RENAULT Megane E-Tech electric Iconic
Napsal: 26 kvě 2022, 13:11
Jak už tady na jiných místech zaznělo, na tento konkrétní test jsem byl hodně zvědavý. Už jsme téměř podepsali objednávku na Citroën ëC4, když jsem zaznamenal první reakce novinářů na toto auto a jejich naprostá pozitivita byla pro mě výzvou – s většinou profesionálních novinářů se totiž absolutně neshodnu .
Všimněte si, že se tu v poslední době objevuje poměrně dost aut z Francie, a to navzdory tomu, že k francouzské produkci trpím značným despektem . Ať už to byly předsudky týkající se i-COCPITu nebo celková rezervovanost vůči značce s kosočtvercem ve znaku.
Malá odbočka. Kdysi dávno v jednom dnes již neexistujícím dealerství kromě Mazd a Hyundaiů začali prodávat i Renaulty. Můj bývalý parťák potkal na schodech školitele z Renaultu a započal zvídavý rozhovor: „Když Vás vidím, co vlastně znamená to vaše logo? Já tedy teorii mám, ale to to zřejmě nebude…“ „Naše logo symbolizuje broušený diamant!“ Parťák nahodil lehce ironický úsměv a prohodil: „Aha, no, když na ty auta koukám, tak můj výklad je zjevně realitě blíž…“. A přesně takhle jsem na Renaulty celá léta nahlížel i já, a to přesto, že to s kvalitou těch aut vůbec není už mnoho let tak strašné, jak se traduje. A s tím diamantem to samozřejmě pravda byla, u Mitsubishi se nikdo nepozastavuje nad tím, že ty tři kosočtverce v logu jsou tři diamanty – konec konců překlad Mitsubishi zní tři diamanty .
Ale zpátky k Meganu. Vše výše uvedené sem píšu proto, abych objasnil jakýsi despekt se kterým k tomuhle autu přistupuji, který se ale kombinuje s nemalým očekáváním navozeným oslavnými ódami novinářů. Hned po zveřejnění prvních profitextů jsem si rezervoval přes web zkušební jízdu, druhý den mě kontaktovala paní prodejkyně s informací, že předváděčky budou na přelomu června a července, ale že je E-Tech tour, že bych si mohl auto zkusit tam. Moc se mi nechtělo, nemám rád davové akce pro veřejnost, kam chodí obvykle jen čumilové, ale nakonec jsem se na stránky podíval a po zjištění, že je rezervace na čas možná, jsem nám zamluvil termín.
Očekával jsem jízdu tak 20 minut kolem Letňan a bral jsem to jako kvalifikaci, zda vůbec o plnotučnou zkušebku na naší trase dál usilovat. Bylo z toho skoro 90 minut, skoro 90 kilometrů, a to i na našem okruhu, takže už přesně víme co v porovnání s ostatními zkoušenými BEV Megane umí .
Na vnější vzhled si každý musí udělat názor sám. Já jsem naživo viděl nového Megana už loni na podzim v rámci e-salonu v Letňanech. Ale to jsem ještě o BEV neuvažoval ani trochu, byl jsem spíš členem tábora odpůrců - na výstavě mě zajímala nová Sportage a EV6 potažmo další PHEV. Přesto jsme se na Megana mrkli, ale jen jedním okem. Už tenkrát jsem si říkal, že to auto není vzhledově marný, ale ten elektropohon…. A vida, po několika měsících je to pro mě najednou priorita .
Na celém autě je vidět snaha a co nejlepší aerodynamiku – příď je kulatá, důsledně „utěsněná“. Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli na mě působí spíš roztomile nebo dynamicky. Ale nevnímám to jako negativní rozpolcenost, spíš jako zvláštní vyváženost dojmu, který design vytváří. Velice zajímavý je světlený podpis, ten se mi fakt líbí. Z profilu zaujme velikost 20‘‘ kol, jejich umístění skutečně do rohů karoserie a také důsledné využití půdorysu, kdy se zjevně intenzivně pracovalo na co největším možném prostoru pro posádku. Vnější kliky předních dveří jsou zapuštěné a samy se vysunují při přiblížení k vozu, zadní jsou zase pro změnu schované v horním části rámu dveří vedle okna. Záď svým pojetím kopíruje příď, je kulatá, víko kufru je dostatečně velké a otevírá se dostatečně vysoko (jen je škoda, že nejde otevírat elektricky, po tom žena moc touží). A opět se povedlo navrhnout pěkný světelný podpis . Za mě je Megane zvenku opravdu hezké, chcete-li líbivé, auto. Pokud bych měl sestavit žebříček jak se mi v poslední době testovaná auta líbí zvenku (a zařadím i kandidáta-čekatele, včera jsem jich potkal plný kamion), tak 3 nejhezčí auta poslední doby jsou Peugeot 308, Opel Astra a právě Megane. Milovaná Mazda MX-30 „spadla“ na bramborovou příčku.
Všimněte si, že se tu v poslední době objevuje poměrně dost aut z Francie, a to navzdory tomu, že k francouzské produkci trpím značným despektem . Ať už to byly předsudky týkající se i-COCPITu nebo celková rezervovanost vůči značce s kosočtvercem ve znaku.
Malá odbočka. Kdysi dávno v jednom dnes již neexistujícím dealerství kromě Mazd a Hyundaiů začali prodávat i Renaulty. Můj bývalý parťák potkal na schodech školitele z Renaultu a započal zvídavý rozhovor: „Když Vás vidím, co vlastně znamená to vaše logo? Já tedy teorii mám, ale to to zřejmě nebude…“ „Naše logo symbolizuje broušený diamant!“ Parťák nahodil lehce ironický úsměv a prohodil: „Aha, no, když na ty auta koukám, tak můj výklad je zjevně realitě blíž…“. A přesně takhle jsem na Renaulty celá léta nahlížel i já, a to přesto, že to s kvalitou těch aut vůbec není už mnoho let tak strašné, jak se traduje. A s tím diamantem to samozřejmě pravda byla, u Mitsubishi se nikdo nepozastavuje nad tím, že ty tři kosočtverce v logu jsou tři diamanty – konec konců překlad Mitsubishi zní tři diamanty .
Ale zpátky k Meganu. Vše výše uvedené sem píšu proto, abych objasnil jakýsi despekt se kterým k tomuhle autu přistupuji, který se ale kombinuje s nemalým očekáváním navozeným oslavnými ódami novinářů. Hned po zveřejnění prvních profitextů jsem si rezervoval přes web zkušební jízdu, druhý den mě kontaktovala paní prodejkyně s informací, že předváděčky budou na přelomu června a července, ale že je E-Tech tour, že bych si mohl auto zkusit tam. Moc se mi nechtělo, nemám rád davové akce pro veřejnost, kam chodí obvykle jen čumilové, ale nakonec jsem se na stránky podíval a po zjištění, že je rezervace na čas možná, jsem nám zamluvil termín.
Očekával jsem jízdu tak 20 minut kolem Letňan a bral jsem to jako kvalifikaci, zda vůbec o plnotučnou zkušebku na naší trase dál usilovat. Bylo z toho skoro 90 minut, skoro 90 kilometrů, a to i na našem okruhu, takže už přesně víme co v porovnání s ostatními zkoušenými BEV Megane umí .
Na vnější vzhled si každý musí udělat názor sám. Já jsem naživo viděl nového Megana už loni na podzim v rámci e-salonu v Letňanech. Ale to jsem ještě o BEV neuvažoval ani trochu, byl jsem spíš členem tábora odpůrců - na výstavě mě zajímala nová Sportage a EV6 potažmo další PHEV. Přesto jsme se na Megana mrkli, ale jen jedním okem. Už tenkrát jsem si říkal, že to auto není vzhledově marný, ale ten elektropohon…. A vida, po několika měsících je to pro mě najednou priorita .
Na celém autě je vidět snaha a co nejlepší aerodynamiku – příď je kulatá, důsledně „utěsněná“. Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli na mě působí spíš roztomile nebo dynamicky. Ale nevnímám to jako negativní rozpolcenost, spíš jako zvláštní vyváženost dojmu, který design vytváří. Velice zajímavý je světlený podpis, ten se mi fakt líbí. Z profilu zaujme velikost 20‘‘ kol, jejich umístění skutečně do rohů karoserie a také důsledné využití půdorysu, kdy se zjevně intenzivně pracovalo na co největším možném prostoru pro posádku. Vnější kliky předních dveří jsou zapuštěné a samy se vysunují při přiblížení k vozu, zadní jsou zase pro změnu schované v horním části rámu dveří vedle okna. Záď svým pojetím kopíruje příď, je kulatá, víko kufru je dostatečně velké a otevírá se dostatečně vysoko (jen je škoda, že nejde otevírat elektricky, po tom žena moc touží). A opět se povedlo navrhnout pěkný světelný podpis . Za mě je Megane zvenku opravdu hezké, chcete-li líbivé, auto. Pokud bych měl sestavit žebříček jak se mi v poslední době testovaná auta líbí zvenku (a zařadím i kandidáta-čekatele, včera jsem jich potkal plný kamion), tak 3 nejhezčí auta poslední doby jsou Peugeot 308, Opel Astra a právě Megane. Milovaná Mazda MX-30 „spadla“ na bramborovou příčku.