Stránka 1 z 1

1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Napsal: 10 říj 2022, 13:35
od sairik
Ahojte. Nebol som tu hodne dlhsiu dobu, tak sa podelim o skusenosti za ten dlhsi cas :lol:

Asi pri 80 000km som zacal pocitovat trhanie/cukanie pri rozjazde (3x to cuklo, potom sa preradila 2 a uz to bolo v pohode) alebo ak som jemne stal na brzde a posuval auto na semafore bez plynu, tak vtedy to vedelo trhat s celym autom az kym som nezastavil.

Zacal som to riesit v ramci zaruky, na co mi bolo povedane, ze ano, mame viac takychto tucsonov resp. automatov s dvojspojkou. Ze sa budu vymienat nejake casti v spojke za lepsie .... spojka bola zodrata, cize sa menila aj ta ... Po vymene problem zmizol, i ked som si nebol az tak velmi tym isty, ci to nahodou niekedy este v slabsej miere neurobil, ale tak neriesil som to, asi to tak ma byt :roll:

Ubehli skoro 2 roky a uz som mal 130 000km a zacalo to trhat vyrazne znova, cize som reklamoval znova tu istu zavadu. Najprv sudrohovia robili aktualizacie na prevodovke, potom vymenili olej v prevodovke, co nepomohlo, a po rozobrani spojky, sa znova vymenila spojka, lozisko a tentokrat aj zotrvacnik, ze tam bola vola. Spojka bola uplne zodrata.

Po druhej vymene je to uplne ine auto. Uplne to inac zabera, taha, plynulost radenia, pohynania. - ozaj nechapem, ako je mozne, ze sa to takto nespravalo aj pri prvej vymene - alebo sa to nevimenilo tak ako malo, kto vie, nevidel som, co sa robilo. :roll:

Otazka znie, ako sa da znicit spojka za 40 000km pri automate? Ak s tym nejazdim ako prasa? Mohlo sa to prvykrat opravit tak zle, ze to tu spojku takto stihlo opotrebovat? neviem trebars vola v tom zotrvacniku ak bola aj predtym? Blbost asi, ale neviem ako to funguje, tak ak mi to niekto vysvetli, budem vdacny :lol: Ked som volal iny autorizak, tak mi vraveli, ze tam akurat maju dvojspojku na vymenu a nabehala 190 000 ... ](*,) tak nechapem

otazka k stylu jazdenia, ak som na hranici, kde je pasova kontrola, a cakam 3 hodiny a raz sa posuniem o 2 auta za 10 sekund, inokedy za 5 minut a inokedy za 10 minut .... stale mam nechat D? lebo na semafore je to jasne, D a neriesim, ale co v tomto pripade? ak ten cakaci cas je taky premenlivy? Je riesenie dat N a zatiahnut elektronicku rucnu brzdu? vidim vela aut pred sebou davat P ... ale co ak je situacia, ze sa 10x za sebou posuniem kazdych 10 sekund .... a potom zasa bude situacia 5x kazdych 10 minut.... co skodi tej prevodovke viac? resp. spojke v tomto pripade :lol: ved ked stojim na brzde, tak su spojky rozpojene a netru sa predsa nie? (ale zasa iny priklad uvediem, stal som takto na hranici, a dlhsie som mal D, a vyskocila mi nejaka hlaska na palubovke, a auto si samo zatiahlo rucnu brzdu .... tak mu potom musi dlhsie statie na brzde s D vadit ... hlasku som nestihol precitat)

Dik za akekolvek rady :D/

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Napsal: 10 říj 2022, 14:12
od speci
Ahoj. Já bych se hlavně například u semaforu neposunoval krokem. A při rozjezdu se prostě vždy raději svižněji rozjel ať spojky prokluzují co nejkratší dobu. Ale jak říkáš chytneš hraniční přejezd a se všemi rady je konec.

Jinak 40 000 je žalostně málo. Napadá mě nějaké specifické každodenní používání. Dlouhé vyparkovávání za studena/do kopce?

Jen pro inspiraci jak trpní suchá dvojspojka.
https://youtu.be/56PV6IIxj0M?t=774

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Napsal: 10 říj 2022, 14:23
od sairik
Praveze ziadna nadmerna zataz, na rovinke od baraku do prace 20km dialnicou, troska suchanie po meste, dieta - skolka atd, a znova cesta spat. A potom len dlhsie dialnicne jazdy. Nikdy nebolo auto ani len na polnej ceste :lol:

Pozriem video, ked dojdem z prace :)

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Napsal: 10 říj 2022, 18:17
od tempest
Ve Světě motorů psali, že ta DCT u i30 je nespolehlivá. Objevují se vibrace, cena náhradních spojek je prý 40t a pořádné řešení opravy není. Předpokládám, že budeš mít stejnou skříň.

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Napsal: 10 říj 2022, 22:13
od EFISO
sairik : Pozri si video a máš tam odpoveď na otázku k štýlu jazdenia https://www.youtube.com/watch?v=PnuK8tiKNHY DCT a DSG sú principiálne zhodné prevodovky .

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Napsal: 13 říj 2022, 09:50
od sairik
Video nieco poradilo, no pri takom cuvani sa nevyhnem takejto situacii, aby som cuval bez plynu a len pribrzdoval :lol: Ved je to normalna vec, ze clovek potrebuje pomalsie niekde vojst/vyjst. Ved aj s manualom tu musite dat do preklzu a vydrzi to 8) To ta spojka musela byt v preklze stale .... mohlo to byt zle poskladane? alebo zle nastaveny pritlak tej spojky? Vie sa tam nastavit vobec nieco take? Ide mi o to, ze ak sa vyluci styl jazdy, ci je aj nejaka moznost, ze to posere proste servis ](*,)

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Napsal: 13 říj 2022, 10:50
od slabostka
tak čo viem tak sa pri výmene spojky - spojok na takej prevodovke musí urobiť aktualizácia - predpokladám presne ten prítlak ktorý sa zrejme pri postupnom opotrebovaní mení. Po výmene sa to musí zrejme " zresetovať na nulu"
Inak kedže u nás je automat podmienkou trošku sa o to zaujímam a hyundai vypadol z výberu okrem iných vecí aj kvôli dvojspojke. Dvojspojka nebude nikdy tak komfortná presne pri plazení sa a servisne tiež nie je o nič lacnejšia. A čo mi hovoril mechanik od automatov na hyundai je aj problém dostať diely - niečo vraj nedokázal zohnať ani priamo v origo servise. Ale to môže byť ojedinelí problém.

Kým je auto v záruke OK a potom? Tie ceny sú šialené...