OPEL Corsa-e Elegance
Napsal: 20 úno 2022, 20:00
Tak hurá za volant dalšího baterkáče.
Opel má aktuálně v nabídce dva BEV na stejném konstrukčním základu, a tak by byla škoda se při zkoušení omezit jen na jeden . Prvním autem, které si užije náš zkušební okruh tak bude obyčejný hatchback segmentu B (tedy velikostně), a to Corsa generace F.
Nejsem nějakým velkým odborníkem na Opely, takže pokud tu bude nepřesnost, prosím, opravte mě. Corsa F měla původně na trh přijít o něco dřív, než se nakonec objevila. Jenže než její vývoj skončil, došlo ke změně majitele Opelu – GM prodalo svojí poslední evropskou značku koncernu PSA. Konstruktérům Opelu tak nezbylo než skoro hotové auto hodit do koše a vyvinout Corsu znovu, tentokrát už na technice PSA, aby se GM nemuselo platit za používání jejich techniky. Osobně tipuji, že úplně od nuly se ale nejelo – vzhledem k rychlosti s jakou to Opel stihl bych odhadoval, že se vnější design „narouboval“ na jinou techniku.
Corsa F tak hovoří ještě designovým jazykem předchozí generace. Používá tedy shodný designový jazyk jako Insignia. Předpokládám, že v dohledné době (řekněme od MY 2023 nebo 2024) se Corsa dočká faceliftu a nastoupí na trh s přídí změněnou ve stylu Mokky a nové Astry, tedy s maskou jménem Vizor. Tato maska, která čerpá inspiraci v dobách velké slávy Opelu, se mi fakt moc líbí!
Ale to je ještě daleko, teď tu máme eFko v jeho aktuální podobě ve velice atraktivní oranžové. Výbava Elegance je u zkoušeného vozu rozšířena mnoha pakety, takže má bezklíčový vstup, vestavěnou navigaci, Matrix LED a taky 17‘‘ kola. Bohužel mě nenapadlo si jejich přesný rozměr vyfotit, očekával jsem jej v ceníku nebo tech. datech, ale Opel přesný rozměr neuvádí – podle konfigurátoru pneu by na těchto opravdu pěkných kolech měly být pneu s profilem 45! Sice to moc pěkně vypadá, ale v kombinaci s vlečenou zadní nápravou a nemalou váhou to na velký úspěch na testovací trase nevypadá . Ale nepředbíhejme.
Zde najdete přímo zkoušený vůz - https://www.opel-ihned.cz/Opel/Corsa/kg66u274/ - ceníková cena Kč 956.990,-- je tedy masakr…
Corsa nijak zásadně nevystupuje z davu hatchbacků segmentu B. Zejména v porovnání s i20 je znát více konzervativní přístup k designu, snaha oslovit větší zákaznickou skupinu. A přitom bych rozhodně neoznačil design Corsy za neatraktivní. Jen možná méně výrazný.
Kombinace oranžového laku, černé střechy a velkých kol působí dokonce velice atraktivně. Osobně bych si tipnul, že právě lákavost této kombinace přesvědčil mojí ženu, že chce zkusit i Corsu, i když by to znamenalo vrátit se za volantem do přízemí .
Mě osobně na vnějším vzhledu zaujal výsledný vzhled předních LED světlometů a ztvárnění předních blinkrů, líbí se mi dlouhý rozvor s krátkými převisy a na zádi centrální zadní mlhovka a tlačítko otevírání pátých dveří integrované do spodní části loga. Couvací kamera je nad SPZ, takže špinění zajištěno srovnatelné jako u našich .
Tentokrát to není formou zápůjčky vozu na delší dobu nebo dokonce několik dní, máme zhruba 2 hodiny, abychom se dostali od dealera k nám domů, projeli zkušební okruh a zase se vrátili domů a přitom stihli udělat i nějaké obrázky. Tady bych se chtěl omluvit za fotky, jak jejich kvalitu, tak rozsah. V časové tísni bohužel není dost prostoru najít to správné místo resp. počkat na správné světlo, takže některé fotky jsou přesvícené, jiné moc tmavé – sluníčko v sobotu dopoledne, alespoň tady, bylo hodně ostré. A díky nedostatku času jsem na některé věci, bohužel, zapomněl. Budu to muset zkusit nahnat popisem .Opel má aktuálně v nabídce dva BEV na stejném konstrukčním základu, a tak by byla škoda se při zkoušení omezit jen na jeden . Prvním autem, které si užije náš zkušební okruh tak bude obyčejný hatchback segmentu B (tedy velikostně), a to Corsa generace F.
Nejsem nějakým velkým odborníkem na Opely, takže pokud tu bude nepřesnost, prosím, opravte mě. Corsa F měla původně na trh přijít o něco dřív, než se nakonec objevila. Jenže než její vývoj skončil, došlo ke změně majitele Opelu – GM prodalo svojí poslední evropskou značku koncernu PSA. Konstruktérům Opelu tak nezbylo než skoro hotové auto hodit do koše a vyvinout Corsu znovu, tentokrát už na technice PSA, aby se GM nemuselo platit za používání jejich techniky. Osobně tipuji, že úplně od nuly se ale nejelo – vzhledem k rychlosti s jakou to Opel stihl bych odhadoval, že se vnější design „narouboval“ na jinou techniku.
Corsa F tak hovoří ještě designovým jazykem předchozí generace. Používá tedy shodný designový jazyk jako Insignia. Předpokládám, že v dohledné době (řekněme od MY 2023 nebo 2024) se Corsa dočká faceliftu a nastoupí na trh s přídí změněnou ve stylu Mokky a nové Astry, tedy s maskou jménem Vizor. Tato maska, která čerpá inspiraci v dobách velké slávy Opelu, se mi fakt moc líbí!
Ale to je ještě daleko, teď tu máme eFko v jeho aktuální podobě ve velice atraktivní oranžové. Výbava Elegance je u zkoušeného vozu rozšířena mnoha pakety, takže má bezklíčový vstup, vestavěnou navigaci, Matrix LED a taky 17‘‘ kola. Bohužel mě nenapadlo si jejich přesný rozměr vyfotit, očekával jsem jej v ceníku nebo tech. datech, ale Opel přesný rozměr neuvádí – podle konfigurátoru pneu by na těchto opravdu pěkných kolech měly být pneu s profilem 45! Sice to moc pěkně vypadá, ale v kombinaci s vlečenou zadní nápravou a nemalou váhou to na velký úspěch na testovací trase nevypadá . Ale nepředbíhejme.
Zde najdete přímo zkoušený vůz - https://www.opel-ihned.cz/Opel/Corsa/kg66u274/ - ceníková cena Kč 956.990,-- je tedy masakr…
Corsa nijak zásadně nevystupuje z davu hatchbacků segmentu B. Zejména v porovnání s i20 je znát více konzervativní přístup k designu, snaha oslovit větší zákaznickou skupinu. A přitom bych rozhodně neoznačil design Corsy za neatraktivní. Jen možná méně výrazný.
Kombinace oranžového laku, černé střechy a velkých kol působí dokonce velice atraktivně. Osobně bych si tipnul, že právě lákavost této kombinace přesvědčil mojí ženu, že chce zkusit i Corsu, i když by to znamenalo vrátit se za volantem do přízemí .
Mě osobně na vnějším vzhledu zaujal výsledný vzhled předních LED světlometů a ztvárnění předních blinkrů, líbí se mi dlouhý rozvor s krátkými převisy a na zádi centrální zadní mlhovka a tlačítko otevírání pátých dveří integrované do spodní části loga. Couvací kamera je nad SPZ, takže špinění zajištěno srovnatelné jako u našich .