Souhrn rad a tipu pro GDI a přímý vstřik
Napsal: 10 čer 2022, 08:39
Ahoj, jelikož jsem strávil spoustu času pročítáním fóra, dávám na jedno místo užitečné odkazy, které jsem našel tady na fóru ve všemožných tématech a které dávají spoustu rad či vysvětlení např. nováčkům v segmentu přímého vstřikování apod
Co znamená přímé vstřikování, proč je lepší mít olej s nižší odparností...
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/j ... e-slabiny/
https://www.auto.cz/prime-vs-neprime-vs ... psi-121703
Hlavní nevýhoda přímého vstřikování - karbon
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/v ... 80226.html
Jak se chovat ke GDI, aby dlouho vydržel
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/t ... ka-udrzba/
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/k ... 70602.html
Motorový olej - viskozita
https://www.oleje.cz/clanek/517
https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju
Motorový olej - specifikace ACEA, API
https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni ... vych-oleju
Aditiva do paliva VIF - ověření
https://www.petrol.cz/petrol-awards/pet ... cinku-6499
http://vif.cz/
SOUHRN pro GDI
- nezatěžovat "plným plynem" studený motor
- minimální provozní otáčky motoru 2000, nepodtáčet, jednou za čas pořádně prohnat motor delší dobu ve vysokých otáčkách
- motorový olej měnit max. po 15 000km, ideálně po 10 000km. Zapomenout na longlife oleje a výměny po 20 - 30 000km
- svíčky měnit nejdéle po 60 000km, spíše po 40 000km
- používat aditiva do paliva (vyjde levněji a efektivněji používat VIF a tankovat N95, než nepoužívat nic a tankovat drahou Vervu100 (zaplatím méně a mám jistotu, kolik aditiv v palivu je))
- já osobně každou druhou výměnu oleje dělám i proplach motoru
A pokud jsem rady dobře pochopil, tak např. pro 1.6 GDI platí:
Do 100 000km motoru dodržet specifikaci oleje ACEA A5, API SM/SL (nebo ideálně API SN)
Nad 100 000km motoru přejít na specifikaci oleje ACEA A3, API SN/SP (ACEA s tlustším mazacím filmem bez snížené hths, API s ochranou před nízkorychlostním předzápalem (k ochraně před předzápalem LSPI přispívá i aditivace paliva VIFem).
Konkrétní olej např:
https://olejspol.cz/osobni-a-lehka-uzit ... 28132.html
https://www.mpmoil.cz/blog/nove-specifi ... jete-vedet
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -4l_256038
TAKTO JSEM POCHOPIL PO HODINÁCH ČTENÍ RADY NA FÓRU JÁ. JELIKOŽ TÉMAT TU BĚŽÍ SPOUSTA A ČASTO SE RADY OPAKUJÍ, ROZHODL JSEM SE JE TAKTO SHRNOUT.
POKUD JSEM NĚCO POCHOPIL ŠPATNĚ, URČITĚ MĚ OPRAVTE. ZÁROVEŇ BYCH CHTĚL PODĚKOVAT VŠEM, KTEŘÍ SE NA RADÁCH PODÍLELI AŤ PŘÍMO MNĚ, NEBO NĚKOMU JINÉMU A SVÉ RADY Z FÓRA VÝŠE V ČLÁNKU POZNÁVAJÍ.
Co znamená přímé vstřikování, proč je lepší mít olej s nižší odparností...
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/j ... e-slabiny/
https://www.auto.cz/prime-vs-neprime-vs ... psi-121703
Hlavní nevýhoda přímého vstřikování - karbon
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/v ... 80226.html
Jak se chovat ke GDI, aby dlouho vydržel
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/t ... ka-udrzba/
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/k ... 70602.html
Motorový olej - viskozita
https://www.oleje.cz/clanek/517
https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju
Motorový olej - specifikace ACEA, API
https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni ... vych-oleju
Aditiva do paliva VIF - ověření
https://www.petrol.cz/petrol-awards/pet ... cinku-6499
http://vif.cz/
SOUHRN pro GDI
- nezatěžovat "plným plynem" studený motor
- minimální provozní otáčky motoru 2000, nepodtáčet, jednou za čas pořádně prohnat motor delší dobu ve vysokých otáčkách
- motorový olej měnit max. po 15 000km, ideálně po 10 000km. Zapomenout na longlife oleje a výměny po 20 - 30 000km
- svíčky měnit nejdéle po 60 000km, spíše po 40 000km
- používat aditiva do paliva (vyjde levněji a efektivněji používat VIF a tankovat N95, než nepoužívat nic a tankovat drahou Vervu100 (zaplatím méně a mám jistotu, kolik aditiv v palivu je))
- já osobně každou druhou výměnu oleje dělám i proplach motoru
A pokud jsem rady dobře pochopil, tak např. pro 1.6 GDI platí:
Do 100 000km motoru dodržet specifikaci oleje ACEA A5, API SM/SL (nebo ideálně API SN)
Nad 100 000km motoru přejít na specifikaci oleje ACEA A3, API SN/SP (ACEA s tlustším mazacím filmem bez snížené hths, API s ochranou před nízkorychlostním předzápalem (k ochraně před předzápalem LSPI přispívá i aditivace paliva VIFem).
Konkrétní olej např:
https://olejspol.cz/osobni-a-lehka-uzit ... 28132.html
https://www.mpmoil.cz/blog/nove-specifi ... jete-vedet
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -4l_256038
TAKTO JSEM POCHOPIL PO HODINÁCH ČTENÍ RADY NA FÓRU JÁ. JELIKOŽ TÉMAT TU BĚŽÍ SPOUSTA A ČASTO SE RADY OPAKUJÍ, ROZHODL JSEM SE JE TAKTO SHRNOUT.
POKUD JSEM NĚCO POCHOPIL ŠPATNĚ, URČITĚ MĚ OPRAVTE. ZÁROVEŇ BYCH CHTĚL PODĚKOVAT VŠEM, KTEŘÍ SE NA RADÁCH PODÍLELI AŤ PŘÍMO MNĚ, NEBO NĚKOMU JINÉMU A SVÉ RADY Z FÓRA VÝŠE V ČLÁNKU POZNÁVAJÍ.