Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Napsal: 26 kvě 2022, 18:32
Tak, konecne vam mozem predstavit svoj novy povoz. Jedna sa o moje prve (a dost mozno aj posledne) fungl nove auto, ktore som kedy kupil. A preco zrovna tuto i30?
Nuz, pri pohlade do mojho podpisu mozete vidiet, ze doteraz som jazdil na temer 20 rocnej Toyote Corolle TS. A keby som zil sam, tak mozno ju budem nadalej spokojne jazdit az do zodratia, ale ja uz v nej sam nejazdim. Corollu vlastnim 10 rokov, a v dobe kedy som ju kupil som zil so svojou priatelkou cerstvo nastahovany v spolocnom podnajme. Lenze casom sa z podnajmu stal vlastny byt, z priatelky zena a dvoj clenna rodina sa rozrastla na rodinu troj clennu. No a to uz zacne clovek uvazovat trocha inak. A niektore veci na aute zacne prioritizovat viac ako v minulosti. A zatial co v minulosti bola moja priorita na aute vykon a zabava, s rodinou sa mi priority obratili o 180deg.
Povodne bolo v plane kupovat nove auto uz v 2021, lenze asi vsetci dobre vieme, co za rok to bol a tak sa plany odkladali az do uvodu 2022. Niekedy po novom roku som si ale povedal, ze tento rok uz je treba kupu noveho auta vyriesit stoj co stoj. Plus, mozno prekvapivo, i30 predtym vobec nebola v mojom hladacku. Je to tak, celu dobu som totiz povodne smeroval ku kupe o 20 rokov novsieho brasku mojeho sucasneho auta. Novu Toyotu Corollu som si bol niekolko krat vyskusat, a bol som s nou fakt spokojny. Ano, nova Corolla je skvele auto... Lenze... Lenze napriek tomu, ze je to podla mojho nazoru skvele auto, nie je o 200-300 tisic lepsie... A Corolla bohuzial cenovo zacina az za koncom ponuky i30, a ja som samozrejme okrem planovaneho budgetu mal niekolko dalsich poziadaviek, ktore by este viac navysili cenu planovanej Corolly.
Ak totiz este raz nakuknete do podpisu, zistite, ze moja terajsia Corolla nie je co sa vykonu tyka ziadne orezavatko. Atmostericky motor zo seba dostane temer 200 koni, a aj ked som na zaciatku napisal, ze vykon uz pri vybere auta nebol na prvom mieste, neznamena to, ze by som ho z priorit vyskrtol uplne. Jazdil som uz totiz v zivote vsetko mozne, auta medzi 60 a 500 konmi a pri suziti s mojou Corollou som sa naucil, ze vykon je pre mna prvkom aktivnej bezpecnosti. Jednoducho clovek sa pri predbiehani citi uplne inak, ked musi so stresom predbiehat jednou auto na kilometrovej rovinke a ked s dostatocnou zasobou konikov predbehne kludne aj viac aut naraz v dostatocnej pohode. Takze vyber turbenej 1,5 bol pre mna jasnou volbou, a nemohol za to len vykon. Dalsia z mojich poziadaviek od noveho auta sa tykala zadnej napravy. Po 10 rokoch s mojim sucasnym autom som sa totiz zariekol, ze uz nikdy nekupim auto, ktore ma vzadu "kolajnicu", alebo inak povedane vlecnu napravu s torzkou. A tento poziadavok velmi rychlo vyradil z ponuky ostatne motory, ktore i30 pre kombi ponuka. Dizel som totiz nie len ze nechcel, ale vzhladom na kupu v roku 2022 som si ho stejne ani objednat nemohol. Mohol som sice zobrat auto jazdene (a to bol povodny plan ako u Corolly, tak aj u i30), ale ako ste mohli uz v prvom odstavci vidiet, nestalo sa tak. Takze preco som nakoniec skoncil u terajsej funglovky?
Hned sa k tomu dostanem, ale v prvom rade by som vam rad povedal, co som vlastne od noveho auta cakal. Takze, ako uz bolo spomenute, autom uz nejazdim sam, ani s jednym spolujazdom, ale na palube vozievame aj mladu slecnu. No a toto exponencionalne navysuje mnozstvo veci, ktore sa v kufri auta vozia. Nie je sice pravda, ze clovek pre troj clennu rodinu nutne potrebuje kombi, ja sam som dokazom toho, ze sa da fungovat aj s hatchbackom. Lenze predsa len je pohodlnejsie sa naskladat do jaskyne, ktoru i30 v kombiku poskytuje, ako do hatchbacku s podpriemernym objemom kufru (toto platilo pre terajsiu Corollu). Takze kombi bola jasna volba. Potom tu mame ten relativne vykonny motor a viac prvkovu zadnu napravu. Pasivna bezpecnost bola samozrejme tiez nesmierne dolezita, nastastie toto uz maju dnes temer vsetky nove auta na velmi vysokej urovni. A napokon som chcel niekolko novych technickych vymozenosti. V terajsom aute som mal z fabriky namontovane radio, automaticku klimu, elektricke okna a ukazovatel aktualnej a priemernej spotreby. Plus som tam mal domontovane BT na volania a CD menic som nahradil krabickou, ktora prehrava MP3 z USB/SD karty. Takze ziadna hitparada. Auta sa za 20 rokov nesmierne posunuli, a aj ked nepotrebujem v aute autonomne riadenie, nastavovanie ambientnej farby interieru ani disco gulu, par kuskov vybavy navyse som predsa len chcel. Samozrejme, do manualnej klimy ani svihadiel uz sa mi po terajsej skusenosti nechcelo, plus som chcel pridat hlavne tempomat, lepsie (xenony alebo LED) svetla, vyhrievane sedacky, parkovacie senzory a Android Auto. Nuz a comu sa sa chcel pokial mozno vyhnut (a co je dnes ovela castejsie, ako by sa mi pacilo) je ovladanie auta vyhradne skrze dotykovy display. V tomto smere je aj nova Corolla, aj i30 uplne zlata, zatial co pri pohlade do Golfu, Octavie, Leonu alebo Focusu sa mi chce plakat/smiat sa (nehodiace sa skrtnite).
Nakoniec uz len mozno taky maly dovetok. Preco nie DCT? Nuz, nad automatom som rozmyslal, lenze na to, aby mal podla mna fakt zmysel, by musel byt spriahnuty s adaptivnym tempomatom. Lenze ten je az v Style, a to uz by spolocne s DCT robilo navrch 100000 Kc. A to uz zas naburavalo moje predstavy o budgete. Byt adaptivny tempomat dostupny uz v Smarte, tak si DCT dost pravdepodobne vezmem. Takto budem musiet na automat pockat do dalsieho auta.
Takze, poziadavky by sme mali. Corolla sice vsetky bezpecne splna, lenze s dvojlitrovym hybridom (jedina motorizacia, ktora splna moju poziadavku na rozumny vykon) stoji fakt ranec. A aj ked som vobec nepocital s funglovkou, malo jazdene kusy stale zacinaju niekde za hranicou 700 tisic. A to uz bolo skratka moc, nech sme to so zenou pocitali z ktorej kovlek strany. Vacsina konkurencnych znaciek uplne zabila interier, niektore k tomu pridali aj neprijatelny motor (vo Focuse si momentalne mozete vybrat lubovolny benzinovy motor, pokial je to litrovy trojvalec...), az sme nakoniec skoncili v korejskych vodach. Hyundai sa nam pacil viac ako sesterska Kia, cena super, vybava super, motor v poriadku... Takze sme sa vydali do salonu, autom sme sa previezli, vsetko ok. Vydali sme sa teda domov, nastartovali internety a pozreli sme sa co stoja skladovky, pripadne nejake lahko ojazdne predvadzacky. A pri pohlade na to, co sme pred sebou mali na monitore sme len neveriacky krutili hlavou. Ceny predvadzaciek sa temer nelisili od cien novych vozidiel, skladovky bud neboli, alebo boli za rovnaku cenu ako nove auto. No a nakoniec tu bola farba. Vyber farieb na i30 je v roku 2022 uplne katastrofalny. Cierna, biela a 50 odtienov sedi... Teda, temer. Nastasie to zachranuje cervena, ktoru som mal uz sice na oboch predchadzajucich autach, ale fakt som chcel nejaku veselsiu farbu, a bohuzial mimo cervenej v ponuke nic nebolo. Kde su doby Champion Blue... No a toto spolocne s cenami nas tak nejak dotlacilo k podpisu zmluvy na nove auto. Nuz, a potom nastalo tu uz mnohym zname cakanie... Ktore ale bolo prekvapivo velice kratke. Z nejakeho dovodu sa na mna usmialo stastie a moja i30 mala "tu spravnu" konfiguraciu a bola vyrobena mimo poradia. Takze namiesto povodne planovanych 4-6 mesiacov bolo auto vyrobene za mesiac a pol a prevzate po cca 2 mesiacoch. Dufam, ze vdaka tomuto proti sebe nepostvem nahnevany mob ludi s vidlami, ktori cakaju na svoje i30 s dvojspojkami a s motormi 1,5 DPI.
Nuz, pri pohlade do mojho podpisu mozete vidiet, ze doteraz som jazdil na temer 20 rocnej Toyote Corolle TS. A keby som zil sam, tak mozno ju budem nadalej spokojne jazdit az do zodratia, ale ja uz v nej sam nejazdim. Corollu vlastnim 10 rokov, a v dobe kedy som ju kupil som zil so svojou priatelkou cerstvo nastahovany v spolocnom podnajme. Lenze casom sa z podnajmu stal vlastny byt, z priatelky zena a dvoj clenna rodina sa rozrastla na rodinu troj clennu. No a to uz zacne clovek uvazovat trocha inak. A niektore veci na aute zacne prioritizovat viac ako v minulosti. A zatial co v minulosti bola moja priorita na aute vykon a zabava, s rodinou sa mi priority obratili o 180deg.
Povodne bolo v plane kupovat nove auto uz v 2021, lenze asi vsetci dobre vieme, co za rok to bol a tak sa plany odkladali az do uvodu 2022. Niekedy po novom roku som si ale povedal, ze tento rok uz je treba kupu noveho auta vyriesit stoj co stoj. Plus, mozno prekvapivo, i30 predtym vobec nebola v mojom hladacku. Je to tak, celu dobu som totiz povodne smeroval ku kupe o 20 rokov novsieho brasku mojeho sucasneho auta. Novu Toyotu Corollu som si bol niekolko krat vyskusat, a bol som s nou fakt spokojny. Ano, nova Corolla je skvele auto... Lenze... Lenze napriek tomu, ze je to podla mojho nazoru skvele auto, nie je o 200-300 tisic lepsie... A Corolla bohuzial cenovo zacina az za koncom ponuky i30, a ja som samozrejme okrem planovaneho budgetu mal niekolko dalsich poziadaviek, ktore by este viac navysili cenu planovanej Corolly.
Ak totiz este raz nakuknete do podpisu, zistite, ze moja terajsia Corolla nie je co sa vykonu tyka ziadne orezavatko. Atmostericky motor zo seba dostane temer 200 koni, a aj ked som na zaciatku napisal, ze vykon uz pri vybere auta nebol na prvom mieste, neznamena to, ze by som ho z priorit vyskrtol uplne. Jazdil som uz totiz v zivote vsetko mozne, auta medzi 60 a 500 konmi a pri suziti s mojou Corollou som sa naucil, ze vykon je pre mna prvkom aktivnej bezpecnosti. Jednoducho clovek sa pri predbiehani citi uplne inak, ked musi so stresom predbiehat jednou auto na kilometrovej rovinke a ked s dostatocnou zasobou konikov predbehne kludne aj viac aut naraz v dostatocnej pohode. Takze vyber turbenej 1,5 bol pre mna jasnou volbou, a nemohol za to len vykon. Dalsia z mojich poziadaviek od noveho auta sa tykala zadnej napravy. Po 10 rokoch s mojim sucasnym autom som sa totiz zariekol, ze uz nikdy nekupim auto, ktore ma vzadu "kolajnicu", alebo inak povedane vlecnu napravu s torzkou. A tento poziadavok velmi rychlo vyradil z ponuky ostatne motory, ktore i30 pre kombi ponuka. Dizel som totiz nie len ze nechcel, ale vzhladom na kupu v roku 2022 som si ho stejne ani objednat nemohol. Mohol som sice zobrat auto jazdene (a to bol povodny plan ako u Corolly, tak aj u i30), ale ako ste mohli uz v prvom odstavci vidiet, nestalo sa tak. Takze preco som nakoniec skoncil u terajsej funglovky?
Hned sa k tomu dostanem, ale v prvom rade by som vam rad povedal, co som vlastne od noveho auta cakal. Takze, ako uz bolo spomenute, autom uz nejazdim sam, ani s jednym spolujazdom, ale na palube vozievame aj mladu slecnu. No a toto exponencionalne navysuje mnozstvo veci, ktore sa v kufri auta vozia. Nie je sice pravda, ze clovek pre troj clennu rodinu nutne potrebuje kombi, ja sam som dokazom toho, ze sa da fungovat aj s hatchbackom. Lenze predsa len je pohodlnejsie sa naskladat do jaskyne, ktoru i30 v kombiku poskytuje, ako do hatchbacku s podpriemernym objemom kufru (toto platilo pre terajsiu Corollu). Takze kombi bola jasna volba. Potom tu mame ten relativne vykonny motor a viac prvkovu zadnu napravu. Pasivna bezpecnost bola samozrejme tiez nesmierne dolezita, nastastie toto uz maju dnes temer vsetky nove auta na velmi vysokej urovni. A napokon som chcel niekolko novych technickych vymozenosti. V terajsom aute som mal z fabriky namontovane radio, automaticku klimu, elektricke okna a ukazovatel aktualnej a priemernej spotreby. Plus som tam mal domontovane BT na volania a CD menic som nahradil krabickou, ktora prehrava MP3 z USB/SD karty. Takze ziadna hitparada. Auta sa za 20 rokov nesmierne posunuli, a aj ked nepotrebujem v aute autonomne riadenie, nastavovanie ambientnej farby interieru ani disco gulu, par kuskov vybavy navyse som predsa len chcel. Samozrejme, do manualnej klimy ani svihadiel uz sa mi po terajsej skusenosti nechcelo, plus som chcel pridat hlavne tempomat, lepsie (xenony alebo LED) svetla, vyhrievane sedacky, parkovacie senzory a Android Auto. Nuz a comu sa sa chcel pokial mozno vyhnut (a co je dnes ovela castejsie, ako by sa mi pacilo) je ovladanie auta vyhradne skrze dotykovy display. V tomto smere je aj nova Corolla, aj i30 uplne zlata, zatial co pri pohlade do Golfu, Octavie, Leonu alebo Focusu sa mi chce plakat/smiat sa (nehodiace sa skrtnite).
Nakoniec uz len mozno taky maly dovetok. Preco nie DCT? Nuz, nad automatom som rozmyslal, lenze na to, aby mal podla mna fakt zmysel, by musel byt spriahnuty s adaptivnym tempomatom. Lenze ten je az v Style, a to uz by spolocne s DCT robilo navrch 100000 Kc. A to uz zas naburavalo moje predstavy o budgete. Byt adaptivny tempomat dostupny uz v Smarte, tak si DCT dost pravdepodobne vezmem. Takto budem musiet na automat pockat do dalsieho auta.
Takze, poziadavky by sme mali. Corolla sice vsetky bezpecne splna, lenze s dvojlitrovym hybridom (jedina motorizacia, ktora splna moju poziadavku na rozumny vykon) stoji fakt ranec. A aj ked som vobec nepocital s funglovkou, malo jazdene kusy stale zacinaju niekde za hranicou 700 tisic. A to uz bolo skratka moc, nech sme to so zenou pocitali z ktorej kovlek strany. Vacsina konkurencnych znaciek uplne zabila interier, niektore k tomu pridali aj neprijatelny motor (vo Focuse si momentalne mozete vybrat lubovolny benzinovy motor, pokial je to litrovy trojvalec...), az sme nakoniec skoncili v korejskych vodach. Hyundai sa nam pacil viac ako sesterska Kia, cena super, vybava super, motor v poriadku... Takze sme sa vydali do salonu, autom sme sa previezli, vsetko ok. Vydali sme sa teda domov, nastartovali internety a pozreli sme sa co stoja skladovky, pripadne nejake lahko ojazdne predvadzacky. A pri pohlade na to, co sme pred sebou mali na monitore sme len neveriacky krutili hlavou. Ceny predvadzaciek sa temer nelisili od cien novych vozidiel, skladovky bud neboli, alebo boli za rovnaku cenu ako nove auto. No a nakoniec tu bola farba. Vyber farieb na i30 je v roku 2022 uplne katastrofalny. Cierna, biela a 50 odtienov sedi... Teda, temer. Nastasie to zachranuje cervena, ktoru som mal uz sice na oboch predchadzajucich autach, ale fakt som chcel nejaku veselsiu farbu, a bohuzial mimo cervenej v ponuke nic nebolo. Kde su doby Champion Blue... No a toto spolocne s cenami nas tak nejak dotlacilo k podpisu zmluvy na nove auto. Nuz, a potom nastalo tu uz mnohym zname cakanie... Ktore ale bolo prekvapivo velice kratke. Z nejakeho dovodu sa na mna usmialo stastie a moja i30 mala "tu spravnu" konfiguraciu a bola vyrobena mimo poradia. Takze namiesto povodne planovanych 4-6 mesiacov bolo auto vyrobene za mesiac a pol a prevzate po cca 2 mesiacoch. Dufam, ze vdaka tomuto proti sebe nepostvem nahnevany mob ludi s vidlami, ktori cakaju na svoje i30 s dvojspojkami a s motormi 1,5 DPI.