Hyundai i30 2017 - batoh pro rodinu
Napsal: 25 kvě 2022, 07:21
Tak jsme včera pořídili ojetou Hyu ve verzi kombi.
Po předchozích zkušenostech viz: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=160&t=39342 jsme opět zvolili motor GDI.
Do naší malé modré jsme museli zezačátku nasypat abychom dohnali zanedbanost předchozího majitele a nyní se s ní budeme velmi těžko loučit, nicméně jsme potřebovali kombíka, protože je na cestě děťátko. Každopádně modrou budeme prodávat s naprosto čistým svědomím, protože to auto je hotové a někomu dalšímu ještě velmi dobře poslouží.
Tuhle jsme kupovali od autorizovaného prodejce a servisu. Vykoupil jí od firmy, která servis prováděla vždy u nich. Za pět let má najeto 198 500km, nicméně má doložený veškerý servis.
Zprvu jsem se dost bál jejich intervalů výměny oleje po 30 000km, nicméně v březnu proběhla kompletní výměna motoru na záruku. Vyměněný je i katalyzátor. (jen pro zajímavost: katalyzátor 28 000Kč, polomotor necelých 60 000Kč + další věci jako vačky, ventily, rozvody, svíčky, vstřikovač atd atd) Prý se propálil píst, takže to měnili komplet. Závada se projevila za pět 12, jelikož motor byl měněný v březnu a záruka končila v dubnu. Březnová faktura je na 175 000 Kč a od výměny motoru to auto najelo pouhých 200km. Pak firma začala měnit flotilu za novější modely, takže máme auto v podstatě s ještě nezajetým motorem. Snad vydrží Tím pádem začínám s novým motorem, kde už si včasné výměny oleje pohlídám (měnil jsem vždy po 6-10tkm).
Bohužel jsme se museli zřeknout velmi bohaté výbavy, kterou máme v původní Hyundai. Na to se bude hodně těžko zvykat Naše modrá Hyundai bude asi první auto, které při prodeji obrečíme Manželka to přirovnala k tomu, že to je stejné, jako když v rodině umře kočka a rodina si pořídí nové kotě. Už to prostě není ta původní kočka
Úplně nevím jak docílili toho, že stejný motor má z normy Euro 4 kterou máme v původní Hyundai, najednou normu Euro 6, ale předpokládám, že tam asi přidali druhý katalyzátor na filtrování Nox.
Celkem mě fascinoval přístup autorizovaného prodejce, jelikož když mi popisoval servisy tak říkal: "Spojka je myslím už taky měněná, nechci lhát a úplně jistý si nejsem, ale asi bude, protože 198 000km by určitě nenajela" (každopádně měněná není, to už jsem věděl po předchozím listování fakturami. Ale žádný problém s ní není, zabírá kde má a všechno šlape v pohodě).
Po předchozích zkušenostech viz: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=160&t=39342 jsme opět zvolili motor GDI.
Do naší malé modré jsme museli zezačátku nasypat abychom dohnali zanedbanost předchozího majitele a nyní se s ní budeme velmi těžko loučit, nicméně jsme potřebovali kombíka, protože je na cestě děťátko. Každopádně modrou budeme prodávat s naprosto čistým svědomím, protože to auto je hotové a někomu dalšímu ještě velmi dobře poslouží.
Tuhle jsme kupovali od autorizovaného prodejce a servisu. Vykoupil jí od firmy, která servis prováděla vždy u nich. Za pět let má najeto 198 500km, nicméně má doložený veškerý servis.
Zprvu jsem se dost bál jejich intervalů výměny oleje po 30 000km, nicméně v březnu proběhla kompletní výměna motoru na záruku. Vyměněný je i katalyzátor. (jen pro zajímavost: katalyzátor 28 000Kč, polomotor necelých 60 000Kč + další věci jako vačky, ventily, rozvody, svíčky, vstřikovač atd atd) Prý se propálil píst, takže to měnili komplet. Závada se projevila za pět 12, jelikož motor byl měněný v březnu a záruka končila v dubnu. Březnová faktura je na 175 000 Kč a od výměny motoru to auto najelo pouhých 200km. Pak firma začala měnit flotilu za novější modely, takže máme auto v podstatě s ještě nezajetým motorem. Snad vydrží Tím pádem začínám s novým motorem, kde už si včasné výměny oleje pohlídám (měnil jsem vždy po 6-10tkm).
Bohužel jsme se museli zřeknout velmi bohaté výbavy, kterou máme v původní Hyundai. Na to se bude hodně těžko zvykat Naše modrá Hyundai bude asi první auto, které při prodeji obrečíme Manželka to přirovnala k tomu, že to je stejné, jako když v rodině umře kočka a rodina si pořídí nové kotě. Už to prostě není ta původní kočka
Úplně nevím jak docílili toho, že stejný motor má z normy Euro 4 kterou máme v původní Hyundai, najednou normu Euro 6, ale předpokládám, že tam asi přidali druhý katalyzátor na filtrování Nox.
Celkem mě fascinoval přístup autorizovaného prodejce, jelikož když mi popisoval servisy tak říkal: "Spojka je myslím už taky měněná, nechci lhát a úplně jistý si nejsem, ale asi bude, protože 198 000km by určitě nenajela" (každopádně měněná není, to už jsem věděl po předchozím listování fakturami. Ale žádný problém s ní není, zabírá kde má a všechno šlape v pohodě).