Zanesený filtr pevných částic - DPF
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Zanesený filtr pevných částic - DPF
Dobrý den. Prosím o radu a zkušenosti se servisem, kde v okolí Brna vyčistí DPF filtr (včetně demontáže, montáže a čidel). Případně jak se pohybují ceny za tento úkon. Nemile mne překvapilo, že můj Hi30 1.6 CRDi 85kW r.v. 2015 najeto 120tis. km, začal vyhazovat hlášku ,, check exhaust system". V autor. servisu mi sdělili, že je DPF zanesený a je potřeba jej vyměnit. Nový prý stojí 98tis. Kč a čištění oni nedělají. Díky za případné tipy.
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
začal bych buď velkým balením BG245 do čtvrtiny nádrže, nebo čištěním vodíkem, co na diagnostice, kromě DPF je něco?
BG245 mohu z osobní zkušenosti vřele doporučit, zkušenost s čištěním vodíkem zatím nemám, tipuju ale, že EGR a sání včetně odlučovače oleje bude nutné vyčistit mechanicky
https://www.cisteni-motoru.eu/
https://aditiva.heureka.cz/bg-245-premi ... ecifikace/
jinak co se servisu týká, tak za mě AZM na Vídeňské - https://www.autoservis-azm.cz/
BG245 mohu z osobní zkušenosti vřele doporučit, zkušenost s čištěním vodíkem zatím nemám, tipuju ale, že EGR a sání včetně odlučovače oleje bude nutné vyčistit mechanicky
https://www.cisteni-motoru.eu/
https://aditiva.heureka.cz/bg-245-premi ... ecifikace/
jinak co se servisu týká, tak za mě AZM na Vídeňské - https://www.autoservis-azm.cz/
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
https://dpfko.cz/
skus tychto. Sused tam bol a spokojnost. Myslim, ze za cistenie dal nejakych 8500kc minuly rok
skus tychto. Sused tam bol a spokojnost. Myslim, ze za cistenie dal nejakych 8500kc minuly rok
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
při tom nájezdu si ale nemyslím že by už byl zanesený a nešel vypalovat... aby na diagnostice nebyl "jen" EGR, nebo lambda sonda a nečistil DPF zbytečně
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
Tak při tom nájezdu by to klidně možný bylo - neznáme historii provozu, a pokud byly dominantní krátké trasy a skoro nikdy neproběhla rege na 100%, tak klidně i dřív. Ale vždy je potřeba to řešit komplexně, tedy včetně EGRu, odlučovače, stavu sond atd...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
to je pravda, ono je už na hranici mít naftový motor na cesty do práce 30km a zpět, což zhruba vychází i v jeho případě
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
Ako už naznačil Mr Hyundai... riešiť komplexne. Začať poriadne spravenou diagnostikou...
- okrem chybových kódov je potrebné aj
- overiť stav relevantných snímačov(diferenčný tlak, teplota DPF, teplota chladiacej kvapaliny) a spoľahlivosť nimi nameraných hodnôt
- overiť stav EGR
- overiť stav CR vstrekov
v skratke, najprv je potrebné vylúčiť externé vplyvy na zanášanie a regeneráciu DPF z dôvodu určenia pravdepodobnej príčiny plného DPF.
Ak by sa potvrdil niektorý vyššie uvedený externý faktor, tak po odstránení problému DPF ani netreba čistiť... pomôže si samo.
Potom by som vynútil servisnú regeneráciu DPF a následne podľa veľkosti dif tlaku určil reálne zaplnenie DPF popolom.
Až po takejto rozcvičke sa môžeme začať baviť o tom čo s DPF... ak sa potvrdí, že DPF je plné popola(nie sadzí) tak prípadné čistenie (bez rozpílenia telesa DPF) je lotéria... osobne by som to auto po čistení radšej predal.
Dôvod je vysoké riziko vyčerpaného oxidačného katalyzátora a z toho vyplývajúca nemožnosť plnohodnotnej regenerácie vyčisteného DPF.
Ak už čistiť, tak len vo firme ktorá teleso DPF rozreže, vizuálne posúdi stav keramickej vložky a aj stav oxidačného katalyzátora... tu sa treba pripraviť na to, že rezultát môže byť aj "DPF neopraviteľné"...
- okrem chybových kódov je potrebné aj
- overiť stav relevantných snímačov(diferenčný tlak, teplota DPF, teplota chladiacej kvapaliny) a spoľahlivosť nimi nameraných hodnôt
- overiť stav EGR
- overiť stav CR vstrekov
v skratke, najprv je potrebné vylúčiť externé vplyvy na zanášanie a regeneráciu DPF z dôvodu určenia pravdepodobnej príčiny plného DPF.
Ak by sa potvrdil niektorý vyššie uvedený externý faktor, tak po odstránení problému DPF ani netreba čistiť... pomôže si samo.
Potom by som vynútil servisnú regeneráciu DPF a následne podľa veľkosti dif tlaku určil reálne zaplnenie DPF popolom.
Až po takejto rozcvičke sa môžeme začať baviť o tom čo s DPF... ak sa potvrdí, že DPF je plné popola(nie sadzí) tak prípadné čistenie (bez rozpílenia telesa DPF) je lotéria... osobne by som to auto po čistení radšej predal.
Dôvod je vysoké riziko vyčerpaného oxidačného katalyzátora a z toho vyplývajúca nemožnosť plnohodnotnej regenerácie vyčisteného DPF.
Ak už čistiť, tak len vo firme ktorá teleso DPF rozreže, vizuálne posúdi stav keramickej vložky a aj stav oxidačného katalyzátora... tu sa treba pripraviť na to, že rezultát môže byť aj "DPF neopraviteľné"...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
A vyměnit podložky pod vstřiky. Ty by se měly dělat nejpozději ve 130 tis.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
1.6 CRDi netrpí podložkama.
120t je málo. Jak je napsáno výše, chce to pořádnou diagnostiku. Kdysi jsem se setkal s tím, že se objevila hláška DPF, autorizák ani nemohl pustit servisní regeneraci, jak to bylo zanešené. Pak auto dostalou neskutečný záhul do kopce a od té doby klid. Ale přitom i před tím nejezdilo krátké trasy. Jestli to nemělo co dělat s naftou. Následná podrobná diagnostika v druhém autorizáku nic nenašla.
Zkus RFAuto v Brně. Všichni ho chválí a mám s nimi taky jednu dobrou zkušenost.
120t je málo. Jak je napsáno výše, chce to pořádnou diagnostiku. Kdysi jsem se setkal s tím, že se objevila hláška DPF, autorizák ani nemohl pustit servisní regeneraci, jak to bylo zanešené. Pak auto dostalou neskutečný záhul do kopce a od té doby klid. Ale přitom i před tím nejezdilo krátké trasy. Jestli to nemělo co dělat s naftou. Následná podrobná diagnostika v druhém autorizáku nic nenašla.
Zkus RFAuto v Brně. Všichni ho chválí a mám s nimi taky jednu dobrou zkušenost.
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
I jednoduchá diagnostika ukáže vadné termostaty a žhavení, to je základ pro správné vypalování. Já třeba vyčtu i počet celkových hodin vypalování (1818h) což je 454 cyklů a při aktuálníém nájezdu 270000km to vychází průměrně na vypalování po ujetí cca 595km, postupně bude hodnota stoupat, vypaluje se mi po 700-850km
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
Nepochopil si termín "poriadna diagnostika"... .
Myslené je to skôr, ža treba využiť služby servisu kde vedia aj niečo iné ako vyčítať chybové kódy a nič nehovoriace číslo zaplnenia DPF.
Alfa a omega je posúdenie meraných údajov v reálnom čase. .. + posúdenie fyzického stavu EGR.. napr.
Myslené je to skôr, ža treba využiť služby servisu kde vedia aj niečo iné ako vyčítať chybové kódy a nič nehovoriace číslo zaplnenia DPF.
Alfa a omega je posúdenie meraných údajov v reálnom čase. .. + posúdenie fyzického stavu EGR.. napr.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
Díky za vaše postřehy a rady. Dnes mi volal servisák s ortelem:
a) DPF filter hodně zanesený plus mírně prasknutý (prasknutá ker. vložka)
b) katalyzátor v pohodě
c)vstřiky na repas
d ještě to má nějaký PM senzor v nevím jakém stavu
Prý je příčina v nadměrném dávkování vstřiků což způsobilo nedokonalé spalování a následné nadměrné zanášení filtru v kombinaci s krátkými jízdními intervaly.
Teď co s tím a kolik to bude stát (reálná cena) aby to bylo ještě nějaký pátek plnohodnotně provozuschopné. Má význam dělat repas DPF?
Díky.
a) DPF filter hodně zanesený plus mírně prasknutý (prasknutá ker. vložka)
b) katalyzátor v pohodě
c)vstřiky na repas
d ještě to má nějaký PM senzor v nevím jakém stavu
Prý je příčina v nadměrném dávkování vstřiků což způsobilo nedokonalé spalování a následné nadměrné zanášení filtru v kombinaci s krátkými jízdními intervaly.
Teď co s tím a kolik to bude stát (reálná cena) aby to bylo ještě nějaký pátek plnohodnotně provozuschopné. Má význam dělat repas DPF?
Díky.
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
Ak je oxidačný kat skutočne OK, tak repas vo firme kde otvoria teleso dpf a vymenia vložku, by mal zmysel....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
Takže je na výměnu i PM senzor
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF
Jinak ví někdo kde ten PM senzor sehnat (možná i vysvětlit co to je) když nechci nový originál? Jenom vím, že je to drahé. Díky.
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015