Stránka 1 z 1

Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Napsal: 19 zář 2022, 15:57
od PeckaP
Chtěl bych se zeptat, jestli Vám v modu Eco a Normal pomáhá MHSG start/stop generátor při zrychlování. V modu Sport v mém autě elektromotor pomáhá motoru ve všech rychlostních stupních i při jemném zrychlení, zatímco v Eco a Normál nepomáhá vůbec, občas pomůže pouze při rozjezdu. Toto chování mi nedává žádný smysl. Elektromotor je také určen k vyhlazení počátečního zrychlení, k negaci zpoždění motoru / turbo atd. Režimy Eco a Normál jsou ty, které mají největší zpoždění, takže by to zlepšilo zážitek z jízdy a také snížilo spotřebu a emise. To je také přesně to, co je ukázáno ve videu v čase 0:30, ale podle mých zkušeností se to takto neděje v reálném provozu.

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... e=emb_logo

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Napsal: 19 zář 2022, 19:10
od pecka411
Můžu dodat postřehy s i30, tam se to chová stejně, jak popisuješ. Ve Sportu pomáhá průběžně. V Eco pomoc občas při rozjezdu, při zrychlování jedině při sešlápnutí plynu až na kickdown. Souhlas, že bych čekal jiné chování, nevím, na co si to tu energii schovává.

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Napsal: 19 zář 2022, 20:04
od Birdr
Možná je to tím, že máš ten silnější, 132 kw, motor a proto ta pomoc není tolik potřeba.
Já mám Tucsona 110 kw a tam je ta pomoc na Normal mnohem častější. Na ECO moc nejezdím, ale šel jsem to schválně projet a i tam podle PP pomáhá ten elektromotor a zdaleka nemusím dávat moc plynu.
Je ale fakt, že pocitově není ten zásah poznat, poznám to jen podle grafiky PP.

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Napsal: 19 zář 2022, 21:02
od PeckaP
Díky, za reakce. Co jsem ještě vypozoroval, tak když jsem jel párkrát z delšího kopce a akumulátor se dobíjel rekuperací, tak potom start/generátor začal pomáhat v Eco i Normál módu a to i ve vyšších rychlostních stupních, ale pouze na pár minut a potom zase nic. Koukal jsem na to jako blázen.
Půjčil jsem si také v autosalonu předváděčku a ta ve zmiňovaných módech využívala start/generátor aktivně ve všech rychlostních stupních (tedy rozhodně od 1. do 4.), tak jak bych si to asi představoval. Byl to ale diesel v automatu, ale také silný motor s kroutícím momentem. Jinak denní nájez mám kolem 100km, takže by se 48V baterie měla dobíjet dostatečně, na což také ukazuje aktivita ve Sportovním režimu.

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Napsal: 20 zář 2022, 09:50
od Srandista
Mozem potvrdit rovnake spravanie (u i30) ako popisuje pecka411. Na Eco je vypomoc elektromotoru velmi zriedkava a relativne slaba, zatial co na Sport je pomoc vyrazna a casta.

Re: Slabá podpora mild-hybrid start generátoru v modu Eco a Normal

Napsal: 20 zář 2022, 14:26
od Tommasino
Na Eco módu jsem snad u mé i30 nikdy výpomoc nezaznamenal.
Podle mě je v Eco módu uložená energie používána téměř výhradně na napájení zařízení po dobu plachtění a na následný start motoru.