Stránka 1 z 2
Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 05 říj 2022, 12:29
od Izi4
Zdravím, nevíte jaká je v I30, motor 1,5 DPI chladící kapalina?
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 05 říj 2022, 14:04
od Mexican
a preco to potrebujes vediet? auto mas v zaruke a pocitam, ze ju sam menit nebudes. Ak sa ti zda malo, dolej to destilkou
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 05 říj 2022, 18:18
od dibarbora
Presne tak... na doliatie stačí bohato destilovaná voda... ak má niekto mäkkú vodu, tak aj vodovod postačuje.
A presná špecifikácia chladiacej kvapaliny je uvedená v príručke k autu... časť údržba... ak si dobre pamätám.
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 06 říj 2022, 09:10
od lepi
Mě tedy celkem děsí, že to není poprvé co čtu, že měl někdo potřebu do DPi dolévat chladicí kapalinu. Já ji měl před první garančkou taky skoro na minimu (u studeného auta) a nechával jsem ji dolévat.
to není úplně běžné ne?
Druhá možnost je, že je ji tam už výroby málo, moc jsem to nesledoval.
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 06 říj 2022, 09:36
od Mexican
desit ta to nemusi. je celkom bezne ze sa v pripade noveho auta odvzdusni system a hladina klesne. preto to po vyjdeni prvej nadrze proste staci skontrolovat a doliat destilkou
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 06 říj 2022, 22:29
od clifftorr
děsit tě to nemusí , z fabriky jde objem chladíci kapaliny na minimum + zajetí tak to klesne pod min. Běžný jev. Dolej destilku a není třeba řešit. Prostě Hyunday šmejdovina
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 04 kvě 2023, 20:58
od Ksenik
Po 1rok a 12500km chladiaca kvapalina bola rano pod min. Ked bolo auto nove tak bola kvapaliba v strede medzi min a max. Raz po dlhsej jazde po dialnici som otvoril kapotu a videl som mokry flak pod vieckom na chladici....otvoril som viecko utrel a zavrel potom som uz nevidel flaky...mozno to viecko odfukuje pri vysokej teplote a pretu sa straca kvapalina....pri prvej servisnej prehlidke som upozornil na nizku stav chladiacej aj to viecko ale iba mi doliali kvapalinu medzi min a max a unik nenasli
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 05 kvě 2023, 08:18
od Izi4
Taky jsem měl stejný úbytek kapaliny.
Dolití na druhé garanční prohlídce nad horní rysku (zdarma).
Dle technika je tam kapalina
"antifreeze LLc-a110" pink...??
V autě je ale zelená
asi se spletl. Snad jen v barvě. Dá se koupit na Slovensku.
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 05 kvě 2023, 12:40
od marekVT
ja tam mám ružovú
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 06 kvě 2023, 10:23
od Mouse80
Ja dolival jeste pred prvni garanckou. Mel jsem tesne pod min. Vyresilo to doliti 2dcl destil vody.. Rikal jsem to na garancce a technik rikal, ze ty 2 dcl je presne ten rozdil mezi min a max a takovy ubytek behem roku nic neznamena. Premerili mi kapalinu a prej 2 dcl zádný vliv.
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 18 črc 2023, 09:36
od adal
5 měsíců po druhé garančce jsem si všiml, že mám hladinu ve vyrovnávací nádržce pod min. Dolil jsem destilkou a po ujetí 30 km hladina zatím drží, ale není mi jasná jiná věc. Přeměřil jsem hustotu a v chladiči je na -35°C, ale ve vyrovnávací nádržce na -5°C (zředěno destilkou). V nádržce kapalina tedy nekoluje a nesmísí se s kapalinou v chladícím okruhu? Před zimou tedy odsát a dolít nemrznoucí směsí?
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 18 črc 2023, 10:48
od Birdr
Běžně nekoluje, ale občas se promíchá. V případě, že se v chladícím okruhu kapalina zahřeje víc, vznikne přetlak a část kapaliny se přepustí do vyrovnávací nádržky. Až zchladne, vznikne v okruhu podtlak a nacucne si z nádržky.
Není tedy potřeba nic odsávat, v nádržce je malé množství, které když se promíchá s množstvím v okruhu, nic se zásadně nezmění.
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 18 črc 2023, 10:58
od adal
Děkuji.
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 18 črc 2023, 11:33
od Georges
V roce 2011v květnu, jsem kupoval Accent 1.5 CRDi , auto bylo staré necelé 2 roky, s nájezdem asi 50 000 km. Všiml jsem si, že hladina chladící kapaliny je na minimu, takže jsem jen dolil destilovanou vodu. Před zimou jsem si nechal chladící kapalinu změřit. Přístroj ukázal, že funguje do -30 stupňů Celsia.
Od té doby jsem nedoplnil ani malého panáka.
Chladící systém je uzavřený, případný přetlak se vrací do vyrovnávací nádržky. Pokud je v systému i jen drobná netěsnost, musí se bohužel občas doplňovat ...
Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI
Napsal: 13 bře 2024, 09:07
od veberpeter
Hello! Please translete it for your language!
Sziasztok!
Szintén 1.5 dpi motorral szerelt autóm van (~38000 km, 2021). Nálam is fogy a fagyálló szintje a tágulási tartályból, valamint rajtam kívül 4 másik tulajdonosról is tudok.
Nálam kb 10000km alatt fogy max->min szintre (0,5L). Mindegy, hogy milyen körülmények között használom. Jeleztem márkaszerviznek, ahol 2x3 napra ott hagytam az autót, de nem találtak semmi folyás nyomot. Ja és nálam fagyálló szag van a motortérben a termosztát környékéről.
Először nagy nehezen tudtam egy EGR hűtő cserét garanciába, hátha megoldja a problémát, de nem oldotta meg.
Az importőr hülyének néz, hogy biztosan az orrom túl érzékeny, és hogy szerinte a tágulási tartály kupakja alatt lévő kb 4mm furaton át párolog el 0,5L fagyálló. Leragasztottam, majd késsel vékonyan megvágtam, hogy tudjon szellőzni. Azóta kb 2000km mentem, de teljesen száraz, fagyálló szag ugyan úgy van, nyoma nincs és fogy mellé.
Saját költségen elvittem a hűtőrendszert nyomás próbáztatni. Kb 18 órát volt nyomás alatt, de addig a manométeren nem volt szemmel látható elmozdulás. Kb 5ml fagyálló fogy 100 km alatt, nagyon minimális.
Importőr hárít, nem akar foglalkozni velem, a márkaszerviz meg addig nem bontja meg az autó motorját, amíg nincs kifelé fagyálló folyás nyoma. Valószínű befelé égetiheti el.
Most jutottam arra a pontra, hogy jogi útra viszem az ügyet. Biztos vagyok benne, hogy sok tulajdonost érint a fagyálló fogyás problémája, csak lerázza őket a márkaszerviz. Ha ez kiderül, itt óriási visszahívások lesznek.
Javaslom erőszakosak legyetek a szervizben.
Ha van friss információtok, szívesen olvasom.
Üdvözlettel:
Véber Péter
Hungary, Zalaegerszeg