1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde
Napsal: 10 říj 2022, 13:35
Ahojte. Nebol som tu hodne dlhsiu dobu, tak sa podelim o skusenosti za ten dlhsi cas
Asi pri 80 000km som zacal pocitovat trhanie/cukanie pri rozjazde (3x to cuklo, potom sa preradila 2 a uz to bolo v pohode) alebo ak som jemne stal na brzde a posuval auto na semafore bez plynu, tak vtedy to vedelo trhat s celym autom az kym som nezastavil.
Zacal som to riesit v ramci zaruky, na co mi bolo povedane, ze ano, mame viac takychto tucsonov resp. automatov s dvojspojkou. Ze sa budu vymienat nejake casti v spojke za lepsie .... spojka bola zodrata, cize sa menila aj ta ... Po vymene problem zmizol, i ked som si nebol az tak velmi tym isty, ci to nahodou niekedy este v slabsej miere neurobil, ale tak neriesil som to, asi to tak ma byt
Ubehli skoro 2 roky a uz som mal 130 000km a zacalo to trhat vyrazne znova, cize som reklamoval znova tu istu zavadu. Najprv sudrohovia robili aktualizacie na prevodovke, potom vymenili olej v prevodovke, co nepomohlo, a po rozobrani spojky, sa znova vymenila spojka, lozisko a tentokrat aj zotrvacnik, ze tam bola vola. Spojka bola uplne zodrata.
Po druhej vymene je to uplne ine auto. Uplne to inac zabera, taha, plynulost radenia, pohynania. - ozaj nechapem, ako je mozne, ze sa to takto nespravalo aj pri prvej vymene - alebo sa to nevimenilo tak ako malo, kto vie, nevidel som, co sa robilo.
Otazka znie, ako sa da znicit spojka za 40 000km pri automate? Ak s tym nejazdim ako prasa? Mohlo sa to prvykrat opravit tak zle, ze to tu spojku takto stihlo opotrebovat? neviem trebars vola v tom zotrvacniku ak bola aj predtym? Blbost asi, ale neviem ako to funguje, tak ak mi to niekto vysvetli, budem vdacny Ked som volal iny autorizak, tak mi vraveli, ze tam akurat maju dvojspojku na vymenu a nabehala 190 000 ... tak nechapem
otazka k stylu jazdenia, ak som na hranici, kde je pasova kontrola, a cakam 3 hodiny a raz sa posuniem o 2 auta za 10 sekund, inokedy za 5 minut a inokedy za 10 minut .... stale mam nechat D? lebo na semafore je to jasne, D a neriesim, ale co v tomto pripade? ak ten cakaci cas je taky premenlivy? Je riesenie dat N a zatiahnut elektronicku rucnu brzdu? vidim vela aut pred sebou davat P ... ale co ak je situacia, ze sa 10x za sebou posuniem kazdych 10 sekund .... a potom zasa bude situacia 5x kazdych 10 minut.... co skodi tej prevodovke viac? resp. spojke v tomto pripade ved ked stojim na brzde, tak su spojky rozpojene a netru sa predsa nie? (ale zasa iny priklad uvediem, stal som takto na hranici, a dlhsie som mal D, a vyskocila mi nejaka hlaska na palubovke, a auto si samo zatiahlo rucnu brzdu .... tak mu potom musi dlhsie statie na brzde s D vadit ... hlasku som nestihol precitat)
Dik za akekolvek rady
Asi pri 80 000km som zacal pocitovat trhanie/cukanie pri rozjazde (3x to cuklo, potom sa preradila 2 a uz to bolo v pohode) alebo ak som jemne stal na brzde a posuval auto na semafore bez plynu, tak vtedy to vedelo trhat s celym autom az kym som nezastavil.
Zacal som to riesit v ramci zaruky, na co mi bolo povedane, ze ano, mame viac takychto tucsonov resp. automatov s dvojspojkou. Ze sa budu vymienat nejake casti v spojke za lepsie .... spojka bola zodrata, cize sa menila aj ta ... Po vymene problem zmizol, i ked som si nebol az tak velmi tym isty, ci to nahodou niekedy este v slabsej miere neurobil, ale tak neriesil som to, asi to tak ma byt
Ubehli skoro 2 roky a uz som mal 130 000km a zacalo to trhat vyrazne znova, cize som reklamoval znova tu istu zavadu. Najprv sudrohovia robili aktualizacie na prevodovke, potom vymenili olej v prevodovke, co nepomohlo, a po rozobrani spojky, sa znova vymenila spojka, lozisko a tentokrat aj zotrvacnik, ze tam bola vola. Spojka bola uplne zodrata.
Po druhej vymene je to uplne ine auto. Uplne to inac zabera, taha, plynulost radenia, pohynania. - ozaj nechapem, ako je mozne, ze sa to takto nespravalo aj pri prvej vymene - alebo sa to nevimenilo tak ako malo, kto vie, nevidel som, co sa robilo.
Otazka znie, ako sa da znicit spojka za 40 000km pri automate? Ak s tym nejazdim ako prasa? Mohlo sa to prvykrat opravit tak zle, ze to tu spojku takto stihlo opotrebovat? neviem trebars vola v tom zotrvacniku ak bola aj predtym? Blbost asi, ale neviem ako to funguje, tak ak mi to niekto vysvetli, budem vdacny Ked som volal iny autorizak, tak mi vraveli, ze tam akurat maju dvojspojku na vymenu a nabehala 190 000 ... tak nechapem
otazka k stylu jazdenia, ak som na hranici, kde je pasova kontrola, a cakam 3 hodiny a raz sa posuniem o 2 auta za 10 sekund, inokedy za 5 minut a inokedy za 10 minut .... stale mam nechat D? lebo na semafore je to jasne, D a neriesim, ale co v tomto pripade? ak ten cakaci cas je taky premenlivy? Je riesenie dat N a zatiahnut elektronicku rucnu brzdu? vidim vela aut pred sebou davat P ... ale co ak je situacia, ze sa 10x za sebou posuniem kazdych 10 sekund .... a potom zasa bude situacia 5x kazdych 10 minut.... co skodi tej prevodovke viac? resp. spojke v tomto pripade ved ked stojim na brzde, tak su spojky rozpojene a netru sa predsa nie? (ale zasa iny priklad uvediem, stal som takto na hranici, a dlhsie som mal D, a vyskocila mi nejaka hlaska na palubovke, a auto si samo zatiahlo rucnu brzdu .... tak mu potom musi dlhsie statie na brzde s D vadit ... hlasku som nestihol precitat)
Dik za akekolvek rady