Stránka 1 z 1
EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 13:29
od Izi4
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 13:30
od Mexican
ono asi predstava ze Venca z lokalnej autodielne pracuje na 800V systeme napt Ioniqu5 zrejme rozhodol to vratit do autorizakov
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 13:36
od Stringo
No já myslím, že v tom je lobby. Normální člověk asi nenechá servisovat elektromibil u Františka vedle v Horní Dolní, kterej přece úmí opravit kdejakej koncern ne? Navíc tady nejde jen a pouze o opravy, ale i běžný servis. Na elektromobilech v podstatě není ani co servisovat kromě brzd a náplní, tak netuším o co komu jde, resp.tuším, protože běžný servis mám levněji a kvalitněji provedený u svého mechanika a o to jde...
V podstatě bych si ten servis byl schopen dělat úplně sám, ale kvůli razítku na prodloužené záruce jsem nucen to podstupovat. By mě zajímalo, jestli jsem něco porušil, když jsem si vyměnil kotouče a destičky sám doma, nemám tohle téma moc nastudované...
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 13:37
od slabostka
paradoxne EV je jeednoduche a elektroservisov na hybridy a asi aj EV je uz dost. Skor bude problem inde.... unikaju komusi zisky... a Jozko z maleho servisu asi v Bruseli kamosov neema
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 14:14
od dibarbora
Vzhľadom na nastupujúcu elektromobilitu, rozumej postupné stupňovanie snahy o ekonomické obmedzovanie až znemožňovanie masového zadováženia si individuálnej mobility bude otázka blokovej výnimky bezpredmetná. Na nové gro populácie jednoducho mať nebude a staré sa bude beztak opravovať mimo autorizovanú sieť.. pokiaľ to samozrejme bude dovolené prevádzkovať..
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 14:47
od motorol
Tak ono v roce 2010 to mohla byt reakce právě na
a Kia, které měly 5 a 7 let záruku a ostatní drželi jen 2 roky. Tak si řekli, ze záruční servis generuje dost peněz o které je tímto připravíme. Pak začali dělat záruku 5 let taky a nehodí se jim to do krámu…
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 15:04
od Boryš
Autorizované servisy z hlediska odbornosti stojí minimálně za stejný prd jako neautorizované. Odbornost deklaroval šéf autorizovaného servisu tím, že mechanik je majitelem i30. Má zkušenost, nikomu ji nevnucuji. Akorát v neautorizovaném si nevezmou např. za litr oleje 800 Kč, když za tolik jsou 4 l v kdejakém obchodě.
Třeba taková perlička: kdysi dávno jsem byl na předsezónní kontrole s firemním autem v autorizovaném servisu Škoda. "Odbornou" kontrolu brzd dělal mechanik tak, že se kousek rozjel po dílně a zabrzdil...
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 18:48
od Storman
Ono už ten názov tohto vlákna alebo toho článku je zavádzajúci.
EU nič neruší, končí platnosť nariadenia a aktuálne sa jedná o tom ako to bude pokračovať, čo je štandardný postup.
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 13 říj 2022, 22:21
od Boryš
Co myslíš, jak to bude pokračovat?
Re: EU ruší blokovou výjimku a s ní i možnost opravovat v neautorizovaných servisech
Napsal: 15 říj 2022, 20:36
od Minko
Storman píše: ↑13 říj 2022, 18:48
Ono už ten názov tohto vlákna alebo toho článku je zavádzajúci.
EU nič neruší, končí platnosť nariadenia a aktuálne sa jedná o tom ako to bude pokračovať, čo je štandardný postup.
Presne tak a vzhladom na to ze dnes maju napriec EU uspech kdejaki populisti dohody sa rodia tazsie nez kedykolvek. Vedel by som to poukazat aj na oblasti kde pracujem kde EU normy potrebne v roku cca 2019 najskor boli prijimane v rokoch 2021-2022. Samozrejme potom su tu rozni zastupcovia lobingovych skupin a to este viac komplikuje jednania.
Ale cloveku sa niekedy nechce uz furt vysvetlovat.