Stránka 1 z 2
Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 12:49
od Daca78
Tucson 1,6 GDI 110 kw N line 2021
Zdravím borci, nemáte někdo zkušenost s větším kouřem z výfuku? Je normální při nájezdu 2800km, že když tomu dupnu při rozjezdu podotýkám při zahřátém motoru tak je za mnou oblak dýmu jak z dýmovnice a při režimu SPORT není vidět!
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 13:06
od Axel.Foley
Řekl bych, že oblak dýmu není u dnešních aut normální nikdy.
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 13:35
od pozorovatel
Ja mám to isté, väčšinou si to nevšímam ale keď zastavím na križovatke tak kúdoly dymu idú z výfuku a je jedno, že som prešiel práve 150km
no robí to len pri nízkej teplote a vysokej vlhkosti vzduchu
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 14:18
od Mexican
asi si pletiete kondenzacnu paru s dymom. dym je sposobeny sadzami (akehokolvek charakteru)
skuste vytriet vyfuk tualetakom. ak je cierny, asi nefunguje spravne GPF/DPF. Treba sa zamerat aj na farbu a mrknut na to ci ubuda olej alebo chladiaca zmes. popisane mnohokrat a doporucim reziltat - ist s tym do autorizaku, je to predsa v zaruke
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 14:24
od idam.i
Presne,myslím že Mexican to trafil.Pokiaľ to je vodná para ( čo asi je) je to OK.Pokiaľ je dym modrý,alebo šedý je to problém.
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 14:35
od Pjotr1
když benzín kouří jen v chladném počasí tak to je většinou pára, která vzniká na katalyzátoru a GPF a pak se hromadí jako kondenzát v posledním dílu výfuku. Je to způsobené krátkými trasami a tím pádem se neodpaří ten kondenzát z výfuku. Delší trasa výfuk zahřeje a vše se odpaří.
Zkusit si to můžeš sám, když na neutrál prošlápneš plyn, tak budeš mít na zemi pod výfukem loužičku
Je to sice normální, ale způsobuje to korozi výfuku zevnitř.
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 15:47
od pozorovatel
V mojom prípade ide o vodnú paru, olej ani voda neubúda. Len mi je to divné z toho dôvodu, že nejazdím krátke trasy. Do práce to mám 15km v jednu stranu, mix 50-100km/h, motor je plne zohriaty behom 4-5km. A okrem práce sú to 50+km trasy. Celý život jazdím na benzínoch, nie som fanúšik dieslov. Na staršej atmosfére som jazdil krátke trasy a keď som poriadne pridal tak mi vyleteli aj dva litre vody z výfuku. Fastback to robí od novoty, síce ma to prekvapilo pri prvom chlade ale nijak som to neriešil.
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 30 led 2022, 18:17
od Daca78
Aha tak jsem chytřejší, jezdil jsem 15 let diesely tak mě to teď překvapilo. Barva kouře je bílá. Provozní kapaliny jsou v pořádku takže se jedná o zmiňovanou kondenzaci. Bohužel jezdím víceméně krátké tratě. Díky za odpověď
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 31 led 2022, 10:24
od Richard555
Mě docela fascinuje ten optimismus sem kterým je uváděno že motor je plně zahřátý po 4-5 km ........ Blbost možná tak voda a to ještě díky tepelné patroně v okruhu. Ohřátý motor je když teplota oleje dosáhne alespoň 90°C ! To nastává tak po 15-20 km normální plynulé jízdy. Teplota vody není vůbec ukazatelem ohřátí motoru!!
Takže vše do cca 15-20km lze označit jako krátké trasy se studeným motorem
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 31 led 2022, 10:30
od Mexican
tiez ma to zarazilo ale pododne som nechcel reagovat.
Za 4/5 km o litroveho trojvalca pri 0 stupnov celzia je po 5 km rucicka chladiacej zmesi mozno v v optimalne polohe. CO ale fakt neznamena ze je v optimalnej teplote aj blok motora, olej a prevodovka.
U svojho veterana (Accent, CRDi) mozem hovorit o zohriati pri nulovej teplote do optimalneho stavu po cca 30km trasy kde moc nepostavam na semaforoch a krizovatkach
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 31 led 2022, 11:18
od pozorovatel
Neviem či to môžem porovnať so staršou atmosférou ale predtým som tú istú trasu jazdil na Volvo S60 2.4, väčší a ťažší motor, ktorý sa aj pravdepodobne dlhšie zahrieval a ten teda takto nedymil. Aj keď tam nebol GPF, len obyčajný katalyzátor a Euro 4. A na tomto Fastbacku prejdem 160km svižným tempom, zastavím na semafore a okolo auta sa valí biela para. Ale ako som písal, objaví sa to vždy keď klesne teplota tak som na to už zvyknutý.
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 31 led 2022, 12:08
od Axel.Foley
Tohle se mi jako normální nezdá
Ale když jsi si zvyknul...
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 31 led 2022, 12:23
od pozorovatel
Okrem jedného problému čo mám, to auto jazdí ukážkovo. Olej neubúda ani nepribúda, voda nemizne, na olejovom viečku nie je žiadna emulzia, spotreba je normálna, otáčky sú stabilné, motor má normálny ťah, ručička teploty vody nepadá dole a ani sa neprehrieva
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 31 led 2022, 12:39
od sarin007
To je zvláštní, já u mé i30 něco podobného nepozoruji. Jo takové to běžné pokouřeníčko z výfuku u studeného motoru ano, ale že by to bylo něco moc, zvlášť po zahřátí motoru
Chtělo by to možná někdy fotku, jak moc to kouří.
Re: Větší kouřivost z výfuku
Napsal: 31 led 2022, 12:49
od pozorovatel
Skúsim spraviť video, keď budú vhodné podmienky a po nejakej dlhšej trase. Ráno zvykne dymiť po nejakých 5km keď zastavím na semafore a po ďalších 10km, keď už som v práci na parkovisku, absolútne nič. Prvýkrát som to spozoroval, keď som mal to auto len asi tretí mesiac. Po zhruba 80km trase, skoro celý čas 100vkou, zastavil som na križovatke a para sa valila až k predku auta. Pýtal som sa na to vtedy mechanika a on vravel, že u týchto nových áut Euro 6 s filtrom je to bežné. A žijem kúsok od mora, tá vlhkosť vzduchu je tu dosť veľká, možno aj to zohráva nejakú rolu.