Ahoj,
V tvojom prípade by som išiel logicky po tom čo je v zábere ak auto jazdí, ak písal Axel, napríklad prevodovka (kdesi som čítal že 60-80tis. km je veľmi vhodná doba na výmenu prevodového oleja bez ohľadu nato čo sa píše v manuále k autu), ak by to bolo ložisko v kolese tak zvuk by sa s narastajúcou rýchlosťou stával hlučnejším a neznesiteľným, býva to fakt dosť hlučné ale dá sa pribline určiť z ktorej strany sa ten zvuk nesie. Mohlo by to byť aj ložisko medzi kardanom a diferenciálom.
zvláštne je, že od +- 75 tis km sledujem podobné prejavy z pod kapoty na mojom manuále. Najprv som to prisudzoval poslednej údržbe a servisu auta vo vlastnej réžií. Ale na tom nebolo čo pokaziť. Potom inej značke oleja než tam liali v orig. servise Hyundai aj keď s rovnakými špecifikami.
V každom prípade ma zaujal nájazd okolo 80 tis. km ako píšeš ty hoci mám manuál. U mňa som vysledoval toto:
1. auto má po naštartovaní v kabíne má hlučnejší prejav. Aj preto moje podozrenie padlo na inú značku oleja (v kabíne je počuť akoby cvakanie ventilov, ktoré som tam pred tým nevnímal-hydroštely? Mohlo by to byť olejom inej značky aj keď rovnakej špecifikácie? Zmena sa prejavila po poslednej výmene oleja takže ..)
2. Na šoférovej (ľavej) strane je od tej doby zreteľne počuť cyklicky sa opakujúci zvuk akéhosi cvakania, rezonancie. Je to závislé od otáčok motora pretože na voľnobeh je pazvuk najzreteľnejší, potom sa schová za vyššiu hlučnosť motora pri zvyšovaní otáčok. Potom pazvuk registrujem znovu okolo 2000 ot/min.
3. Neviem či správne ale vylúčil som prevodovku a spojku nakoľko ten zvuk bolo počuť v neutrále aj s aj bez pohybu vozidla ale aj s akýmkoľvek zaradeným prevodovým stupňom cez spojku. Skúšal som aj všetky pedále či na ten zvuk pri zatlačení/uvoľnení nereagujú. Vypol som kompresor na klímu-tiež bez zmeny. Stále s pazvukom.
4. Aktuálne tento neduh (zrejme sám) zmizol. Resp. je ho počuť tak slabo ak vôbec, že sa na to musím sústrediť. Zajtra sa to môže zmeniť. (minule som nahlas vyslovil, že auto pôjde do servisu, od tej doby je kľud
)
5. Z exteriéru sa zdá byť všetko v poriadku a zvuk motora mi príde normálny. Pár krát som dal dole vrchný, plastový kryt motora pretože som zaznamenal, že rezonoval ale aj bez krytu sa pazvuk prejavil. Takže nie je to ani krytom.
6. Použil som indiánsku metódu (šrubovák z jednej strany na hlavu motora a z druhej k uchu, pričom pracovný cyklus znel normálne, žiadna anomália. Počul som ale, že prvé dva valce pri práci/spaľovaní majú malinko odlišný zvuk ako druhé dva ale netuším ako presne by to malo znieť, ktoré sú správne a či tam hľadať chybu, navyše pri počúvaní uchom na šraubováku)
7. zistil som ešte, že pazvuk, o ktorom píšem bolo počuť najviac ráno od naštartovania keď auto v noci stálo, celú cestu do práce cca 25km kým som auto nevypol. Keď som však odchádzal z práce a auto stálo celý deň na slnku tak vo väčšine prípadov tento pazvuk nebolo počuť, zázračne sa vytratil. Nebolo to však pravidlom.
V prípade, že by to boli hydroštely a za celú cestu sa hore olej nenatlačil tak pán Boh motoru pomáhaj. Ak to mohlo byť kvôli bordelu vo vstrekoch tak to radšej nech sú hydroštely. Čo ešte by to mohlo byť? Palivo tankujem Optimal diesel+ na EO. Na SVK len prémiové EVO diesel na Slovnaftkach.
Najbližšie ak sa to prejaví tak skúsim originál servis ale ako je dobrým zvykom pri každom probléme sa auto zázračne opraví pár km pred servisom a v servise sa správa ukážkovo.
Prípadne ak by tu bol niekde, kto by dokázal vešti zo zvuku, pokúsim sa to nahrať.
Ak by ste mali niekto podobnú skúsenosť aj ja by som ocenil nejaké rady, tipy, skúsenosti. Ďakujem