MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Napsal: 29 led 2022, 20:16
První výraznější výlet mimo vody značky .
A tak, když jsme se začali poohlížet po elektromobilu pro ženu, u kterého není příliš podstatný dojezd ani místo na zadních sedadlech, nebyl důvod nevyzkoušet právě Mazdu MX-30, první elektromobil značky, který je postaven podle trochu jiných kritérií než o která se pokouší většina ostatních.
Na vnější vzhled si každý musí názor udělat sám. Já na Mazdách oceňuji, že na první pohled poznáte, že se jedná o Mazdu. Každý model je jiný, ale přitom všechny používají jednoznačný designový jazyk a jednotící prvky. Příď je na elektromobil až nečekaně mohutná a vysoká, vzhled odpovídá běžnému autu, které se pohybuje na hranici mezi běžným osobákem a SUV. S délkou 4.395 mm, šířkou (bez zrcátek) 1.795 mm a výškou 1.570 mm je MX-30 kompaktní a s ideálními proporcemi.
Osobitě působí zakončení zadních sloupků, které se opticky sbíhají pod zadním oknem a auto opticky drobet zužují.
Ač jsem vlastně žádnou pravověrnou Mazdu nikdy nevlastnil (rebrandovanou Fiestu s logy Mazda 121 fakt nepočítám), měl jsem k této značce vždy vcelku blízko. Kdysi jsem působil v Auto Zeman a k nim se dostal až jaksi časem, začínali s Mazdou a byli s ní spojeni celou dobu svého aktivního podnikání. Takže jsem od roku 2001 byl s Mazdami v neustálém kontaktu. A to ani nemluvím o tom, že Mazda byla jedna z prvních značek, která na náš trh po revoluci přišla a začala působit na Spořilově. Takže už od středoškolských let jsem měl tahle krásná a opravdu dobrá auta pořád na očích. Jenže se to nikdy správně „nepotkalo“ a žádnou jsme zatím doma neměli.A tak, když jsme se začali poohlížet po elektromobilu pro ženu, u kterého není příliš podstatný dojezd ani místo na zadních sedadlech, nebyl důvod nevyzkoušet právě Mazdu MX-30, první elektromobil značky, který je postaven podle trochu jiných kritérií než o která se pokouší většina ostatních.
Na vnější vzhled si každý musí názor udělat sám. Já na Mazdách oceňuji, že na první pohled poznáte, že se jedná o Mazdu. Každý model je jiný, ale přitom všechny používají jednoznačný designový jazyk a jednotící prvky. Příď je na elektromobil až nečekaně mohutná a vysoká, vzhled odpovídá běžnému autu, které se pohybuje na hranici mezi běžným osobákem a SUV. S délkou 4.395 mm, šířkou (bez zrcátek) 1.795 mm a výškou 1.570 mm je MX-30 kompaktní a s ideálními proporcemi.
Osobitě působí zakončení zadních sloupků, které se opticky sbíhají pod zadním oknem a auto opticky drobet zužují.