KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Napsal: 01 úno 2022, 19:26
A další auto mimo naši domovskou značku, i když tentokrát je to vlastně jen napůl, když je to koncernová sestra. Podle testu v posledním AutoTipu heslo „Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“ až tak úplně v případě těchto dvou aut neplatí. Jenže já novinářům moc nevěřím, a tak se o tom zkusím přesvědčit sám.
Shodou okolností je zkoušené auto stejné jako měli k dispozici ve zmíněném testu – benzínový motor 1,6 T-GDi ve své silnější verzi s pomocí mild-hybridu, s pohonem všech kol a DCT převodovkou. Tuto mechaniku jsme tu už kdysi měli v Tucsonu ( https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=40274 ) a u mě to rozhodně tento pohon nevyhrál. Tucson byl tehdy na 18‘‘ kolech se standardními tlumiči, Sportage nastupuje v nejvyšší výbavě na 19‘‘ kolech a dokonce s elektronickými tlumiči, které v Tucsonu chválu zrovna nesklízely. No, nevypadá to na žádnou hitparádu .
Jako obvykle začneme prohlídkou exteriéru. Nové Sportage se začínají na silnicích objevovat, já jsem záměrně udělal fotky trochu nestandardní.
Tahle příď je všechno, jen je ne fádní. Každý nechť si na ní udělá názor sám, ty bumerangy DRL jsou zajímavé nejen při pohledu na auto samotné, ale i ve zpětném zrcátku, když vás Sportage dojede. Z profilu je znát podstatně „klidnější“ tvarování blatníků a boků než zvolil u Tucsonu, na první pohled je to vlastně velmi klidný design ozvláštněný jen nerezovou linkou pod okny a nenavazující z C sloupku do zadního spoileru. Záď už je opět trochu rozevlátější, zejména zlom pod zadním oknem, který je identický s řešením na nové EV6. A co na zádi vyloženě oceňuji, je přesun zadního blinkru do sdružených svítilen. jej přesunul dolů, KIA nahoru…. Troufám si tvrdit, že Tucson a Sportage jsou natolik vzhledově jiná auta, že asi nikomu nemohou připadat obě stejně hezká či obě stejně ošklivá. Jejich designové jazyky jsou natolik jiné, že každý si najde toho svého favorita. Já se nijak netajím tím, že tentokrát to u mě vyhrála KIA.
Shodou okolností je zkoušené auto stejné jako měli k dispozici ve zmíněném testu – benzínový motor 1,6 T-GDi ve své silnější verzi s pomocí mild-hybridu, s pohonem všech kol a DCT převodovkou. Tuto mechaniku jsme tu už kdysi měli v Tucsonu ( https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=40274 ) a u mě to rozhodně tento pohon nevyhrál. Tucson byl tehdy na 18‘‘ kolech se standardními tlumiči, Sportage nastupuje v nejvyšší výbavě na 19‘‘ kolech a dokonce s elektronickými tlumiči, které v Tucsonu chválu zrovna nesklízely. No, nevypadá to na žádnou hitparádu .
Jako obvykle začneme prohlídkou exteriéru. Nové Sportage se začínají na silnicích objevovat, já jsem záměrně udělal fotky trochu nestandardní.
Tahle příď je všechno, jen je ne fádní. Každý nechť si na ní udělá názor sám, ty bumerangy DRL jsou zajímavé nejen při pohledu na auto samotné, ale i ve zpětném zrcátku, když vás Sportage dojede. Z profilu je znát podstatně „klidnější“ tvarování blatníků a boků než zvolil u Tucsonu, na první pohled je to vlastně velmi klidný design ozvláštněný jen nerezovou linkou pod okny a nenavazující z C sloupku do zadního spoileru. Záď už je opět trochu rozevlátější, zejména zlom pod zadním oknem, který je identický s řešením na nové EV6. A co na zádi vyloženě oceňuji, je přesun zadního blinkru do sdružených svítilen. jej přesunul dolů, KIA nahoru…. Troufám si tvrdit, že Tucson a Sportage jsou natolik vzhledově jiná auta, že asi nikomu nemohou připadat obě stejně hezká či obě stejně ošklivá. Jejich designové jazyky jsou natolik jiné, že každý si najde toho svého favorita. Já se nijak netajím tím, že tentokrát to u mě vyhrála KIA.