Stránka 1 z 2

NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 16:20
od Mr. HYUNDAI
A další elektroauto. Původně jsme Leaf neměli ani ve výběru, ale po upozornění Igorem na aktuální akci jsme jej do výběru zařadili.
01.jpg
01.jpg (165.07 KiB) Zobrazeno 1220 x
Na vnější design si každý udělá názor sám, ať už z fotek nebo z osobního setkání. Mně osobně se tato generace Leafu (ZE1) opravdu líbí. Pracuje s klasickou koncepcí normálního osobáku segmentu C, není to tedy žádná „SUVa“ :mrgreen: . Když porovnáme současnou generaci s předchozí, vlastně se Leaf zklidnil, když opustil hodně futuristický styl svého předchůdce.
02.jpg
02.jpg (171.87 KiB) Zobrazeno 1220 x
03.jpg
03.jpg (182.03 KiB) Zobrazeno 1220 x
04.jpg
04.jpg (164.48 KiB) Zobrazeno 1220 x
05.jpg
05.jpg (134.35 KiB) Zobrazeno 1220 x
V testované modré to Leafu s černou střechou opravdu sluší. Je pravda, že lesklá čerň na víku zavazadelníku se nemusí líbit každému, ale mě tohle konkrétní provedení nijak neuráží a sériové sedmnáctky jsou také velice pěkné. Co bych si z vnějších detailů odpustil jsou chromované kliky (ale tomu by se dalo pomoct černou fólií :wink: ).

Společnost nám dělá auto v plné výbavě, která včetně perleťového laku v tuto chvíli představuje částku Kč 1.231.900,--, akce srazí cenu o Kč 80.000,-- nebo můžete pouvažovat přímo o této předváděčce - https://www.autobond.cz/vuz/nissan-leaf-tekna-62-kwh/ - v tuto chvíli má najeto 23.000 km.

NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 16:27
od Mr. HYUNDAI
Vnější vzhled je moderní, bez zbytečných výstřelků, jakpak to vypadá uvnitř?

Dveřní výplň je sice černočerná, ale má příjemný design a je vyrobena z příjemných materiálů. Základní plast není vyloženě tvrdý, značná část je čalouněná umělou kůží a v exponovaných místech je pod čalouněním ještě měkký materiál. Ale už zase klavírní lak u ovladačů oken a nastavování zrcátek :roll: . „Kolíček“ nastavování zrcátek působí dosti subtilně, ale o jeho výdrž bych se nebál. Ovladače ovládání oken jsou masivní, ale automatický dojezd jen u okna řidiče :shock: ?!
06.jpg
06.jpg (86.41 KiB) Zobrazeno 1217 x
Palubní deska je na dnešní poměry nečekaně mohutná. Potěší částečné čalounění umělou kůží a před spolujezdcem dekorativní lištou. Celek působí příjemně a kvalitně.
07.jpg
07.jpg (84.54 KiB) Zobrazeno 1217 x
08.jpg
08.jpg (109.32 KiB) Zobrazeno 1217 x
Volant se zploštělou spodní částí se příjemně drží, i když má tenčí věnec. Páčky blinkrů a stěračů mají zcela konvenční tvar, ale to samozřejmě ničemu nevadí, jejich chod je pevně daný a netrpí „bakelitovým“ dojmem aretace.

Zajímavý je přístrojový štít kombinující konvenční ručičkový rychloměr s LCD zobrazováním dalších údajů – jak je dnes zvykem, možnosti zobrazování jsou velice široké. Co ovšem překvapilo je absence češtiny v přístrojovém štítu (příslušné nastavení jsem našel a čeština v seznamu jazyků skutečně není)…

Pod středovými výdechy ventilace se nachází obrazovka MMS. Zaujala hezká mapa navigačního systému a překvapila čeština v MMS. Proč jedna část auta česky umí a druhá ne jsem nepochopil…
11.jpg
11.jpg (94.98 KiB) Zobrazeno 1217 x
Ví se o mně, že mám rád auta z osmdesátých a devadesátých let, jednak se mi líbí, jednak mi připomínají dobu, kdy jsem svět aut objevoval v celé jeho tehdejší pestrosti. Takže retro já mám moc rád, ale to co přijde teď, to je moc i na mě.
To, že jsou ovladače jednozónové automatické klimatizace velké není samozřejmě chyba, jejich uspořádání do tvaru mašle je hezký nápad, ale to fyzické provedení, včetně použitého materiálu, je prostě jak vytažené z japonského auta před 30 lety ](*,)

Pod nimi najdeme pásek z klavírního laku :roll: a následuje další masakr – vedle moderního startovacího tlačítka ovladače vyhřívání předních sedadel obsahující rovnou kontrolku zapnutí. Přesně tyhle ovladače si pamatuju z japonských aut minulého století….

A navazuje lán klavírního laku se zvláštním ovladačem jízdy. Na první pohled působí divně, ale fungovalo se mi s ním fakt dobře =D> .

A pak už tu máme jen ovladač parkovací brzdy, držáky nápojů a loketní opěrku, která je sice malá, ale jen opticky, její umístění je zcela v pořádku a svou funkci plní bez výhrad (včetně schránky pod ní).
09.jpg
09.jpg (114.64 KiB) Zobrazeno 1217 x

NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 16:30
od Mr. HYUNDAI
A než se přesuneme dozadu,podíváme se ještě na přihrádku před spolujezdcem - je sice hluboká, ale členitá a ve výsledku vcelku malá.
10.jpg
10.jpg (44.92 KiB) Zobrazeno 1216 x
Výplň zadních dveří kopíruje, zcela logicky, design té přední. A na rozdíl od Opelů se tady se zušlechťujícími materiály nešetřilo, a tak tu máme výrazný prostor čalouněný umělou kůží a ovladač okna opět v klavírním laku….
12.jpg
12.jpg (88.1 KiB) Zobrazeno 1216 x
Při pohledu na místo pro nohy vzadu je patrné, že jsme se posunuli do segmentu C. Místa je tu dost i když jsou přední sedadla posunutá až dozadu, pokud se na pravé straně dohodnou, tak se dá vzadu cestovat velmi pohodlně i dost daleko, a to včetně prostoru nad hlavou. Sedák i opěradlo mají dobrý tvar, přiměřenou tuhost a sklon sedáku je s ohledem na podepření stehen v pořádku.
13.jpg
13.jpg (74.64 KiB) Zobrazeno 1216 x
Všimněte si, že na vnitřní straně opěradla předního spolujezdce je ovladač. Není to ani nabíjecí zásuvka ani ovládání předního sedadla. Je to ovladač vyhřívání zadního sedáku, ovšem celé lavice! Takže pokud se vzadu nejsou schopni dohodnout zda zapnout nebo ne….

Kotvy ISOFIX jsou vzadu vyřešené opět stejně blbě jako u většiny výrobců…
14.jpg
14.jpg (131.07 KiB) Zobrazeno 1216 x
Když už jsme u těch kotev ISOFIX – jsou i na pravém předním sedadle a jejich umístění je poněkud zvláštní, ale už nemám jak jejich funkčnost vyzkoušet. Přední sedadla si při té příležitosti zaslouží pochvalu – jsou dostatečně rozměrná, přiměřeně tuhá, s dostatečnou možností seřízení.
Ke kvalitě sezení nemám nejmenších připomínek (což je u mě co říct :D ).
15.jpg
15.jpg (94.11 KiB) Zobrazeno 1216 x

NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 16:34
od Mr. HYUNDAI
A došli jsme ke kufru. Tady se naplno rozvinula strategie šetření ](*,) .

Podlaha je pokrytá kobercem pod nímž už nic není. Sice to asi na litry vychází dobře, ale kufr má nepříjemně vysoký práh a zesilovač umístěný u zadních opěradel je zcela nekrytý a překáží. Kufr má nepravidelný tvar a jeho praktičnost je tak poněkud diskutabilní.
16.jpg
16.jpg (79.7 KiB) Zobrazeno 1215 x
Ledacos o přístupu výrobce napovídá uchycení plata kufru – co Ty na to Tondo? :lol:
18.jpg
18.jpg (156.63 KiB) Zobrazeno 1215 x
19.jpg
19.jpg (81.46 KiB) Zobrazeno 1215 x
A abychom si připadali jako doma, tak nám kufr osvětluje žárovka :( .
17.jpg
17.jpg (75.65 KiB) Zobrazeno 1215 x

NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 16:36
od Mr. HYUNDAI
A bohužel nejen kufr, ale i interiér, a to jak vpředu, tak i v centrálním světýlku, které také vypadá hodně historicky, jsou osazené žárovkami :( .
21.jpg
21.jpg (56.27 KiB) Zobrazeno 1215 x
22.jpg
22.jpg (101.73 KiB) Zobrazeno 1215 x
V kontextu těchto záchvatů úspor ani moc nepřekvapí konvenční prut antény :roll: .
20.jpg
20.jpg (147.82 KiB) Zobrazeno 1215 x

NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 16:48
od Mr. HYUNDAI
Statickou prohlídku máme za sebou, vezmeme klíček, uzavřeme dobíjecí centrum a jdeme zjistit jak s tímto motorem Leaf jezdí.
23.jpg
23.jpg (73.24 KiB) Zobrazeno 1211 x
24.jpg
24.jpg (101.19 KiB) Zobrazeno 1211 x
25.jpg
25.jpg (138.37 KiB) Zobrazeno 1211 x
K dispozici máme silnější provedení se 160 kW výkonu, 340 N.m točivého momentu a větší baterií s kapacitou 62 kWh.

Úvod je u všech BEV stejný – zmáčkneme startovací tlačítko, volíme D, odbrzdíme a v naprostém tichu opouštíme parkoviště. Zrychlení je velice uspokojivé, potěší kvalitní odhlučnění podlahy a podběhů =D> .

Míra rekuperace se v pravém slova smyslu volit nedá, ale dá se k této funkci dostat jinými způsoby. Jednak můžeme „přitvrdit“ volbou B, kterou známe již z testovaných Opelů a troufám si tvrdit, že míra přitvrzení je srovnatelná.
Do ještě vyššího levelu se lze dostat volbou e-Pedal (zapíná a vypíná se ovladačem před voličem). Leaf v tu chvíli ovládáte stejně jako autíčko na autodromu – jakmile sundáte nohu z plynu, tak Leaf vlastně brzdí. Není to první BEV v němž jsem si s touto funkcí hrál a umím si představit ji běžně používat. Ovšem pokud s ním budu jezdit pořád. Pro řidiče přesedajícího mezi Leafem a běžným spalovákem by to mohlo být snad i nebezpečné.
Posledním dosud nepoužitým tlačítkem je ECO, vedle ovladače e-Pedal. Leaf po aktivaci tohoto režimu totálně zmrtvěl, netuším zda došlo k omezení výkonu, takovou informaci mi auto nedalo. Nicméně Leaf přešel do levelu hlemýžď i na mě, takže jeho aktivace vydržela asi 20 vteřin :mrgreen: .

Skončili jsme tak v normálním nastavení bez e-Pedalu a bez aktivace B. Míra rekuperace po sundání nohy z plynu je přiměřená a po sešlápnutí pedálu brzdy se míra rekuperace zvýší. Opět si troufám tvrdit, že jsme brzdy jako takové snad ani nepoužili, kromě té parkovací, když se dělaly fotky :D .

Řízení je očekávatelně němé a odtažité. Je přesné, účinek posilovače řízení byl přiměřený.

A alfa a omega našich testů – chování podvozku na našem zkušebním úseku? Podvozek je zcela konvenční a řešený úsporně, takže vzadu je vlečka. A překvapení se nekonalo… Na sedmnáctkách je jízdní stabilita, ať už při handlingu nebo na nerovnostech, a to včetně těch zákeřných v zatáčkách, zcela bez připomínek. Přední náprava je příkladně tichá a všechny nerovnosti krásně zpracovává. Za to ta zadní… Každou nerovnost slyšíte, náprava regulérně tluče. Sice žádná rána neprošla do karoserie a tedy ani k posádce, ale to co před sebou vidíte od zadní nápravy i slyšíte. Asi nejblíž má Leaf svým projevem ke Corse. Je to vlastně zcela logické – nízké těžiště sice dovoluje volit měkčí pružiny, ale váha, která opět u prázdného auta představuje skoro 1,8 tuny a u plně zatíženého skoro 2,2 tuny, nedovolí použít pružiny tak měkké, jak by to chtělo, aby zadní náprava ztichla a zklidnila svůj projev.

A co spotřeba? Provoz byl dnes vcelku klidný, vítr byl v pohodě, jen teplota byla z těch nižších (myšleno při našich testech). A výsledek na zkušebním okruhu byl tento:
26.jpg
26.jpg (76.15 KiB) Zobrazeno 1211 x
To není špatné, ale taky to není žádný zázrak – prostě slušný průměr.

Programovat lze nabíjení, vyloženě zastropovat maximální nabytí nejde, ale dalo by se dopočítat. Co je poněkud neobvyklé je pouze jednofázové nabíjení střídavým proudem, což čas nabíjení z obyčejné zásuvky prodlužuje, ale není samozřejmě problém nabíjet častěji.
29.jpg
29.jpg (83.16 KiB) Zobrazeno 1211 x
Nějak nevím jak své dojmy z tohoto vozu shrnout. Je to auto plné protikladů, kde moderní design exteriéru a palubní desky doplňují neskutečně archaické ovladače (i když skvěle funkční), zamrzí komplet vnitřní osvětlení žárovkami (to stropní světlo je fakt brutální :mrgreen: ), kufr jehož provedení je až sociální, včetně šňůrek k platu, které u auta s 23.000 km už nepříjemně klepe…
Dalo by se snad i říct, že Leaf je auto plné nečekaných protikladů.

V našem žebříčku je stále na prvním místě MAZDA MX-30, ale Leaf se dokázal protlačit na stříbrnou příčku. Ovšem s velkým odstupem od Mazdy a přitom minimálním náskokem na Corsu.

Rád bych závěrem poděkoval https://www.autobond.cz/provozovna/nissan-praha/ za možnost Leaf vyzkoušet.

Jenže pak je tu konkrétní nabídka skladového vozu v úplně stejné plné výbavě Tekna, ve stejné modré, ovšem se slabším motorem se 110 kW a baterií s kapacitou 40 kWh, které by pro naše potřeby plně dostačovalo.
Skousnu určité archaismy a některé kompromisy, když nabídnutá cena začíná číslicí "7"...? :-k

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 17:03
od petzl62
Ptáš se mě adresně co já na to? Prakticky před měsícem jsme jezdili v "autě" s cenovkou nového auta o 200tis. nižší a frflal jsem nad cenou. A provedení a zpracování toho auta bylo snad o dvě/možná tři generace vepředu. ](*,) ](*,) ](*,)
Víc snad psát ani není nutno #-o :-#
Představa, že mám za jednu tuhle kreaturu dva XCeedy mě rozesmívá :mrgreen:

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 17:58
od Mexican
pekny test. ja budem zas frflat, ze za 1,2 mega si predstavujem uplne ine auto alebo auto kde 1,2 mega pokryje 150000km paliva a 5 rokov kompletneho servisu

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 18:06
od Mr. HYUNDAI
Ceníkovka je nepřijatelná. Trochu to zlepšuje současná akce, ale tam je zjevnou motivací představení faceliftu (velmi decentního) před pár dny.

Slibuji, že se teď na nějaký čas BEV odmlčí :wink: .

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 19:13
od idam.i
Zaujímavé čítanie.Faktom je ,že pokiaľ ceny baterkových autíčiek budú na tejto úrovni,dlho sa budem držať spalovákov. :roll:
Škoda,že nemáš kontakt na Teslu. 8-[

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 20:21
od Maras
Mně by zajímalo jestli si Nissan v této generaci tohoto modelu už vyřešil nesouosost volantu s pozicí řidiče? Pokud vím, byl tam ten problém.

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 20:24
od Mr. HYUNDAI
V posezu jsem tento problém nezaznamenal :-k .

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 05 bře 2022, 21:25
od stefanpilat
V plné výbavě s 62 kWh by se to dejme tomu za těch 800 000 Kč ještě přežít dalo. I to je sice hodně, ale zase buďme realisté, laciněji už jen tak nebude. Ale za katalogovou cenu ani omylem, ta je totálně mimo, vždyť za stejné peníze je Ioniq 5 s větší baterií ve výbavě Smart.

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 06 bře 2022, 09:32
od Kamílek
Z ceny testovaný konfigurace mi spadla brada a podruhý mi spadla při popisu provedení interiéru. ](*,)

Re: NISSAN Leaf e+ Tekna 62 kWh

Napsal: 06 bře 2022, 12:09
od willy50
I já jsem poté hledal bradu někde po zemi :mrgreen:
Bohužel, jak vidno ceny dolů nepudou a to znamená silné omezení IAD v budoucnu.
A ten klavírní lak, prostě nechápu ](*,) . Znáte někdo někoho komu se to libi?
*
Jo a Mr. :hyu: jako obvykle, velké díky za všechny ty recenze!! =D>