Stránka 1 z 1
chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 22 led 2022, 18:54
od clifftorr
Ahoj
Motor 1.4 CVVT rv. 2019.
Při prohlídce kapalin jsem si ted všiml že pod víčkem nádržky chladící kapaliny je na hrdle několikamilimetrová dírka.
Dále dle manuálu mám nadržku typ C , je hned za přední maskou.
Takže mám pár otázek:
- když je tam dírka , jaký je vlastně přirozený úbytek chladící kapaliny za rok ?
- když je tam dírka, jak to může být uzavřený vysokotlaký systém (dle manuálu) ?
- co je tam vůbec za chladící kapalinu ? v manuálu píšou na bázi něčeho ... a případně dolejvejte destilkou
- tohle nechápu když jsem koukal na popis prací poslední garančky , tak tam bylo dolití ANTIFREEZE 400ml bez nějakých podrobností, takže ,co to je ten ANTIFREEZE v podání Hyundai ?
Navíc to víčko nadržky chladící kapaliny není šroubovatelné, ale pouze snadno odklápěcí/zaklapovací, takže pochybuju ,že to víčku bude tlakuvzdorné.
Dík za info.
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 22 led 2022, 19:36
od Martinsp
A není to na ostřikovače?
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 22 led 2022, 20:07
od clifftorr
není , ostřikovače mají modré víčko, chladící kapalina má černé
obě víčka jsou snadno odklápěcí/zaklapovací
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 22 led 2022, 20:21
od Martinsp
To bude tím že už mám retro auta které to mají pěkně po staru.
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 09:18
od slabostka
píšeš asi o expanzke a tá dierka je poistka... systém samozrejme musí byť pretlakový... prirodzený úbytok by mal byť neznateľný, rozhodne by si nemal byť nútený pravidelne dolievať... čo je tam za kvapalinu - aziati mávajú svoju špecifickú normu, ak máš chuť môžeš to hľadať ale v zásade G12plus je vhodná...
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 09:29
od Mexican
plati univerzalne pravidlo - v ramci uzivatelskej udrzby sa do chladiacej zmesi leje vzdy len destilka. Popisane na fore je to tu milionkrat.
Tym ze dolejej cca 2-3 deci do vyrovnavacej nadrzky nijak dramatickky nezmenis vlastnosti nemrzky a neriskujes, ze tam nalejes nieco co s tou co je v systeme zle zreaguje a vytvori usadeniny a zhluky
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 09:32
od petzl62
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 11:20
od slabostka
Mexican píše: ↑23 led 2022, 09:29
plati univerzalne pravidlo - v ramci uzivatelskej udrzby sa do chladiacej zmesi leje vzdy len destilka. Popisane na fore je to tu milionkrat.
Tym ze dolejej cca 2-3 deci do vyrovnavacej nadrzky nijak dramatickky nezmenis vlastnosti nemrzky a neriskujes, ze tam nalejes nieco co s tou co je v systeme zle zreaguje a vytvori usadeniny a zhluky
- len treba dodať že to čo píšeš platí tak " akútne" a jednorázovo... ak doleješ x-krát za rok 2-3dcl vody tak ti bod tuhnutia určite pôjde nadol... dnešné kvapaliny meniš po 150-200 000km čo u niekoho robí aj 10 rokov... pre staršie auto doporučujem lacný merač z lidlu za pár E na informatívne zhodnotenie kvapaliny.
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 11:36
od Axel.Foley
slabostka: Chceš tím říct, že brzdovou a chladící kapalinu necháváš v autě min. 150000 km
Zvláštní interval
ale rozhodně ne směrodatný
V manuálu, jak pro bejvalku i30, tak pro Tucsona, mám napsáno něco jiného. Nebo myslíš jiné kapaliny?
Ještě dodám - doufám, že se výše uvedeným intervalem nebude nikdo řídit.
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 11:45
od slabostka
riadte sa manuálom....
dolievajte vodu....
taký príklad
https://total-dnk.lubricantadvisor.com/ ... f952b7b33e
-
Use : First change only
Intervals : Check 60000 km/ 48 months
: Change 210000 km/ 120 months
Products : Glacelf Auto Supra + Water (1:1)
: Coolelf Auto Supra -37 °C
: Glacelf Eco BS + Water (1:1)
: Glacelf Supra + Water (1:1)
: Coolelf Supra
- špeciálne pre teba - first change 210 000km
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 11:58
od clifftorr
Děkuji všem za odpovědi .
Ohledně jakou kapalinu ,mám docela hokej , zlatý časy kdy stačila modrá nebo červená nebo ekologická zlatozelená.
Mimochodem v autě mám bezbarvou(čirou) kapalinu, tu jsem ještě neviděl.
Bezbarvá, ale není zde jmenován Hyundai
https://www.autokelly.cz/Product/MPM-86 ... 8;52098184
Modrá, zde je výslovně napsáno, že je vhodná pro korejské vozy
https://www.autokelly.cz/Product/MPM-86 ... 8;52098184
Tak prostě nevím.
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 14:29
od petzl62
slabostka píše: ↑23 led 2022, 11:45
riadte sa manuálom....
dolievajte vodu....
taký príklad
https://total-dnk.lubricantadvisor.com/ ... f952b7b33e
-
Use : First change only
Intervals : Check 60000 km/ 48 months
: Change 210000 km/ 120 months
Products : Glacelf Auto Supra + Water (1:1)
: Coolelf Auto Supra -37 °C
: Glacelf Eco BS + Water (1:1)
: Glacelf Supra + Water (1:1)
: Coolelf Supra
- špeciálne pre teba - first change 210 000km
Pro
platí a vždy platilo:
USE- Normal- 30000km/24 month
O čiré kapalině v
slyším poprvé
, to se musí pohledem báječně kontrolovat
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 16:19
od Mexican
menim kazde 3 roky max po 50000km. u Stonica som videl 5 rokov a moc sa mi to nezda, takze zapisal som si 4 roky (a max 60000km)
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 23 led 2022, 18:18
od Axel.Foley
slabostka: Díky za odkaz. Ptal jsem se ale na tvůj interval výměny.
Re: chladící kapalina - přirozený úbytek
Napsal: 24 led 2022, 20:28
od sagen
Tak každé 2 roky sa chladiaca menila tam, kde bola v okruhu liatina alebo oceľové mokré vložky. Je to kvôli inhibitorom korozie. Každý jeden inhibitor ulovi v okruhu jedného vírusa vyvolávajúceho koróziu a je vyčerpaný. Keď všetky inhibitory majú ulovené, musia sa vystriedať za nové čerstvé mužstvo. To sa robí výmenou kvapaliny.
Pre netechnicke typy. Aby si neochorel, dostaneš vakcínu. Keď každý spike obsadí bránu do bunky, vírus má všade zatvorené. Ale bunky mru a nové bunky sú otvorené novým možnostiam a mutáciam. Preto musíš doplniť spiky. To sa robí boostrom. No a chladiaca sa mení každé 2 roky aby bola istota, že v nej zostali aj nejaké free inhibitory. Vakcínu sa doplňuje po roku, po pol roku, po štvrťroku, mesačne
. Na oba intervaly si ľudia zvykli a keď to nerobia, kus osobnosti im chýba. No a výrobcom to robí dobre, takže nechcú pripraviť pravidelným meničom pocit neuplnosti a doporučila aj pri hliníkových motoroch meniť čo dva roky. Už sa to osvedčilo a obom stranám to robí dobre. Netreba zabudnúť čítať návod, väčšinou ( asi kvôli tomu, že niekde kvôli nediskriminácii môžu byť aj farboslepi vodiči ) tam nie je farebná bodka, na ktorú sa má kvapalina podobať, len je tam technický popis a u hliníkových blokov často Borid free a silicate free. Farba nie je možno aj preto, lebo niektoré francúzske motory majú radi žltú kvapalinu, tak aby do nich šetrní nečurali
No a naozaj sú stroje, kde stačí meniť po 48, 60 aj 96 mesiacoch. V motorke mi stačí čo 6 rokov.