Stránka 1 z 4
Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 17:19
od kiviss
Už se mi 2x rozsvítila kontrolka zanesení filtru pevných částic... Musel jsem na dálnici a zhruba po 30 minutách to zase zhaslo... Během tohoto stavu se skokově zvedla spotřeba o cca 20% Po zhasnutí kontrolky se to vrátilo do normálu.... Stalo se Vám to taky někomu? Jezdím většinou po Praze... Trošku mě to u benzínu překvapilo, ale holt je "Nová doba" a kurvítka jsou všude
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 17:26
od idam.i
Nechcem byť zlý,ale trochu musím.
Čo si čakal,keď väčšinou jazdiš mesto a kúpiš si motor s priamym vstrekom,navyše náchylný na priesak benzínu do oleja?
Musíš sa častejšie previesť po dialnici a snáď to bude šlapať.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 17:44
od Mr. HYUNDAI
GPF regeneruje primárně jinak než DPF. Chce to víc jezdit bez plynu, např. z kopce, dojíždět ke křižovatkám se zařazeným kvaltem bez plynu atp., GPF se čistí oním kyslíkem, který se nespálí
.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 17:53
od kasvo
Mne sa to tiež stalo.. Mne to prišlo že ma auto upozornilo že ho treba prevetrať. Ideálne by bolo chodiť dlhšie trasy ale nie vždy to vyjde Takto ma to aspoň upozorní. Či ta kontrolka znamená že už je zle??
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 18:20
od i30mpact
kiviss píše: ↑24 led 2022, 17:19
Už se mi 2x rozsvítila kontrolka zanesení filtru pevných částic... Musel jsem na dálnici a zhruba po 30 minutách to zase zhaslo... Během tohoto stavu se skokově zvedla spotřeba o cca 20% Po zhasnutí kontrolky se to vrátilo do normálu.... Stalo se Vám to taky někomu? Jezdím většinou po Praze... Trošku mě to u benzínu překvapilo, ale holt je "Nová doba" a kurvítka jsou všude
Jo, znám jednu i30 1.4 T-GDI provozovanou jen po Praze na krátkých trasách, tam se ta kontrolka taky rozsvěcí docela často. Vždycky to chce projet trochu dýl a pak to zhasne.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 18:59
od dibarbora
Mr. HYUNDAI píše: ↑24 led 2022, 17:44
GPF regeneruje primárně jinak než DPF. Chce to víc jezdit bez plynu, např. z kopce, dojíždět ke křižovatkám se zařazeným kvaltem bez plynu atp., GPF se čistí oním kyslíkem, který se nespálí
.
Lenže aj na to musia byť splnené elementárne fyzikálne predpoklady (aspoň trochu zohriate to kombo vo výfuku)... ak to jazdí celý mesiac na "sytič" ráno 1km tam a poobede 1km nazad, tak toho veľa nezregeneruje... a že takých užívateľov sa nájde, nemusíme ani diskutovať
.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 19:05
od Mr. HYUNDAI
Auta s GPF máme od roku 2019 a ani v jednom se nám NIKDY kontrolka filtru nerozsvítila. A typická trasa je 12 km (resp. 19 km) ráno tam a odpoledne zpátky.
Někdy projížďka o víkendu.
Filtr je malý, zanáší se tedy rychle - přesto zcela bez problémů...
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 19:08
od idam.i
Myslím,že tá 1,6ka toho produkuje viac ako "kafemlejnek".
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 19:34
od Mr. HYUNDAI
Ale zase ne o tolik co 1,4
A dvě tyhle nové 1,6 T-GDi v almarách už tu taky mám. Jedna jezdí 6 km ráno tam a po obědě zpátky... A bez problému
.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 19:54
od kiviss
Jako pravda ze jezdím většinou po Praze, ale není to jen 5 km tam a 5 zpátky, Mám nájezd cca 60 km za den... V létě je to v pohodě, protože to v oatek jedu 70 km na chatu a v neděli zpátky, ale v zimě je to bohužel jen Praha kromě pár víkendových výletu. Auto používám k objizdeni zákazníků (dělám správu IT). Hromadnou dopravou to moc jede, protože většinou vozím různá IT zařízení. To abych měl dvě auta, tak to se.mi fakt nevyplatí... Uvažoval jsem o hybridu, ale 200k navíc jsem fakt dávat nechtěl. Benzín beru výhradně u Eurooi a přidávám aditiva VIF.... Auto planuju mít max 7 let, tak to snad vydrží.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 20:35
od petzl62
GPF regeneruje primárně jinak než DPF. Chce to víc jezdit bez plynu, např. z kopce, dojíždět ke křižovatkám se zařazeným kvaltem bez plynu atp., GPF se čistí oním kyslíkem, který se nespálí .
Tohle je ta odpověď kterou se řiď, vše ostatní je omáčka z magi a sojovky
S 1,4 T-GDi jsem ujel 180tis. km, ale tam jsem tu eko kravinu ještě neměl
, s aktuální 1,5 T-GDi už s eko kravinou aktuálně 37 tis. km a tu kontrolku jsem ještě neviděl.
Takže ten návod funguje a je podepřen znalostí systému regenerace. A ještě jedna dobře míněná rada, tempomat- obzvlášť adaptivní- používat minimálně, pokud možno
Obzvlášť ve městě
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 21:09
od kiviss
@petzl62: Díky za radu... Já se snažím primárně takto jezdit, jak píšeš, kromě toho když je studený motor, to spíš při dojíždění do křižovatky vyřazuji a odjíždím na neutral, aby se motor dříve ohřál. V návodu píši, že se má při rozvicení kontrolky jet půl hodiny 80km/h s otáčkami okolo 2000.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 24 led 2022, 21:16
od Mr. HYUNDAI
Základem je filtr nenaplnit
.
Takže studený nebo teplý - dojíždět s kvaltem bez plynu.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 25 led 2022, 09:56
od Pjotr1
Moje praktická zkušenost je že posledních 1000 km jsem najel pouze po Praze stylem 7km studených jízd. Kontrolku jsem neviděl svítit, doufám že to tak vydrží. Je pravda, že na konci 7 km úseku už je ručička teploty jako ohřátá a doufám že je ohřátý i GPF (ale celý motor určitě ještě ohřátý není) a snažím se dobržďovat se zařazeným kvaltem.
Takže můj zcela nevhodný jízdní styl 1.4 t-gdi zatím zvládá.
Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI
Napsal: 25 led 2022, 09:59
od kiviss
To je jasný:))) Zkusím to teď bez výjimky podle tvého doporučení a uvidime..... Ještě, jaký má na to vliv start/stop systém.... Ten většinou vypinam, ale občas zapomenu
)