pár postřehů už mám. Vše co zde zmíním je čistě můj subjektivní dojem vycházející z mých zkušeností a potřeb, a někomu jinému může dané řešení vyhovovat ač já bych přivítal jiné.
Ač kladně hodnotím 2x 12V zásuvku, možná by bylo lepší mít jednu k dispozici pro cestující na zadních sedadlech, takhle musím sehnat dlouhý kabel pro nabíjení, aby dosáhl i na zadní sedadla. Protože v autě není CD mechanika nebo slot na SD kartu, tak mi vadí pouze 1 USB port, protože buď v něm bude fleška s muzikou, nebo telefon kvůli zrcadlení navigace, což je pro mě problém protože v telefonu nemám muziku.
No a teď už pár prvních postřehů k jízdě a spol. Jako velký boj obecně (nejen u našeho auta) vidím „předstartovní“ proceduru: 1) nastartovat, 2) vypnout StopStart, 3) vypnout/deaktivovat systém hlídání pruhů LKA. To už je skoro jako v letadle. Jelikož s tajtrlíkem bude převážně jezdit paní domu tak StopStart vyřeší relátko a na LKA si buď zvykne, nebo se naučí vypínat. Mě teda LKA zatím víc děsí, než aby mi pomáhalo. Asi bych se smířil s tím mít ho zapnutý, pokud by mohl být trvale nastaven na režim „varování“. Jenže když je po nastartování vždy v režimu „udržení“ tak je jednodušší ho na volantu úplně vypnout. Ale stejně mi přijde, že i když jsem ho vypnul tak mi cosi do řízení kecá.
A když jsme u volantu, tak s jeho tvarem panuje naprostá spokojenost, jen budu potřebovat prodloužit palce, protože nedosáhnu na vnitřní přepínače jak u rádia, tak u palubního počítače. Za sebe bych prohodil funkce tlačítek na levém a pravém rameni volantu, více mi vyhovuje mít ovládání tempomatu a PP na levou ruku, a rádio s telefonem na pravou. Je škoda, že tempomat nezůstává po přeřazení na jiný rychlostní stupeň aktivní (aspoň že si pamatuje nastavenou rychlost), a musí se znovu aktivovat.
Na hodnocení sedadel je brzo, to prověří až nějaká delší cesta, ale zatím dobrý. Příjemným překvapením jednoznačně je bederní opěrka i u mechanického sedadla řidiče, o které se nikde v ceníku nemluví. Celková pozice za volantem je příjemná, ale zvykám si zase na nízké auto a úplně jiný výhled např. na semafory oproti předchozímu MPV.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od daves »

Na první problém hodný řešení s prodejcem jsem přišel až doma po vyložení leťnáků. Zjistil jsem že gumová vana v kufru je jaksi širší a kratší než máme kufr a celkově tam je tak neúplně dobře pasuje. Tak jsem trošku pátral na internetu a zjistil jsem, že tam máme vanu pro MildHybrid místo pro dvoupatrový kufr. Až pojedu ve čtvrtek pro TP tak to s nimi zkusím pořešit.
IMG_7134.JPG
IMG_7134.JPG (123.13 KiB) Zobrazeno 1485 x
IMG_7135.JPG
IMG_7135.JPG (112.55 KiB) Zobrazeno 1485 x
IMG_7136.JPG
IMG_7136.JPG (116.82 KiB) Zobrazeno 1485 x
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od jeseter22 »

Auto vypadá velmi dobře, to jsem rád, mám objednáno stejné. Jen ty hybridní disky, no nevím, asi obyčejné plechové s poklicemi vypadají za mě lépe.
Obvykle pouštím hudbu z mobilu, takže pouhý jeden usb port mě snad zas tak trápit nebude, ale proč tam není k tomu ještě třeba aux nechápu. CDčka už jsou trochu pravěk, slot na SD kartu by byl dobrej. Zjevně se zase šetřilo na nesprávném místě..
Předstartovní procedura je u i30 ještě dobrá, jsou tam tlačítka. U jiných aut je potřeba se proklikat hluboko do menu.
Přeju Ti ať si s autem spokojený a hodně šťastných kilometrů bez nehod.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od Axel.Foley »

daves: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odjinud
***
Příspěvky: 976
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od Odjinud »

Taky gratulace k autu a at vse jezdi, jak ma.

Ad ten kufr - koukam, ze mas dvojity dno (to se priprav, ze Ti tu bude pulka lidi zavidet) a ze ta guma do kufru nenk origo, ale Rigum, ne? S dvojitym dne to sedet nemuze (v obou polohach).

Startovaci proces - jo, souhlas. Da se na to zvyknout. S&S vypnout hned, LKAS treba pozdejc. Ale jinak je to oser, to je jasne. I lkdyz na dalnici se LKAS hodi, i30 ma hodne preposilovane rizeni.

Zasuvky - stejny dojem. Jeste jedna 12V je teda v kufru. Nicmene my, co jezdime 2 dospeli, tak nam 2 vpredu vyhovuji lip, nez jedna vpredu a jedna vzadu. S tou absenci druheho USB u radia bez CD mechaniky je to taky problem. Rozchodil jsem ted AA pres kabel, nicmene taky nevim, jak pak poustet hudbu z telefonu. Nicmeneby to jit melo. Radio jde. Kazdopadne navigace pres AA je fakt tezkopadna, na 8`` displeji hnusne rozliseni, a krome toho, ze nas pobavilo, ze to umi nahlas precist sms, jsem se vratil k navigaci pres telefon samotny.

---
Hele, jeste pozn. pod carou - uz to neni CVVT, ale DPi. :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 812
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od i30mpact »

Pdf verze manuálu tu někdo psal, že dostal na požádání od prodejce. Ale dá se stáhnout taky na uloz.to - hledej "návod obsluhy i30", má to asi 9 MB.
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od daves »

díky, díky, díky,...

to JESETER: ty hybridy asi nejsou úplně nejhezčí, ale cena byla jako za obyč plechy (neplatil jsem nazutí a přehození kol) a nemusím řešit poklice v případě její ztráty. Ty tlačítka na předodjezdovou proceduru jsou rozhodně lepší než lovení v menu, ale trend je rvát to do menu, takže za tohle řešení má :hyu: palec nahoru.

to ODJINUD: vana je RIGUM a je ze skvělého materiálu, protože ač guma tak se jeví protiskluzově. A RIGUM dělá i varianty jak pro dolní tak horní polohu podlahy v kufru (je má obrázek verze před FL) https://www.autodoplnky-obchod.cz/dopln ... v342=10101 takže řešení je, jen domluvit s prodejcem výměnu.

to I30MPACT: to jsem tu zaznamenal, ale zkusím ještě prodejce jestli nemá aktuální verzi, v autě mám novější.

Co se týká hudby z mobilu tak v A32 používám VLC player a ten je AA podporován, takže s tím by problém být neměl, jen nevím jestli to rádio bude umět pouštět hudbu z VLC a do toho pokyny z navigace. Asi mi nezbyde než nechat v A20 zašifrovat kartu a jako nahrádu flešky s muzikou do auta.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od WalterB »

Daves: =D> ... ta barva tomu sekne!
S tím dvojitým dnem kufru je to opravdu zvláštní - nějakou dobu to údajně pro DPI vůbec možný nebylo, teď asi zase ano :-k
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od Mexican »

nemozem si pomoct, ale disky sa mi zdaju hnusne aj zadarmo. Pneumatiky zrejme dava Hyundai zdarma, takze priplatok za nejake pekne a funkcne zimne alu by boli do 10000kc aj s nazutim. Ale je to len osobny pohlad. Zaklad je aby to auto fungovalo a sluzilo k plnej spokojnosti =D>

motor jednoduchy, ucelny = tak to ma byt. Ta gumena vana kufru nevyzera vobec zle a tiez nad tym premyslam
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odjinud
***
Příspěvky: 976
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od Odjinud »

Ja ten Rigum mam taky, asi jako vetsina lidi tady, a je fajn. Jen me zarazilo, ze to nabidnou u AD; me nabizeli jen origo (vcelku logicky).
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
patojeny
*
Příspěvky: 19
Registrován: 27 lis 2021, 14:29

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od patojeny »

Vie prosím niekto od čoho závisí či auto dostane dvojité dno alebo nie? Čakám za i30 kombi v rovnakej výbave a neviem či bude alebo nebude mať dvojité dno,na nete som našiel aj že bude aj že nie.vie mi niekto odpovedať? Diky moc za info
02/2022 Hyundai i30 kombi 1,5i CVVT - Smart Engine red

ex: Škoda Fabia 1.4. MPI, 50kW, RV: 2000
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od jeseter22 »

To dvojité dno jsem hodně dlouho zjišťoval (pro hatchback, výbava smart). Jeden prodejce mi tvrdil, že ho v autě mít nejde (nakonec složitě zjišťoval a potvrdil že ho lze mít), druhý hned říkal, že to není problém, že je i uvedeno v ceníku.
Závěr: Dvojité dno s nejvyšší pravděpodobností mít nebudeš. Jde to pro hatchback ve výbavě Smart (a Style bez mildhybridu, ale to už se netýká motoru 1.5 DPI), kde je to dvojité posuvné dno uvedeno i v ceníku.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Červánkovej tajtrlík - HB, 1.5CVVT

Příspěvek od willy50 »

i30mpact píše: 20 pro 2021, 09:16 Pdf verze manuálu tu někdo psal, že dostal na požádání od prodejce. Ale dá se stáhnout taky na uloz.to - hledej "návod obsluhy i30", má to asi 9 MB.
Přesné názvy souborů:
audiosystem_8_palcu_i30_navod_obsluhy.pdf
cca 2MB
Návod obsluhy i30 PDE 001HN040-06. 08.2020.pdf
cca 8,3MB
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Auta členů“