Stránka 1 z 1
Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 12:12
od vojta.merta
Ahoj, před nějakým rokem jsem stál před podobnou otázkou jako si klade většina těch, co uvažují o novém voze: "nový, nebo ojetý"
Měl jsem 12 let starou ale poctivou E46ku a za 12 let provozu jsem do ní "nasypal" 750k a při nájezdu 225000km mě po amortizaci 30k stál kilometr 3,2Kč a uvažoval jsem právě nad koupí úplně nové i30, nakonec jsem šel opět do ojetého vozu a sleduju (troufám si říct) náklady do poslední koruny a rád bych, kdyby se tady našel nějaký dobrovolní, který by ihned po pořízení nového, nebo předváděcího vozu poctivě vyplňoval tabulku, moc by mě to do budoucna zajímalo. Důvod, proč jsem zvolil ojetý vůz je, že si myslím, že s novým vozem se nedá dostat pod náklady na 1km ojetého vozu
Díky za spolupráci!
Tady je odkaz na sledované náklady současného vozu
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 12:42
od Mr. HYUNDAI
Já si taky moc rád hraju s čísly, takže jsem si takhle hrál se všemi auty, která jsem koupil nová. Já ovšem do celkových nákladů na kilometr započítávám i amortizaci, když náklady, tak komplet. Jsou v tom i zimní pneu, komplet údržba, kapaliny do ostřikovačů, doplňky, mytí, svého času luxování u pump atd.
Strašně ovšem záleží jak se podaří koupit a jak prodat a taky na celkovém nájezdu, protože pojištění je nákladem daným časem, nikoliv nájezdem, takže čím menší nájezd, tím vyšší náklady na pojištění na kilometr.
Několik
z historie:
i30 FD - 2012 - 2014 - celkový nájezd 33.580 km - náklady na 1 km Kč 5,09
ix35 CRDi - 2014 - 2017 - celkový nájezd 55.670 km - náklady na 1 km Kč 2,98
i30 PD - 2017 - 2019 - celkový nájezd 42.199 km - náklady na 1 km Kč 5,02
i30 PD - 2019 - 2021 - celkový nájezd 32.659 km - náklady na 1 km Kč 5,62
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 16:00
od Gyngy
Podobne jako Mr. Hyundai jsem si od koupi noveho vozu zapsal uplne vsechny naklady.
Pozn:
- je to s 2 pojistnyma udalostma - takze se pojistne zvedlo o 8 tisic rocne.
- prumerna spotreba je 10.25, rad jezdim do nemecka a dynamicky
Tucson 12/2017, 1.6 T-GDi, najeto 85 595 , 176 tankovani
Celkove naklady:
cerpani - 269879,-
udrzba - 40978,-
ucty - 143257,-
nakup - 554990,-
Naklady na km:
cerpani - 3.15
udrzba - 0.48
ucty - 1.67
nakup - 6.48
celkem 11.79 kc/km
Neni resena amortizace a pripadny prodej - zatim se prodavat nechystam
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 18:51
od dibarbora
Palivové a mýtne náklady riešiť nejdem ... toto do porovanania nové vs. staršie to podľa mňa nepatrí. Takže nech sa páči..
BMW E91 318d 2006... kúpené s 280tkm predané zo 430tkm... najazdené cca. 150tkm s priemerným nákladom na 0,075€/km vrátane amortizácie a poistenia (PZP).
Hyundai i30 viz popis... kúpené nové (3/2018) zatiaľ najazdené cca. 118tkm s priemerným nákladom 0,122€/km vrátane odhadovanej amortizácie (nechával som si pred cca. dvomi mesiacmi orientačne oceniť ako protiúčet u predajcu - takže veľmi konzervatívne číslo) a poistenia (HP+PZP) .
Teraz trochu diskusie k autorovmu porovnaniu náklady nové vs staršie.
Podľa mňa porovnávaš neporovnateľné (aj keď je to oboje vyčíslené v peniazoch).. dôvody sú nasledovné:
- nové auto máš za tie náklady v záruke (osobne som ušetril v rámci záručných opráv cca. 2500€)
- k novému autu máš vždy aj asistenciu v kombinácii so zárukou to vytvára primeranú istotu, že kdesi na dovolenke nezkrachuješ.... (na odťah sa dá poistiť aj staršie auto, ale tam sú tiež limity - hlave vekové)
- pocit, že sa počas záruky nemusíš extra starať je na nezaplatenie... pristaviť auto na prehliadku je zanedbateľná starosť. (Mal som dlhodobo jazdenku a teraz nové... k tej jazdenke asi toľko... vozila spoľahlivo ale za cenu neustáleho riešenia servisu... v podstate za 150tkm som menil olej+bežný servis cca. 10x a ani jedna výmena oleja sa nezaobišla bez nejakej opravy.. väčšej či menšej + sa medzi tým ešte čo to vyskytlo... keď to zhrniem len v hrubých rysoch...
- 2x repas turba
- čistenie DPF
-GO zadnej nápravy vrátane ložísk, tlmičov
- výmena diferenciálu
- vpredu nové pružiny, tlmiče
- tyčky stabilizátora som už ani nepočítal
- ......
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 19:26
od Maras
Volně navážu na téma. Pokud člověk nemá zrovna ojetou prémii, kde bývala bezpečnost vozu na vyšší úrovni, pak u běžného auta je opravdu veliký rozdíl mezi novym a starým. Vysokopevnostní vyztuhy karosérie, množství airbagů a další pomocníci. Tohle se nedá vyčíslit penězi. V tomto směru jednoznačně čím novější, tim lepší.
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 19:39
od Birdr
Já to raději nesleduji.
Měl jsem kdysi také takový nápad u jedné z mých motorek a chvíli jsem si vše zapisoval. Když jsem po čase viděl ty čísla, tak bych je raději neviděl a žil v blažené nevědomosti.
Od té doby to nesleduji a jsem v klidu.
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 21:01
od idam.i
Tak asi.
Pokiaľ mám za čo a na čom,tak jazdím.
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 22:10
od motorol
Maras píše: ↑11 kvě 2022, 19:26
Volně navážu na téma. Pokud člověk nemá zrovna ojetou prémii, kde bývala bezpečnost vozu na vyšší úrovni, pak u běžného auta je opravdu veliký rozdíl mezi novym a starým. Vysokopevnostní vyztuhy karosérie, množství airbagů a další pomocníci. Tohle se nedá vyčíslit penězi. V tomto směru jednoznačně čím novější, tim lepší.
Dovolím si nesouhlasit. Moje Poslední i předposlední auta měla shodně 6 bagu. Aktuální i30 jich má standardně taky 6, takze když porovnam megana2 (tusim výroba od 2003) a aktuální stav, tak rozdíl je 19 let a občas neco má kolenní bag navíc, ale jinak nic. Vyztuhy to mělo take z vysokopevnostni oceli, ale detaily běžný smrtelník nedohleda. Co naopak roste jak houby po dešti jsou asistenti na každý prd. A u tech se jeste pozná jak nákladné budou v budoucnu.
Jinak celkové náklady záleží na období nákupu i prodeje. Teď je prodej ideální a nákup na prd.
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 11 kvě 2022, 23:26
od Maras
No ano, máš i nemáš pravdu. Samozřejmě existují výjimky mezi levnými auty a Mégane 2 je mezi nimi. Skutečně měl něco z vysokopevnostní oceli a nevedl si špatně v nárazových testech. Jenže vem v potaz stáří vozu. Co myslíš, bude tohle auto ještě dnes na tom stejně, když už má třeba 13 - 22 let?
Myslíš, že sváry a spoje budou na tom stejně jako tehdy a že na autě nebude koroze? A navíc je otázka, kolik a na jakých místech vysokopevnostní ocel použili. Mně stačilo vidět rozdíl mezi i30 1-3 generace, nebo ix35 přes TL až po dnešní NX4 a je tam obrovský pokrok v této oblasti. Nepopírám některé nesmyslné asistenty, to ano, ale na druhou stranu spousta systémů je velmi dobrých jako např, ESP. To před pár lety ještě všechna auta rozhodně neměla až když to začalo být povinnou výbavou auta od listopadu 2014. Takže za mně, pokud bych se rozhodoval jako zakladatel tohoto vlákna, jestli koupit nové, nebo ojeté, určitě bych vzal v potaz výše napsané a neřídil se jen náklady na provoz. A jestli se dívám správně,koupil si BMW z roku 2007 pokud se nepletu a to si myslím, že v otázce bezpečnosti od 15 let starého auta co můžeš čekat?
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 12 kvě 2022, 05:56
od vojta.merta
Zajímavé postřehy, korespondují s tím jak jsem uvažoval - souhlasím s tím, že mít nové auto se zárukou 5 let bez omezení km je podstatně lepší pro klid duše na dovolené, ale nevím co by se muselo stát abych si na cestách neporadil, snad jen toho automatu se trochu bojím že bych nedojel a připojištění samozřejmě vždycky sjednávám. Co se týká technologie, dovolím si trošku nesouhlasit, i přesto že je vůz starší, má deformační zóny (v podstatě celý předek) z hliníku, což je výhoda při nehodě ale nevýhody při opravě
Co mě docela překvapilo, tak u E46, když měla 22 let, přišel dopis na svolávací akci ke kontrole/výměny pyropatrony airbagu řidiče a už ta E46 těch airbagů měla 6 v roce 1998. Další a pro mě důležítá věc přirozhodování byla výbava, usoudil jsem, že start-stop ani lane asist tak úplně nepotřebuju
a v ojetém voze mám plně funkční nezávislé topení na dálkové ovládání s dosahem 1km + časovačem (nemám garáž, takže perfektní věc)
Ale třeba vyhřívaný volat je super věc, to bych uvítal.
Do těch nákladů je potřeba počítat právě úplně vše, protože pak by si člověk mohl říct, že se vyplatí auto na operativní leasing... nevyplatí a navíc bych do toho nešel už z důvodu, že leasingovky ten "předplacený" servis využívají u dealera v nejzazší době kvůli nákladům - uvedu příklad: 7 let staré BMW z operáku může mít najeto třeba jen 90000km, ale taky jen jedinou výměnu oleje v 60000km, což je limit pro servis včetně výměny oleje a filtru po koupi nového vozu. Pak je interval 30-40tkm podle typu oleje
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 12 kvě 2022, 06:44
od Mexican
v dobe, ked je zaruka podmienena v podstate predplatenym servisom za cca 5-7000kc rocne za cinnost, ktora sa da doma /v externom servise da zvladnut do 1000kc je casto tazko povedat ci je nove auto vyhodnejsie. tiez mam odsledovane naklady a videl som, ze do cca 120000km- 150000km to moc nechcelo. potom prisli brzdy, tlmice. okolo 180-200 nejake opravy klimatitazcie, podvozkove casti. okolo 300 znovu brzdy, podvozok a podobne. Faktom vsak je, ze ak niekto kupil napr 3 roky dozadu auto, najazdil 50 000km tak jeho terajsia cena oproti nakupnej moc neklesla. To je vsak anomalia a dlhodobo nedokaze fungovat
u mna su naklady za poslednych
386 000km taketo:
palivo:617000kc
udrzba: 78000kc
prislusenstvo a poistenie: 110000kc
STK.a drobnosti:10000kc
opravy:94818 (tam je aj jedna poistna udalost)
dialnicne znamky:11500 (sledujem len cr a sr)
zisk z auta (sluzobne cesty a vyplatenie poistnej udalosti) 406 000kc
ine veci: 3500kc
celkom nedokazem ocisis naklady od zisku, pretoze neviem presne kolko firmou platenych km som presiel (to som uz neriesil) - Accentom som jazdieval na letiska, za zakosom najma do Hannoveru, Bazileja a Prahy
naklady za su 519632kc, co je 1,35kc na kilometer, po pripocitani nakupnej ceny 350700
su celkove kilometrove naklady 2,26kc. Auto mi postavilo barak, dostalo ma do 40 krajin europy a azie
zostatkova hodnota asi 5000kc. Moralna hodnota: neda sa vypocitat, obrovska
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 12 kvě 2022, 07:31
od RendaS
Birdr píše: ↑11 kvě 2022, 19:39
Já to raději nesleduji.
Měl jsem kdysi také takový nápad u jedné z mých motorek a chvíli jsem si vše zapisoval. Když jsem po čase viděl ty čísla, tak bych je raději neviděl a žil v blažené nevědomosti.
Od té doby to nesleduji a jsem v klidu.
Mám to a budu to mít stejně. Kdybych pak viděl ta čísla, možná by ta radost z ježdění nebyla už tak veliká
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 12 kvě 2022, 07:59
od motorol
Nepopírám, ze koroze a staří ukousnou z tuhosti a bezpečnosti, jen rikam, ze vývoj šel divnym směrem. Většina tech novych berlicek je lidmi vypinana jako nechtene a dostatečně nefunkční. Taky bych rozhodne netvrdil, ze aktuální situace rychle odezní. Inflace buji a na některá auta se čeká více jak rok. Takze současná situace, kdy ceny novych i ojetých rostou bude min další 3 roky.
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 12 kvě 2022, 08:10
od Mr. HYUNDAI
Re: Sledování skutečných nákladů
Napsal: 12 kvě 2022, 10:05
od vojta.merta
po nehodě je úplně nejdůležitější aby šly zcela otevřít dveře, nehledě na počet odebraných hvězdiček za aktivní nebo pasivní bezpečnost a na stáří vozu, paradoxně ani tak nesejde na velikosti vozu, tady je krásný příklad
https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-O ... l=Canale25