Tak, ja som mal v ramci testovacich jazd tiez moznost skusit obe verzie, v rovnakych vybavach, ako Mr.
.
Kedze o auto nemam zaujem co sa kupy tyka, tak nebudem tu ani spisovat nejaky klasicku recenziu (navyse s kazdym z aut som mal moznost jazdit len pol hodinu), ani som si auta nefotil, ale dva centy k nim za seba pridam.
Design je subjektivna vec, ale za mna, Astra sa vydarila a tiez suhlasim s nazorom, ze auto zostarne so ctou, na rozdiel od extravagantnej 308 (ktora mala zhodou okolnosti rovnake testovacie dni v Brne ten isty vikend, ale to uz som fakt nedaval).
Interier... Z neho som mal zmiesane pocity. V prvom rade treba upresnit, ze som jazdil ako s manualom v nizsej vybave, tak aj s automatom vo vysokej vybave, ale v niektorych veciach vo vybave nebol ziaden rozdiel. Tak napr. integracia tych displayov do palubky je za mna tragicka. U tej 1.2 bych nad tym este mozno mavol rukou, ale v hybridnej GS Line a milion to fakt bije do oci. Porovnajte si to s takym Sportage, to je za mna rozdiel dvoch tried...
- Astra_GS_Line.jpg (85.05 KiB) Zobrazeno 1475 x
vs.
- Sportage_MHEV.jpg (124.16 KiB) Zobrazeno 1475 x
Fakt, stacilo tie displaye prekryt krycim sklom, aby to tvorilo jednoliaty celok, takto to tam vyzera narubane jak v cvakaci listkov v MHD. U auta za mega podla mna fakt trapas...
A rovnako trapas boli packy blinkrov a stieracov. Nieco tak strasne lacno citiace som fakt necakal, a asi preto ma to tak udrelo do oci (resp. ruk). Opat, medzi benzinom a hybridom v tomto nebol ziaden rozdiel, a mal som z toho horsi pocit ako z mojej i30 za pol mega, aj ako z mojej 20 rocnej Corolly. Nenarazam teraz na samotne plasty, ale na zvuk a odozvu pri ovladani. Prislo mi, ako keby zobrali ten najlacnejsi plast, co vo fabrike nasli a zle ho zlicovali, takze to pri kazdom pohybe o seba strane drhlo... Ja viem, je to v podstate uplna blbost, ale clovek holt chce mat z ovladania auta dobry pocit, ja som ho u tohoto nemal a ako som vravel, strasne mi to udrelo do oci.
Na pozitvnejsiu notu. Sedacky boli skvele, hlavne tie v hybride. V oboch som si vedel nastavit dobru polohu, a navyse v GS Line bola skvela opierka hlavy, ktora mala akuratnu tvrdost (resp. makkost), na rozdiel od mojej i30, kde je opierka tvrda jak kamen.
Z ovladania prevodoviek som ale moc nadesny nebol. V manuale som mal pocit, ze radiaca paka bola postavena moc vysoko a ovladanie bolo skrz to kusa neprirodzene, zatial co automat nemal ziadnu mechanicku vazbu a odozvu, takze clovek musel fakt pozorne sledovat, co zaradil. Ja tieto "jazycky", ktore trcia zo stredoveho panelu, co je dnesna moda, fakt moc nemusim.
Nuz a napriek tomu, ze som rad za separatny panel klimy, nahradenie otocnych ovladacov za dvojpolohove tlacidlo rozhodne nie je z najlepsich rieseni. Ano, je to lepsie ako ovladanie cisto na dotykovom paneli MMS, ale otocny ovladac je za mna stale neprekonatelny.
No a vzadu... Vzadu som si za seba nesadol, ale to nie je nic, co by som autu vycital, za seba si nesadnem ani vo svojej i30. Skor ma mrzelo prevedenie ISOFIXov, ktore sice neboli tak zle ako v mojej byvalej Corolle, ale ani tak dobre, ako su v terajsej i30 (v Astre boli schovane za zipsami, podobne ako v starsich Octavkach [v novej som nesedel, tak neviem posudit]). Mladej sa ale po uktoveni sedacky vzadu sedelo dobre, plus bola rada za vyduchy klimy, ktore mi v mojej i30 Smart trocha chybaju.
Co sa jazdy tyka, benzin bol uchadzajuci, ale trojvalec som pomerne lahko rozpoznal, kedy pri rozbehu bol chod velmi hruby a do interieru prenikala prirodzena nevyvazenost motoru. Po rozbehnuti to uz bolo v pohode, a napriek tomu, ze som sa prilis nesnazil (isiel som predpisovo), jazdu som skoncil s priemerom 5,4l, co je za mna super hodnota. Furt ma ale mrzi, ze ten svoj 1,6 turbo benzin neponukaju aj bez hybridneho ustrojenstva, jediny trojvalcovi benzinovy motor (byt ponukany v dvoj vykonovych verziach) je za mna malo.
Zato hybrid, ten siel paradne v lubovolnych otackach. Motor mal krasny tah, navyse mu vypomahal aj elektromotor, no a slo to moc pekne. Pri pohlade na technicke parametre sa ale neni ani comu cudovat, temer 200 konikov s autom cvici bez ohladu na to, ze hybridna cast pridala cez stvrt tony na hmostnosti. Uplne sa ale s Mr.
nezhodnem na vychvaleni podvozku tejto GS Line. Pri prejazde kratkymi priecnymi nerovnostali uz som citil iste nepohodlie, rozhdne vacsie ako na svojej terajsej i30. Ano, je to nespravodlive porovnanie, ja jazdim na 16", GS Line brazdi ulice na 18", ale mal som potrebu to tu spomenut.
Na zaver uz len par drobnsoti. Jazdil som cez den, takze som nemal moznost vyskusat vsade chvalene Matrixove svetla, co ma dost mrzi, rad by som ich niekedy videl v akcii... Mozno v buducnosti, az pride kombik, kto vie... GS Line mala tiez head-up display, a toto je nieco, na co vy som si velice rychlo zvykol, a co tiez velice dobre ilustruje, ze i30 uz je postarsi model, ktoremu uz na dnesnu spicku triedy chybaju niektore prvky. A nakoniec, GS Line mala aj vyhrievane predne sklo, ale bolo riesene tenkymi vodicmi v skle, co uz je dnes zastarale riesenie a viem, ze niektory ludia ho nevedia vystat (hlavne v noci za dazda). Mne to pri jazde nijak zvlast nevadilo, ale uz len to, ze som si toho pri pol hodinovej jazde vsimol (a vsimol som si toho realne v skle, nie vdaka precitaniu cenniku) ukazuje, ze idealne to nie je.
Anyway, tolko k mojm dvom centom. Kukam, ze sa to zas natiehlo jak tyzden pred vyplatou...
Astra sa mi celkovo pacila, ale niektore veci by mi asi dost brnkali po nervoch. Kazdopadne Mr.
, vela stastia pri vybere noveho povozu