Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)
Napsal: 30 bře 2022, 13:49
1) Je to můj první turbomotor, přecházím z 1.8 atmosféry (92kw). Tím pádem neustále bojuju s nedostatkem výkonu do 2000 otáček - v tomhle pásmu prostě 1.0 tříválec nejede vůbec a nemá žádný význam ho v tomto režimu provozovat. Přes 2k otáček nemám s dynamikou celkem žádný problém. Naopak v rozsahu 2500-3000 naší atmosféru výrazně předčí.
Pořád si nemůžu zvyknout na poskládání převodů. Na první stupeň se musím rozjet tak alespoň na 20km/h, dvojku pak nějak netrefím a cukne to, trojku řadím až přes 40km/h. V obci musím jezdit na trojku (56 tacho), která už celkem točí. Ale čtyřka potřebuje jet alespoň 60, jinak je nepoužitelná. Za 5 řadím okolo 75 a šestku 90+ (aby točila alespoň 2k). Takže zejména v obci musím často dokolečka řadit 1-2-3.
Pro srovnání s Fordem - tam jednička sloužila vyloženě jen na rozjezd ze stoje, pak člověk hned nasypal 2-3-4 a na 4 se dá jet v pohodě v rozmezí 40-60 přičemž od 60 výš už si člověk vystačí s pětkou až do 160 . Takže obcí většinou za 4 a maximálně 3 když to hodně zpomalí. Předpokládám, že si brzo zvyknu.
Překvapilo mě, jak málo auto brzdí motorem (což není výtka - je to dané mechanikou). Zejména na vjezdu do obce musím relativně intezivně brzdit, protože ani podřazení na trojku auto skoro nezpomaluje.
2) Největší reálnou výtku mám zatím k infotainmentu - mám 8" verzi a teda není to úplně rychlík. Používám bezdrátově Android Auto a na začátku mu dost trvá se vzpamatovat a začít něco zrcadlit. Celkem často se mi odpojuje (i s telefonem v přihrádce vedle ruční brzdy). Waze se na chvíli nepěkně zasekne při každém prudkém odbočení (zkusím používat alternativu, třeba mapy.cz) a po odpojení a opětovném připojení nedokáže navázat a musí se ručně znovu vybrat destinace (to fakt není příjemný, naštěstí sám jezdím minimálně). Zadní repráky hrajou fakt jen symbolicky (ještě zkusím šoupnout balanc víc dozadu) - takže když mi navigace zeslabí rádio a slyším ho jen zezadu, zní to příšerně
A vadí mi, že nemůžu pustit rádio bez zapnutého zapalování (často jsem to používal - dítě za jízdy usne, po dojezdu nechám hrát rádio, otevřu okýnka a jdu vybalovat - dítě spí).
3) Spotřeba je ok, naložení (2 dospělí, 2 děti) s nosičem lyží jsme cestu 70% dálnice / 30% okresky zvládli za 5.9 podle PP (reálně asi tak 6.5). Možná se dalším zajetím spotřeba PP a reálná přiblíží.
4) Full LED světla svítí ve srovnání s halogeny ve FoFo celkem hezky, líbí se mi funkce automatických dálkových světel. Přes den jezdím na obrysovky (abych svítil vzadu), což mi celkem vyhovuje. Přijde mi, že zadní couvací světlo je celkem bludička, bez kamery bych v zrcátkách neviděl vůbec nic.
5) Týden staré auto už mi zvládl jeden seniornější pán u Lídlu nabourat. Naštěstí se trefil do plastu za zadní kolo, takže ho jen miniaturně odřel a opravdu nepatrně promáčknul. Rozhodl jsem se to nakonec (znuděné děti v autě, daleká cesta před sebou) neřešit - ale naštvaný jsem pořád celkem dost - první reakce pána byla "já jsem do vás naboural? tak to se vám stane ještě stokrát, proč to řešíte?". Ach jo