MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Napsal: 02 dub 2022, 21:25
Občas se to ve světě aut stává, že jeden výrobce potřebuje do svého portfolia konkrétní model a než by vydával nemalé prostředky na jeho vývoj, tak se domluví s konkurencí a koupí hotové auto, které rebranduje a zařadí do své nabídky. S rostoucím tlakem na snižování emisí stále více výrobců potřebuje ve svém portfoliu hybridy a nejeden to řeší spoluprací s Toyotou. Ford kdysi s Toyotou hybridy vyvíjel, Suzuki to řeší nákupem, ale alespoň předělala nárazníky, aby to aspoň trochu připomínalo ostatní modely z jejich nabídky. Mazda to vyřešila mnohem drsněji – jen vyměnili znáčky a jinak je nová „dvojka v hybridu“ nezměněným Yarisem. Dopřejeme si tak vlastně testík dva v jednom . Zajímavostí je, že Mazda při té příležitosti stávající vlastní dvojku z výroby a nabídky nevyřadila, takže pokud netrváte na hybridu, můžete si koupit čistokrevnou Mazdu…
Pro Mazdu není v této kategorii rebranding nic nového. Moje první auto nemající původ v ČSSR byla právě Mazda 121, a to generace JASM, což byla nefalšovaná Fordova Fiesta 4. generace, a to s motorem Zetec-SE o objemu 1,25 litru. Nijak výjimečné auto to tenkrát nebylo, vyšlo to s rebrandingem tentokrát lépe?
Společnost nám dělá vůz ve výbavě Agile s pakety Comfort a Safety ve stříbrné metalíze. Ceníková cena takto nakonfigurovaného vozu činí Kč 590.400,--. Nabídku přímo testovaného vozu najdete zde - https://www.mazdaihned.cz/Mazda/2%20Hybrid/kxk98zwe/ .
Vnější vzhled je díky stejnosti s Yarisem známý. Toyota si dala záležet, aby svůj model segmentu B udržela pod 4 metry délky a přitom nabídla solidní prostornost a praktičnost. V tomto segmentu není vzhledově moc co vymýšlet, základ mají všichni stejný, odlišení se vytváří pomocí detailů.
Na přídi zaujme výrazná maska, možná s poněkud naštvaným výrazem, z profilu vynikne snaha umístit kola co nejvíc do rohů karoserie a z toho plynoucí minimální převisy. Hezkým detailem jsou v této výbavě černá lesklá zrcátka, já neocením stříbřitou lištu pod okny, která ve stříbrné barvě zanikne. Na zádi zaujme jakýsi schod vyvedený v lesklém černém plastu a centrální zpátečka umístěná hodně dole, ale fakt dobře osvětlující prostor za autem ve tmě. V této výbavě už máme k dispozici přední LED světla, která velmi dobře svítí. DRL je u nich vyřešeno zahnutou linkou ve spodní části světla, která zároveň slouží pro blinkr. Zadní skupinová světla jsou kompaktní, ale dobře viditelná, do obloučků koncových svítilen jsou vloženy blinkry. Až na nasupenou přední masku je vnější design až roztomilý, kombinuje základní obliny s některými ostřejšími detaily. Suma sumárum tohle autíčko ve světlé barvě na patnáctkových kolech vypadá dobře a neměl bych sebemenší problém jej nejen zařadit do naší garáže, ale umím si tohle auto představit i pro sebe .
Pro Mazdu není v této kategorii rebranding nic nového. Moje první auto nemající původ v ČSSR byla právě Mazda 121, a to generace JASM, což byla nefalšovaná Fordova Fiesta 4. generace, a to s motorem Zetec-SE o objemu 1,25 litru. Nijak výjimečné auto to tenkrát nebylo, vyšlo to s rebrandingem tentokrát lépe?
Společnost nám dělá vůz ve výbavě Agile s pakety Comfort a Safety ve stříbrné metalíze. Ceníková cena takto nakonfigurovaného vozu činí Kč 590.400,--. Nabídku přímo testovaného vozu najdete zde - https://www.mazdaihned.cz/Mazda/2%20Hybrid/kxk98zwe/ .
Vnější vzhled je díky stejnosti s Yarisem známý. Toyota si dala záležet, aby svůj model segmentu B udržela pod 4 metry délky a přitom nabídla solidní prostornost a praktičnost. V tomto segmentu není vzhledově moc co vymýšlet, základ mají všichni stejný, odlišení se vytváří pomocí detailů.
Na přídi zaujme výrazná maska, možná s poněkud naštvaným výrazem, z profilu vynikne snaha umístit kola co nejvíc do rohů karoserie a z toho plynoucí minimální převisy. Hezkým detailem jsou v této výbavě černá lesklá zrcátka, já neocením stříbřitou lištu pod okny, která ve stříbrné barvě zanikne. Na zádi zaujme jakýsi schod vyvedený v lesklém černém plastu a centrální zpátečka umístěná hodně dole, ale fakt dobře osvětlující prostor za autem ve tmě. V této výbavě už máme k dispozici přední LED světla, která velmi dobře svítí. DRL je u nich vyřešeno zahnutou linkou ve spodní části světla, která zároveň slouží pro blinkr. Zadní skupinová světla jsou kompaktní, ale dobře viditelná, do obloučků koncových svítilen jsou vloženy blinkry. Až na nasupenou přední masku je vnější design až roztomilý, kombinuje základní obliny s některými ostřejšími detaily. Suma sumárum tohle autíčko ve světlé barvě na patnáctkových kolech vypadá dobře a neměl bych sebemenší problém jej nejen zařadit do naší garáže, ale umím si tohle auto představit i pro sebe .