Bayon 1.2 MPi Comfort+Comfort Pack
Napsal: 10 dub 2022, 16:08
Zdravim vsetkych.
Tak nadisiel cas na rozlucku s mojim partakom ...Od 08/2011 ked som si svoju ix20 vyzdvihol u predajcu auto fungovalo ako malo, uzival som si variabilitu kufra/ interieru, velky priestor na malych podorysnych rozmeroch, paradne nastupovanie.... Ale auto by malo v lete 11 rokov a mozno by bola len otazka casu kedy by zacalo pytat viac starostlivosti a teda by poslo viac peniazkov z kasicky.. a na to som nejako nemal chut. Odjazdilo nieco malo nad 140k. Za celu tu dobu som okrem beznych servisnych ukonov investoval len do vymeny mechanizmu stieracov celneho skla. Podla mna parada. Ak by sa doteraz vyrabalo, asi by som nemal problem kupit ho opat... Kedze uz ale kociarik do kufra nenakladam, dal som sancu Bayonu. Zaujal ma cca podobne rozmernym interierom ( okrem vysky ) a tiez velkostne velmi pouzitelnym kufrom ( hlavne zaklad bez dvojitej podlahy ). Dizajn zaujal mna a tiez manzelku. + co zavazilo je skor konzervativny interier a hlavne jednoduche vypinanie asistencnych systemov, start stop 1 klikom vlavo pri kolene a lane assist podrzanim tlacitka na volante. Ziadne zdlhave a podla mna nebezpecne vchadzanie do menu infotainmentu ako u inych znaciek a to nehovorim o ovladani vetrania a klimatizacie, proste samostatny panel je nieco, co by asi malo byt povinne. Nech mi Bayon odpusti, primarne som bol zamerany na i30 s 1.5 dpi motorom a teda 1.2 v Bayone ma trosku odradzala. Lenze okrem zrovnania teoretickych vlastnosti tychto motorov Bayon v priamom porovnani u mna ziskal viac bodov ako i30. Podla mna Bayon, ako koncepcne novsie auto oproti i30 ma vzdusnejsi, modernejsi interier a teda pocitovo prijemnejsi, vzadu priestorovo urcite vyhrava, citelne je to hlavne v oblasti priestoru na kolena... tiez ma vacsi kufor. Nakoniec po prezreti recenzii ( a kratkej zoznamovacke v i20 ) som sa rozhodol dat sancu zakladnej motorizacii. Po 3 dnoch a najazdeni cca 250 km mozem zhodnotit ze : v porovnani s tazsou ix20 s 1.4 CVVT je 1.2 v Bayone zhruba podobne pruzna, i ked sme v zabehu a netocim nad 3500-4000 ot/min. Jazdim primerane dynamicky a pocitovo je motor velmi prijemny, pruzny a kultivovany. I ked zatial ho pri volnobehu mierne citit aj v interieri, uvidime ci sa chovanie zmeni pocas/ po zabehu. Pri ix20 som sa musel pozriet na otackomer ci motor bezi, lebo som nic necitil. Co sa tyka jazdy, tak podvozok je velka zmena oproti ix20. V Bayone je podvozok lepsie odladeny, tam kde si ix20 vedela mierne skocit do strany ( i ked nikdy nie nebezpecne ) sa Bayon prenesie bez zavahania a odskocenia. Super. K interieru nemam vycitky. Sedacky su paradne. Laktove opierky vo dverach ( v mojej vybave ) su tvrde ale nie je to ziadny problem. Ruku si v klude opriem, necitim ziadny diskomfort, myslim, ze nieco makcene tam nepotrebujem. Pristroje mam klasicke analogove a som spokojny. Velmi dobre vyzeraju a nebude problem s odcitanim udajov pri pouziti polarizacnych okuliarov. Spotreba zatial ( mimo dialnice a bez pouzitia tempomatu ) velmi prijemna, mesto, okresky- pocitac po prvom dotankovani po odchode od predajcu ukazuje 5.2 l/100km. Jedina vec, ktora mi trosku vadi ( ako uzivatelovi ix20 ) , je nastupovanie. Do ix20 som sa len tak zosuchol, Bayon si vyzaduje mierny gymnasticky ukon. Skoda, nie je to sice nic zle, je to taka klasika ako do bezneho auta, ale ked clovek sada dennodene takmer 11 r do vyssieho auta, tak to citi . Kazdopadne to Bayonu odpustam, teraz sa auta robia takto. Ix20 to nehrala na dizajn, ale na komfort napr. pri nastupovani a uzivatelsku pohodu, teraz sa auta vyrabaju hlavne pre oko, co je skoda. Taky je aspon moj pohlad. Niekomu sa moze aj dizajn Bayonu zdat ako hroza, ale cim viac sa nanho pozeram, tym sa mi viac paci, take normalne auto, snad ho zlodeji nebudu chciet a vo vnutri klasika, ziadna videohra Este som detailnejsie neotestoval halogeny, kedze tie su casto tercom kritiky ( ale zrejme preto, lebo sa v zaplave LED svetiel stracaju ), kazdopadne to malo co som skusil je krok vpred proti ix20 s klasickymi svetlami. To je citelne. Dalsie skusenosti opisem po docerpani dalsich kilometrov.
Tak nadisiel cas na rozlucku s mojim partakom ...Od 08/2011 ked som si svoju ix20 vyzdvihol u predajcu auto fungovalo ako malo, uzival som si variabilitu kufra/ interieru, velky priestor na malych podorysnych rozmeroch, paradne nastupovanie.... Ale auto by malo v lete 11 rokov a mozno by bola len otazka casu kedy by zacalo pytat viac starostlivosti a teda by poslo viac peniazkov z kasicky.. a na to som nejako nemal chut. Odjazdilo nieco malo nad 140k. Za celu tu dobu som okrem beznych servisnych ukonov investoval len do vymeny mechanizmu stieracov celneho skla. Podla mna parada. Ak by sa doteraz vyrabalo, asi by som nemal problem kupit ho opat... Kedze uz ale kociarik do kufra nenakladam, dal som sancu Bayonu. Zaujal ma cca podobne rozmernym interierom ( okrem vysky ) a tiez velkostne velmi pouzitelnym kufrom ( hlavne zaklad bez dvojitej podlahy ). Dizajn zaujal mna a tiez manzelku. + co zavazilo je skor konzervativny interier a hlavne jednoduche vypinanie asistencnych systemov, start stop 1 klikom vlavo pri kolene a lane assist podrzanim tlacitka na volante. Ziadne zdlhave a podla mna nebezpecne vchadzanie do menu infotainmentu ako u inych znaciek a to nehovorim o ovladani vetrania a klimatizacie, proste samostatny panel je nieco, co by asi malo byt povinne. Nech mi Bayon odpusti, primarne som bol zamerany na i30 s 1.5 dpi motorom a teda 1.2 v Bayone ma trosku odradzala. Lenze okrem zrovnania teoretickych vlastnosti tychto motorov Bayon v priamom porovnani u mna ziskal viac bodov ako i30. Podla mna Bayon, ako koncepcne novsie auto oproti i30 ma vzdusnejsi, modernejsi interier a teda pocitovo prijemnejsi, vzadu priestorovo urcite vyhrava, citelne je to hlavne v oblasti priestoru na kolena... tiez ma vacsi kufor. Nakoniec po prezreti recenzii ( a kratkej zoznamovacke v i20 ) som sa rozhodol dat sancu zakladnej motorizacii. Po 3 dnoch a najazdeni cca 250 km mozem zhodnotit ze : v porovnani s tazsou ix20 s 1.4 CVVT je 1.2 v Bayone zhruba podobne pruzna, i ked sme v zabehu a netocim nad 3500-4000 ot/min. Jazdim primerane dynamicky a pocitovo je motor velmi prijemny, pruzny a kultivovany. I ked zatial ho pri volnobehu mierne citit aj v interieri, uvidime ci sa chovanie zmeni pocas/ po zabehu. Pri ix20 som sa musel pozriet na otackomer ci motor bezi, lebo som nic necitil. Co sa tyka jazdy, tak podvozok je velka zmena oproti ix20. V Bayone je podvozok lepsie odladeny, tam kde si ix20 vedela mierne skocit do strany ( i ked nikdy nie nebezpecne ) sa Bayon prenesie bez zavahania a odskocenia. Super. K interieru nemam vycitky. Sedacky su paradne. Laktove opierky vo dverach ( v mojej vybave ) su tvrde ale nie je to ziadny problem. Ruku si v klude opriem, necitim ziadny diskomfort, myslim, ze nieco makcene tam nepotrebujem. Pristroje mam klasicke analogove a som spokojny. Velmi dobre vyzeraju a nebude problem s odcitanim udajov pri pouziti polarizacnych okuliarov. Spotreba zatial ( mimo dialnice a bez pouzitia tempomatu ) velmi prijemna, mesto, okresky- pocitac po prvom dotankovani po odchode od predajcu ukazuje 5.2 l/100km. Jedina vec, ktora mi trosku vadi ( ako uzivatelovi ix20 ) , je nastupovanie. Do ix20 som sa len tak zosuchol, Bayon si vyzaduje mierny gymnasticky ukon. Skoda, nie je to sice nic zle, je to taka klasika ako do bezneho auta, ale ked clovek sada dennodene takmer 11 r do vyssieho auta, tak to citi . Kazdopadne to Bayonu odpustam, teraz sa auta robia takto. Ix20 to nehrala na dizajn, ale na komfort napr. pri nastupovani a uzivatelsku pohodu, teraz sa auta vyrabaju hlavne pre oko, co je skoda. Taky je aspon moj pohlad. Niekomu sa moze aj dizajn Bayonu zdat ako hroza, ale cim viac sa nanho pozeram, tym sa mi viac paci, take normalne auto, snad ho zlodeji nebudu chciet a vo vnutri klasika, ziadna videohra Este som detailnejsie neotestoval halogeny, kedze tie su casto tercom kritiky ( ale zrejme preto, lebo sa v zaplave LED svetiel stracaju ), kazdopadne to malo co som skusil je krok vpred proti ix20 s klasickymi svetlami. To je citelne. Dalsie skusenosti opisem po docerpani dalsich kilometrov.