Stránka 1 z 5

Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 20:44
od Tom90
Zdravím. Pred nedávnom som si kúpil Tucson hybrid s tym ze teda som ockakaval väčší prínos elektromotora na spotrebu. Mam pocit ze ta bateria ktorá tam je je stale vybita a tak mi napadlo ci je teoretická možnosť zväčšiť kapacitu tej baterie.

Predpokladám ze elektromotoru je to jedno kolko kW batériu tam ma.
Riešil to uz niekt?

Pripadne da sa ta bateria nejako dobíjať? Okrem rekuperácie?

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 20:52
od devotional
nedá, pretože nikdy z toho PHEV neurobíš a ak nechceš niekde zhoriet, tak nič nikam nepridávaj.
HEV je podla mojho názoru podvod nazývat hybridom. ak niesi spokojny, predaj a kup si PHEV, vyjde ta to najlacnejšie ako platlat hlavne do zanovneho auta nejaké alternatívne baterky

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 20:55
od slabostka
Nie nejde to vymeniť tak ako meníš štartovaciu bateriu ... nejde to ani inak dobiť - to je asi zle pochopenie auta a to je zaujímavé kúpiť auto za toľko peňazí a potom riešiť Ako a Prečo... spotreba - napíš ako jazdíš - kde - a akú máš spotrebu a akú si očakával...

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 20:57
od slabostka
devotional píše: 10 úno 2022, 20:52 nedá, pretože nikdy z toho PHEV neurobíš a ak nechceš niekde zhoriet, tak nič nikam nepridávaj.
HEV je podla mojho názoru podvod nazývat hybridom. ak niesi spokojny, predaj a kup si PHEV, vyjde ta to najlacnejšie ako platlat hlavne do zanovneho auta nejaké alternatívne baterky
- vidíš a ja si skôr myslím že podvod je skôr PHEV hlavne ak v Hyundai skoro vždy beží aj spaľovák aj pri plnej baterke :D/

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 21:17
od devotional
slabostka:
PHEV (síce nie hyundai) už jazdím presne 14 mesiacov, ktorý každý den nabíjam, takže každé ráno vyrážam s plnou. má to síce len 13,5kw baterku, ale ver mi, že sa to chová ako plnohodnotne BEV pokial viem, že pojdem do 40km. ak idem dalej, rovno nahadzujem motor, auto mi necha si so sebou robit čo chce, dokonca ma upozornuje ak tomu trosku nakládam, že bude musiet nahodit motor...všetko je len o správnom používaní, alebo skutočne soft v hyundai potom nebude správne naladeny, čo sa mi vobec nechce verit

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 21:24
od Mr. HYUNDAI
U :hyu: to není o SW, ale o konstrukci - topení je řešeno tak, že bez odpadního tepla spalováku od podzimu do jara umrzneš ](*,) .
Ta topná spirálka tu stodolu pod +10 prostě neohřeje :roll: .
Takže skutečně plnohodnotné PHEV to je jen pár měsíců v roce. A ještě se sakra lehkou nohou...
Naopak :hyu: HEV funguje velmi dobře.

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 21:28
od devotional
mazec...mal som za to, že su v tom špička
v zime okrem toho že mi v mrazoch fakt klesne dojazd, to topí na baterku okamžite. už som tak sparchantel, že už si predohrievam, alebo v lete chladim interier už dopredu

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 21:35
od Mr. HYUNDAI
Tomu rozumím :wink: .
I já považuju tohle řešení za nedotažené - takže pokud PHEV, tak hledám jinde...

K původní otázce - ne, nejde vyměnit.
Otázka je kde se jezdí a za kolik. Ono ježdění s HEV má svá specifika, pokud chce člověk schopnosti toho systému vytěžit na maximum. Pokud se tomu člověk "nepřizpůsobí", tak výhody systému nevyužije.

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 21:44
od slabostka
problém spotreby vidím v tom že hyundai ten hybrid prilepil na turbobenzín.... ale napíšte koľko vám to berie nech si porovnám s RAVkou.
Zase pochválim toyotu - aj keď mi jazdíme len klasické hybridy tak plug in RAV4 je chválená práve preto že to funguje ako elektro kým je baterka v pluse. Ako topí aj pri vypnutom motore neviem ale asi topí dostatočne. Plus dojazd je skoro na chlp rovnaký ako v papieroch.

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 10 úno 2022, 22:30
od stefanpilat
Četl jsem o tom, že si někdo svépomocí dodělal externí dobíjení na 230V do Priuse HEV. Ale ten používá NiMH baterie. Jakkoliv amatérsky vrtat do Li-Ion baterií je koledování si o pořádný malér.

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 11 úno 2022, 06:23
od Mexican
vzdy sa da do kufra namiesto subwoofru hodit do kufra 100Ah blok lifepo (robim si samozrejme srandu)

teoreticky to samozrejme urobit ide, bolo by ale treba najst buracku (aby kapacita hev baterie a typ ostali rovnake) a zapojit to paralelne dostatocne dimenzovanou kabelazou

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 11 úno 2022, 06:52
od Axel.Foley
Navrhuji dodělat tažné, koupit vozík a osadit ho akumulátory :idea:

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 11 úno 2022, 11:20
od druidcz
Taky uz me napadlo, klidne bych obetoval mensi palivovou nadrz na ukor vetsi baterky. Ticha a plynula jizda na elektrinu je super. Teoreticky by to slo, na netu jsou videa kde treba prestaveli Mini na elektromobil, ale bylo by to hodne prace (navic je potreba dodrzet bezpecnost ohledne vysokeho napeti, chlazeni baterie, cemuz maloktery automechanik rozumi ), takze v dusledku by se to nevyplatilo. Asi by bylo treba u upravit software, mam pocit, ze ridici jednotka je hodne konzervativni a snazi se udrzet baterii trvale ve stavu okolo 50% (asi kvuli zivotnosti). Navic ztrata zaruky muze prijit taky draho. Je treba to nejak pretrpet a jako dalsi auto uz si koupit rovnou elektromobil :)

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 11 úno 2022, 11:22
od druidcz
Mexican píše: 11 úno 2022, 06:23 teoreticky to samozrejme urobit ide, bolo by ale treba najst buracku (aby kapacita hev baterie a typ ostali rovnake) a zapojit to paralelne dostatocne dimenzovanou kabelazou
Lithiove baterie se nedaji jen tak zapojit paralelne, musela by se predelat BMS elektronika

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Napsal: 11 úno 2022, 11:43
od Mexican
preto pisem teoreticky. BMS byva sucastou kazdej lithiovky.

znova sa bavime len o teorii, pretoze ak riesime len bateriu hybridu ktory sa musi dobijat bud altikom alebo rekuporaciou, ostava nam este DC/DC nabijacka. Co ale u rozdielnej voltaze systemu (hybridna/startovacia by mohlo robit paseku. Verim vsak ze ciste vedecky to urobit ide a pre odbornika v problematike je to len otazka priestoru a penazi