Igore:
Turbo- za 180tis.+ km- bez jakéhokoliv problému, stejně jako tolik zde pomlouvaná až démonizovaná DCT. I od nového majitele, který ode mne auto koupil, než jej poslal dál po půlroce, ale s tím jej přítelkyni kupoval, čekali na opravu většího auta. Najeli s tím 20tis. takže šel dál s 200tis.+
Vše fungovalo bez problémů a bez závad.
Svíčky. Za celou dobu jsem měnil troje. Až na jeden nevydařený pokus s Bosch, vždy originál
Nebyl s nimi problém a předepsaná výměna byla mám pocit 75tis. km. Já měnil dřív. Ono to jde poznat na projevu motoru a na spotřebě, kdy je čas.
A já jsem prostě takový ve vztahu k autu. Není to pro mě jen věc, ale kus mě a chci, ať je pokud možno spolehlivé a spokojené. Jak po stránce servisní, tak po stránce čistoty a mytí.
Chápu, že z tvého pohledu je to jinak- logicky- jsi podnikatel a každý výdaj navíc, je pro tebe ztráta, takže pokud svíčky ve 150, tak ve 150- a taky máme třeba jiné priority. Navíc svíčky byly vždy skladem a nebyl s nimi problém. To, že to tak teď není, za to nemůže ten motor ale
, jako výrobce, dovozce a servisní síť. A to považuju za VELKÝ PRŮSER ALA
A pro mě až principiální
Měrka oleje. Konstrukční chyba a idiocie toho, kdo to vymyslel a jak.
U nových motorů je umístění měrky řešeno jinak i když měrka zůstala stejně debilní
A jak píše Dibarbora, kolísání teplot a čas vs. plast a je to jasné
Já problém a velký problém tohoto motoru vidím úplně někde jinde. Zatím se to tu moc neřeší a když, tak jen velmi okrajově, ale už tady první signály jsou. Řeší se výměnou turba na záruku
Nikoho z dotyčných "odborníků" nenapadne se zamyslet a podívat se na to očima a logicky.
Ten problém je olej v sání vzduchu. Kde se ten olej objeví? Na vzduchovém filtru a v boxu pod filtrem a v koleně před turbem. Taky jen díky tomu se na to přijde. Tedy pokud dotyčný mechanik není jen měnič a idiot. No a pak se rozjede kolečko s novým turbem. A proč vlastně ne.
Jenže nikoho se asi nenapadne se podívat na odvětrání klikové skříně a ventilového víka. Jak je řešené. To, že je nutné ten prostor odvětrat je jasné a v případě turbo motorů je i logické jeho zaústění do sání. Olejová mlha pomáhá omezeně mazat části turba. Jenže u tohoto motoru se něco "malinko" nepovedlo... No a chytrému napověz a blbého kopni...
Takže co se asi nepovedlo?...
- 20201222_083956.jpg (61.44 KiB) Zobrazeno 2086 x
- 20210525_151558.jpg (61.13 KiB) Zobrazeno 2086 x
- 20210525_151614.jpg (58.16 KiB) Zobrazeno 2086 x
Když se na ty fotky podíváš, je ti asi vše jasné. Takže při každé výměně filtru- 2x ročně, je potřeba rozebrat sání a odvětrání a vymýt tech. benzinem a vyfoukat vzduchem. A fakt žádný olej pak na filtru, ani v boxu, ani vsání nebude.
Co to způsobí, když to nikdo neudělá je nabíledni...
Naštěstí se této školácké chyby v konstrukci nových motorů už vyvarovali
Ale u téhle 1,4 to považuju fakt za problém...