Stránka 1 z 2
I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 18:13
od Jakub.kozak
Zdravím, jsem od vanoc majitelem nové I30 n line 1.5 TGDI 117kw s inteligentní manualni prevodovkou. Mám na Vás zkušené otázky: s autem se mi řadí o jezdí hůře než s Fabii která je 20 let stará a má 300 tis najeto. Nevím čím to je, ale vadí mi takový cukavý rozjezd na všechny jízdní režimy (eco, normal, sport ) nejde se úplně plynule rozjezd. Vždy auto jakoby se zhoupne, klesnou otacky a pak jde za plynem. Je to hrozné při rozjezdu do kopce. Následně na to, mám problém když je auto v tahu a řadím z 1. Stupně na 2. tak se to opře do motoru a hůře tam jde dvojka. Jako když v tahu dáte bez spojky neutrál. Je to divný pocit a rozhodně to není na pochvalu. Netušíte co by to mohlo dělat? Auto má najeto 1600km. Díky za Vaše postřehy.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 18:37
od Maras
Ahoj,nechej si přehrát SW. To by mělo pomoct.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 19:09
od ivprokop
Při přehrání softwaru lepší odezva na normal. Jinak trvalo mi než jsem si na to zvyknul. Pokud jedničku vytočíš a hned tam chceš loupnout dvojku tak to jde trošku hůře ale zvykneš si. Není to žádný sporťák aby jsi na přeřazení měl 0,001s. Ohledně rozjezdů. Ještě teď po 12000km mám občas problém.
třeba jednou z 50 rozjezdů. Hele je to spíše vlastnost. Při podřazování ta chytrá spojka super, ale nahoru jí to moc nejde. Fakt si zvykneš
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 19:14
od pecka411
Mám taky n line 1.5 TGDI 117kw IMT a ani jedno nepozoruju. Můžeš se u dealera projet nějakou předváděčkou, jestli ti pocitově dělá to samé. Pokud ne, tak reklamace.
Nevím, jak často střídáš auta. Třeba jen jsi z fabie jen zvyklý dávat víc/míň plynu, pomaleji/rychleji pouštět spojku.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 19:44
od Jakub.kozak
No nevím no. Stále řadím z Fabii co má 300 tis lehce. Kvalty tam padaj jedna báseň a tohle je takové nepřesné a jde to z tuha a ještě s kombinací s tím vlažným plynem je to tragedie. Auto je vyrobene 12/2022 a do provozu taky 12/2022....
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 21:27
od i30mpact
Já bych byl odvážný a řekl bych, že Śkodovka má prostě převodovky zmáknutý líp. Ppřestupoval jsem z Octavie, která měla taky přes 300tkm, do i30 1,5DPi s manuálem a taky mi přišlo, že se v tý Octavii řadilo mnohem líp, padalo to tam samo.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 21:40
od madPav3L
Já bych řekl, že všechno je to o zvyku. V práci máme služební octavii, ale když mám někam jet, tak si raději vezmu soukromé auto pokud můžu, protože řazení s octávií mně nesedí...
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 21:49
od Jakub.kozak
Nevím no, ale u auta za 600 tis to tam musí padat jedna báseň a né jak když řadím na bezsynchronní převodovce ze 60 let a to sladění převodovky a motoru není moc dobré... Nevím jestli mám reklamovat nové auto a nebo jestli je to normální...
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 20 dub 2022, 22:03
od idam.i
Skús nejaku predvádzačku a uvidíš.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 21 dub 2022, 06:24
od Axel.Foley
Jakub.kozak píše: ↑20 dub 2022, 19:44
No nevím no. Stále řadím z Fabii co má 300 tis lehce. Kvalty tam padaj jedna báseň a tohle je takové nepřesné a jde to z tuha a ještě s kombinací s tím vlažným plynem je to tragedie.
Auto je vyrobene 12/2022 a do provozu taky 12/2022....
Co se divíš, jezdíš v autě, které ještě jen bude vyrobeno.
PS: Kdo zná Úžasnou zeměplochu od Pratchett-a, pochopí
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 21 dub 2022, 06:38
od Jakub.kozak
Jakub.kozak píše: ↑20 dub 2022, 19:44
No nevím no. Stále řadím z Fabii co má 300 tis lehce. Kvalty tam padaj jedna báseň a tohle je takové nepřesné a jde to z tuha a ještě s kombinací s tím vlažným plynem je to tragedie. Auto je vyrobene 12/2021 a do provozu taky 12/2021....
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 21 dub 2022, 08:41
od i30mpact
U tý 1.5TGDi, která má elektronickou spojku, je šance, že nějakej update sw to zlepší.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 21 dub 2022, 09:12
od pecka411
Pořád jsi nám neřekl, jestli jsi v poslední době jel s něčím novějším než zmiňovaná Fabie. Pokud máš příklady nových aut, co řadí a jezdí líp, dodáš svým tvrzením na váze
Vlažný plyn je bohužel realita napříč trhem posledních 10-15 let, od doby honby EU za emisemi a spotřebou. Plus samozřejmě oproti atmosféře trvá, než se roztočí turbo. Souhlasím, že v eco je to letargické, ale po přepnutí do sportu si nestěžuju ani trochu.
A na spojku, nepřesné řazení, rozjezdy atd. si nestěžovala žádná recenze. Vybíral jsem auto teď na jaře a IMT se bál, načetl a nakoukal jsem snad všechny testy. Spíš ji chválili - viz např. Rasťo Chvala -
https://www.youtube.com/watch?v=aeUKeNzVgWM - v druhé půlce videa testuje n-line s manuálem. Nebo tady celé vlákno s testem od Mr. Hyundaie a dalších -
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765.
Takže buď opravdu máš špatný kus, nebo jsi prostě zvyklý řadit "jinak" a budeš se muset zkusit přizpůsobit. Nebo auto prodat a koupit něco jiného, při dnešní situaci na trhu bude ztráta minimální.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 21 dub 2022, 09:18
od Mr. HYUNDAI
Hlavně je 1.600 km zatím strašně málo. I převodovka si potřebuje sednout, a to řazením. 5.000 km je minimum, ovšem za předpokladu příměstského provozu, při dálničních nájezdech je zapotřebí toho najezdit víc. U syrových převodovek obvykle "drhne" dvojka a pětka.
Letargický akcelerátor je problém norem Euro, to zde již zaznělo. A iMT vyžaduje zvyk, to přímé spojení tam není a oproti celoživotnímu používání klasického ovládání spojky (lankem nebo hydraulicky) je to zásadní změna.
Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení
Napsal: 21 dub 2022, 11:24
od Axel.Foley
S iMT se mi napoprvé rozjet nepovedlo. Prostě to chcíplo. Druhý pokus byl úspěšný, ale také žádná sláva. Přímá vazba tam prostě chybí, hlavně, když je člověk navyklý jezdit s něčím jiným.