Kona Electric OSE Czech edition
Napsal: 18 úno 2022, 19:56
Kdo by to byl řekl, že zrovna já se od začátku roku 2022 budu tolik prohánět v elektrických autech, která vlastně ani nemám rád. Ale situace se nějak vyvíjí a je zjevně čas vzít elektrická auta nejen na vědomí, ale smířit se s tím, že i u nás doma, v současné situaci, jedno takové auto dává smysl.
A tak pokračujeme ve zkoušení elektrických vozů, které by případně mohly splnit to, co od takového auta u nás doma chceme.
Dnes tu máme zástupce naší značky . Kona pro drtivou většinu z nás není žádnou neznámou. Na trhu máme k dispozici již její modernizované provedení, které poněkud ubralo na expresivnosti původní podoby, ale designová originalita je tu stále. Nikdy jsem se netajil tím, že původní provedení bylo ve verzích osazených spalovacím motorem, pro mě, expresivní až moc. Ovšem původní elektrická Kona se mi líbila opravdu hodně.
Po faceliftu je mým vzhledovým favoritem provedení N Line následované civilní verzí spolu s hybridem, drsné eNko (to je na mě už fakt moc svalnaté) a elektrická verze došla na konec rodinného pelotonu. Mám „problém“ zpracovat pojetí přídě bez masky, to jak je vytvarován „nos“ auta na mě působí rušivě. V testované bílé to tak nevynikne, v často prezentované modři je to ale na mě moc. Suma sumárum je vnější design oproti původnímu provedení pojat více konformně, jakoby automobilka dospěla k závěru, že chce přitáhnout zájem i konzervativnější části klientely. Jako obvykle oceňuji umístění potkávacích světel níž, aby neoslňovala protijedoucí řidiče (a že přední LED svítí fakt sakra dobře ) obyčejných osobáků a na druhém konci vozu, když už muselo dojít na rozdělení zadních svítilen do dvou bloků, že směrovky (vlevo spolu se zadní mlhovkou a vpravo se zpátečkou) nejsou utopené příliš dole, takže se tolik nešpiní a riziko přehlédnutí ze strany za vámi jedoucích řidičů je menší.
A tak pokračujeme ve zkoušení elektrických vozů, které by případně mohly splnit to, co od takového auta u nás doma chceme.
Dnes tu máme zástupce naší značky . Kona pro drtivou většinu z nás není žádnou neznámou. Na trhu máme k dispozici již její modernizované provedení, které poněkud ubralo na expresivnosti původní podoby, ale designová originalita je tu stále. Nikdy jsem se netajil tím, že původní provedení bylo ve verzích osazených spalovacím motorem, pro mě, expresivní až moc. Ovšem původní elektrická Kona se mi líbila opravdu hodně.
Po faceliftu je mým vzhledovým favoritem provedení N Line následované civilní verzí spolu s hybridem, drsné eNko (to je na mě už fakt moc svalnaté) a elektrická verze došla na konec rodinného pelotonu. Mám „problém“ zpracovat pojetí přídě bez masky, to jak je vytvarován „nos“ auta na mě působí rušivě. V testované bílé to tak nevynikne, v často prezentované modři je to ale na mě moc. Suma sumárum je vnější design oproti původnímu provedení pojat více konformně, jakoby automobilka dospěla k závěru, že chce přitáhnout zájem i konzervativnější části klientely. Jako obvykle oceňuji umístění potkávacích světel níž, aby neoslňovala protijedoucí řidiče (a že přední LED svítí fakt sakra dobře ) obyčejných osobáků a na druhém konci vozu, když už muselo dojít na rozdělení zadních svítilen do dvou bloků, že směrovky (vlevo spolu se zadní mlhovkou a vpravo se zpátečkou) nejsou utopené příliš dole, takže se tolik nešpiní a riziko přehlédnutí ze strany za vámi jedoucích řidičů je menší.