Tucson Style HEV 4x4
Napsal: 05 lis 2022, 17:20
Ahoj.
Po 10 000 jsem se rozhodl a svém Tucsonu trošku rozepsat. S tím textem jsem to trošku přehnal
Proč Tucson? Ve zkratce. Seřazeno podle vítěze. Vybíráno v dubnu. Mezi kandidáty patřily tyto vozy:
Kodiaq/Tarraco(ojeté): Cena je úplně mimo, aby to trochu jelo. Naprosto obří vnitřní prostor. Hodně se mi líbí elektronické tažné. Kromě Němců to snad nikdo neumí. Vadila mi zapadlá kola.
RAV-4(nové/ojeté): Líbí se mi vnější design. Cenu bych akceptoval jen v případě ponechání na 10 a více let. Je to Toyota že. Na převodovku/hlučnost motoru se dá zvyknout. Na všechno se dá zvyknout.. Za těch 300 tis plus jsou pro mě naprosto neakceptovatelné tyto věci: Výškově nenastavitelné sedadlo spolujezdce, dělená sedadla 60:40, špatná parkovací kamera.
Honda CR-V(nové): Na konci životního cyklu (zastaralý infotainment, tempomat atd.), ale za super cenu. Převodovka mi vadila ještě daleko více než v Toyotě. Přidá se plyn auto zrychlí za okamžik se teprve přidá zvuk spalováku. Ze zvukového projevu mi bylo vyloženě špatně.
Stelvio (ojeté): Jiná galaxie jízdního zážitku. Z počátku největší favorit. V době koupě šli ojetiny extrémně nahoru. Cena paliv taky. S benzínem by jezdilo za 10l. Značka jako taková mi nedá spát. Snad příště..
Sportage: Zrovna horká novinka u dealerů. Hodně se mi líbil interiér. Lesklé plasty bych hned první den přelepil folií. Trošku dražší než Tucson. LED blinkry! Matrix světla. Opticky mi přijde menší než Tucson, díky nezasklení kufru z boku. Nakonec jsem nechtěl po předchozí zkušenosti jít do auto co se vyrábí pár týdnů.
Tucson: Ten den jsem měl domluvený termín na projížďku v Hondě CRV. Říkám si, že ze zvědavosti se půjdu podívá na Tucson. Bylo to po cestě na Hondu. U dveří stál šedý/stříbrný Tucson v N linu Style. Auto se mi interiérem líbilo. Ochotný prodejce se hned ptal jestli se nechceme projet. Na vyzkoušení měl všechny motorizace! Asi všechno v automatu. Auto stálo venku, takže studené. Pár pomalých rozjetí. Říkám super, převodovka skoro jako ve Stelviu. Trošku se proklikáte infotaimentem, vyzkoušíte tempomat atd.. Auto zahřáté tak šlapu na plyn. Podřazení o jeden stupeň, žádný kickdown k červenému poli. Říkám si jede to dost dobře na Hyundai Ticho při ev je super. Ale dle mého názoru nejede tak často na ev jako Toyota. Dojíždím se spotřebou 5.7l. Dost dobrý na to jak jsem s tím jel. Byla to předokolka. Skladovky žádné. Objednání do výroby cca. rok.. Ale poradil mi ať se dívám pravidleně na skladovky na stránkách Hyundai, může se tam něco objevit, tak prý hned volat. Aktuální auto jsem potřeboval co nejdříve vyměnit.
Pak jedu na Hondu, kde jsem byl totálně zklamaný. Večer už to jede ceníky, hledání skladovky N line Style 4x4 v bílé. Fakt chci Hyundai?
Celý následující týden provolán snad každý dealer v ČR, díval jsem se i do Polska . Nakonec volám do Rýmařova na Tucsona bez N linu. Bylo mi sděleno, že ho už nemají. Další den si už říkám, že tedy auto objednám do výroby. Po cestě z práce v ten den, kdy jsem chtěl jet objednat Tucsona. Mi volají z Rýmařova, že se jim tady objevil Tucson Style 4x4 v bílé (bez N linu). Dobrá náhoda ne? Beru i když není v n linu jak jsem chtěl. Podmínkou bylo vykoupení stávajícího auta. Bude Tucson! Hyundai fakt?
Další týden jedu do Rýmařova prodat stávající samochod. Než přijde Tucson dostanu i30 v 1.5 dpi. Při usednutí jsem nevěděl co je to za motorizaci. Vyjíždím v i30. Říkám si ta spojka je nějaká divná. Asi zvyk. Rychlé reakce na plyn, asi to bude ten nový mild hybrid... Pak dávám více plyn. Turbo to tedy určitě není. Však to vůbec nejede Majitelé 1.5dpi mi prominou, ale po zkušenosti a navyknutí na turbomotor kolem 100kw to prostě nejede. Na tu spojku jsem si za dva týdny moc nezvykl. Nedalo se s tím rychle rozjet. Dlouho jsem se s autem raději nerozjížděl na dvojku. Naprosto minimální rozdíl mezi 5 a 6 rychlostním stupněm. Ze 4 rovnou na 6? Aspoň budu nadšen z Tucsona více než kdybych teď dostal Ioniqa 5 .
V týdnu mi volají z Kie Opava, že jim teď přišla testovačka Sportage, jestli ji nechci vyzkoušet. Říkám že asi ne, jsem rozhodnut pro Tuscona. Pak mi volají znova zda ji nechci půjčit na víkend. Tak říkám proč ne Sportage jsem v provozu ještě neviděl. Byla v oranžové barvě, takže na mě každý čuměl, jako by v životě neviděli auto se čtyřmi koly Vyzkoušel jsem si parkovaní do své úzké garáže. Spotřeba byla 5.2l 4x2. Utvrdilo mě to, že jsem si vybral dobře.
Tady jsem:
Zkušenosti po 10 000km:
Motor/převodovka/brzdy:
+ Dynamika - jede to prostě skvěle. Nejvíce si užívám pružnost motoru. Do 75% plynu je to dokonalé po rovině nebo z kopce. Při předjíždění většinou jednou podřadí a opře se o točivý moment. Žádné zběsilé hučení motoru. Pružné zrychlení jako Kodiaq RS tdi!
- Při svižnější jízdě/předjíždění do kopce se převodovka na můj vkus chová občas nějak divně. Nechává pořád zařazený rychlostní stupeň i když povoluji plyn nad 3000 tis ot..
- Nejvíce jde hybridní systém vyvézt s míry v těchto situacích: Pomalu jedoucí kamion do kopce. Vy se za ním vlečete 30kmh na ev. Postupně vybíjíte baterii. Máte ji kolem 25% a teď začnete předjíždět. A to převodovka řadí i při poloviční plynu k červenému poli. V ten okamžik si připadám jako ve firemní Corolle hybrid. Hned sahám po pádlu řazení na volantu..
+ Horské dálnice s naloženým autem naprosto skvělé. Výborné odhlučnění motoru.
+ Rychlé reakce. Ať si každý říká co chce, ale hybridy vrátily spalovákům zase reakce na plyn, co jsme znaly z dřívějška.
+ Jsem rád, že jsou v autě pádla pro řazení. Jsem daleko mladší ročník než je tady průměr. Tak se v horách rád projedu svižně. Moc si nedovedu představit lítat s cvt převodovkou po Italských dolomitech..
+ 4x4 posílá hodně výkonu na zadek, vyzkoušeno..
+ Parkování s hydroměničem a hybridem je naprosto luxusní. Nedokážu si představit parkovat Kodiaqa s dsg do své garáže..
+ Brzdy jsem ještě moc nepoužíval
Hybrid:
+ Výkon elektromotoru by měl být 44kW a 265Nm, baterie s kapacitou 1,49kWh.
+ Přepínání mezi připojování spalováku naprosto neznatelné.
+ Po rovině není problém 3km na ev.. 130Kmh taky zvládne.
- chybí mi tlačítko na vynucení ev jízdy. Zase co jsem včera zkoušel s Corollou 1.8, tak ta umí na ev tlačítko jen do 60kmh. A při větším plynu se zapíná spalovák. Rav4 možná umí i vyjet slušný kopec jen na ev.
Ev v Tucsonu jde vynutit vždy puštěním plynového pedálu. Při opětovném lehkém přidání plynu jede na ev až do vybití baterie. V horách jsem vždycky všem ujel a poslední dvě serpentýny jsem vyjel na ev, abych mě lvybitou baterii před klesáním.
+ V 80% procentech se v zácpě posunujete na ev. Ve 20% při nabité baterii a zahřátém motoru se auto prostě na elektřinu při totálním hlazení plynu jet nechce. To moc nechápu..
+ Rekuperujete pořád, furt. Nějak si bez toho auto už nedokážu představit. Kolik energie a brzdného prachu zbytečně vyletí do vzduchu... Kdybych bydlel ve vysokých horách uvítal bych větší baterii. V českých podmínkách naprosto v pohodě.
+ Ostatní výhody: můžete klimatizovat bez zapnutého motoru. Výjezd z garáže, přeparkovaní auta bez zapnutí spalováku.
Spotřeba:
Prvně bych chtěl říct, že mám tohle auto jako víkendovku. Přes týden jezdí minimálně. Parkováno v garáži a výjimečně trasy pod 25km. Používán VIF. Všude skoro +10kmh. Mimo město jezdím rychleji. Předjíždím co se dá. S tím výkonem to jde moc dobře. Dálnice tak 30% tras. Na dálnici pomaleji, nejčastěji 125kmh. Tam už žere hodně.
Olej byl vyměněn při 2 500km, při 8 000 vyměněn olej + olejový filtr.
+ Aktuálně je spotřeba 5,9l. S předchozím autem jsem měl 7 litrů s kombíkem bez automatu, 4x4 a se skoro polovičním výkonem...
+ Město do 6 litrů
+ Mimo město hodně záleží na profilu trasy. U hybridu především. Cestou do hor mám 7,3 zpátky 4l. Eko jízda 5l. Normálně 5,5l. S předjížděním všeho 5,8l.
+ Dálnice 7,5l, 140kmh tachometrových 9l
- Za studena je spotřeba na prvních kilometrech obrovská. 12litrů na 3km není problém.
Exteriér:
+ Každého věc. Mně se auto libí až na...
- Žárovky v zadních blinkrech. To je vážně hnus. Fakt to nechápu. I umístění mi přijde nebezpečné..
+ Auto mám na několika kritických místech potažené ppf folií.
+ Černé oplastování mi nakonec přišlo vhod.
- Čas od času je krytka nádrže více vystouplá. Jakoby nelícovala. Jediná závada, kterou jsem zatím zpozoroval.
Interiér:
- na dveřních madlech bych si dokázal představit něco jiného než lesklý černý plast. Naštěstí se to kupodivu neškrábe.
+ Sedadlo lze nastavit hodně nízko oproti autům co jsem zkoušel. Tak to má být.
- Sedadla - u těch mě nejvíce mrzí, že nebyl n line. Jsou strašně obyčejné a takové měkké. Občas se jakoby zvlní sedací část. (jakoby měli sedadla za sebou 150tk, pak se vždycky vrátí). S komfortem na dlouhých cestách nemám problém. U Style bych dával určitě něco jiného. Kia má daleko lepší.
+ Místo vzadu vyhovující. Mám 190cm a dozadu naprosto s rezervou.
+ 3 zonou klimatizaci bych si odpustil. Myslím nastavování teploty. Výdechy bych určitě chtěl. Pod sedadlem sedícího uprostřed je nasávání chlazení baterie. Tak bacha. Ničím nezakrývat.
+ Kufr dostatečně velký. Není zde rezerva. Podlaha se dá snížit, ale není pak úplně rovná. V podlaze je taková vana z hromadou odkládacích míst. V té podlaze je takových dalších 80 litrů. Chcete to ale trochu zručnost v tetrisu.
Asistenti/ infotainment:
+ S adaptivním tempomatem jsem naprosto spokojen. Při přidávání/brždění rychlosti akceleruje zvolna. Přesně jako bych chtěl. Možná by bylo vhodné pro ostatní nějaké režimy sport, eco normal.
Při blinkru ihned zrychluje. Nečeká až bude prázdno. Tempomat zapnu jedním tlačítkem a hned drží rychlost. (Co na to Toyoto, třemi tlačítky je to správně?)
+ Při aktivní navigaci si můžete nastavit zda má auto samo brzdit. Blbost. Upozornění na puštění plynu přijde vhod.
+ Automatické řízení až překvapivě dobře funguje. Používám to naprosto zřídka. Při hledání pití neocenitelná věc Počítám, že hromada lidí s tím čumí do mobilu..
+ Při vyparkovávání vám upozorňuje jestli něco jede a z jaké strany. Super. V zácpě vás upozorní, že se vozidlo před vámi rozjelo
+ Na display před volantem toho moc nastavit nejde. Počítadlo spotřeby jen do 9999km? Mapa nelze a všechno se nastavuje přes hlavní display. Líbí se mi detailní stav baterie. Sice tam nejsou procenta, ale neukazuje to jen 5 dílku jako ostatní výrobci.
Podvozek:
+ Pneu Michelin Primacy 4 235/50 R19
+ Jsem nadmíru spokojen. Auto je z těch tvrdší méně se naklání. Komfort je na tom hůře. Na příčných nerovnostech dupe. Prostě něco za něco. Stelvio to není. Něco takového jsem ale chtěl. Já osobně nemám pocit, že auto převrátím na střechu.
+ U 4x4 jsem překvapen kolik výkonu posílá na zadek na asfaltu. Na můj vkus se ani předek při akceleraci z místa moc nezvedá. Nápravy jsem zatím křížil jednou.
Co dál?
K auto jsem dostal zimní pneu Nokian. Dostal jsem je i u předchozího auta. Nezažil jsem hlučnější pneumatiky Takže výměnu oddaluji co nejvíce, počasí zatím přeje. Disky nechám a budu měnit jen pneu.
Po 10 000 jsem se rozhodl a svém Tucsonu trošku rozepsat. S tím textem jsem to trošku přehnal
Proč Tucson? Ve zkratce. Seřazeno podle vítěze. Vybíráno v dubnu. Mezi kandidáty patřily tyto vozy:
Kodiaq/Tarraco(ojeté): Cena je úplně mimo, aby to trochu jelo. Naprosto obří vnitřní prostor. Hodně se mi líbí elektronické tažné. Kromě Němců to snad nikdo neumí. Vadila mi zapadlá kola.
RAV-4(nové/ojeté): Líbí se mi vnější design. Cenu bych akceptoval jen v případě ponechání na 10 a více let. Je to Toyota že. Na převodovku/hlučnost motoru se dá zvyknout. Na všechno se dá zvyknout.. Za těch 300 tis plus jsou pro mě naprosto neakceptovatelné tyto věci: Výškově nenastavitelné sedadlo spolujezdce, dělená sedadla 60:40, špatná parkovací kamera.
Honda CR-V(nové): Na konci životního cyklu (zastaralý infotainment, tempomat atd.), ale za super cenu. Převodovka mi vadila ještě daleko více než v Toyotě. Přidá se plyn auto zrychlí za okamžik se teprve přidá zvuk spalováku. Ze zvukového projevu mi bylo vyloženě špatně.
Stelvio (ojeté): Jiná galaxie jízdního zážitku. Z počátku největší favorit. V době koupě šli ojetiny extrémně nahoru. Cena paliv taky. S benzínem by jezdilo za 10l. Značka jako taková mi nedá spát. Snad příště..
Sportage: Zrovna horká novinka u dealerů. Hodně se mi líbil interiér. Lesklé plasty bych hned první den přelepil folií. Trošku dražší než Tucson. LED blinkry! Matrix světla. Opticky mi přijde menší než Tucson, díky nezasklení kufru z boku. Nakonec jsem nechtěl po předchozí zkušenosti jít do auto co se vyrábí pár týdnů.
Tucson: Ten den jsem měl domluvený termín na projížďku v Hondě CRV. Říkám si, že ze zvědavosti se půjdu podívá na Tucson. Bylo to po cestě na Hondu. U dveří stál šedý/stříbrný Tucson v N linu Style. Auto se mi interiérem líbilo. Ochotný prodejce se hned ptal jestli se nechceme projet. Na vyzkoušení měl všechny motorizace! Asi všechno v automatu. Auto stálo venku, takže studené. Pár pomalých rozjetí. Říkám super, převodovka skoro jako ve Stelviu. Trošku se proklikáte infotaimentem, vyzkoušíte tempomat atd.. Auto zahřáté tak šlapu na plyn. Podřazení o jeden stupeň, žádný kickdown k červenému poli. Říkám si jede to dost dobře na Hyundai Ticho při ev je super. Ale dle mého názoru nejede tak často na ev jako Toyota. Dojíždím se spotřebou 5.7l. Dost dobrý na to jak jsem s tím jel. Byla to předokolka. Skladovky žádné. Objednání do výroby cca. rok.. Ale poradil mi ať se dívám pravidleně na skladovky na stránkách Hyundai, může se tam něco objevit, tak prý hned volat. Aktuální auto jsem potřeboval co nejdříve vyměnit.
Pak jedu na Hondu, kde jsem byl totálně zklamaný. Večer už to jede ceníky, hledání skladovky N line Style 4x4 v bílé. Fakt chci Hyundai?
Celý následující týden provolán snad každý dealer v ČR, díval jsem se i do Polska . Nakonec volám do Rýmařova na Tucsona bez N linu. Bylo mi sděleno, že ho už nemají. Další den si už říkám, že tedy auto objednám do výroby. Po cestě z práce v ten den, kdy jsem chtěl jet objednat Tucsona. Mi volají z Rýmařova, že se jim tady objevil Tucson Style 4x4 v bílé (bez N linu). Dobrá náhoda ne? Beru i když není v n linu jak jsem chtěl. Podmínkou bylo vykoupení stávajícího auta. Bude Tucson! Hyundai fakt?
Další týden jedu do Rýmařova prodat stávající samochod. Než přijde Tucson dostanu i30 v 1.5 dpi. Při usednutí jsem nevěděl co je to za motorizaci. Vyjíždím v i30. Říkám si ta spojka je nějaká divná. Asi zvyk. Rychlé reakce na plyn, asi to bude ten nový mild hybrid... Pak dávám více plyn. Turbo to tedy určitě není. Však to vůbec nejede Majitelé 1.5dpi mi prominou, ale po zkušenosti a navyknutí na turbomotor kolem 100kw to prostě nejede. Na tu spojku jsem si za dva týdny moc nezvykl. Nedalo se s tím rychle rozjet. Dlouho jsem se s autem raději nerozjížděl na dvojku. Naprosto minimální rozdíl mezi 5 a 6 rychlostním stupněm. Ze 4 rovnou na 6? Aspoň budu nadšen z Tucsona více než kdybych teď dostal Ioniqa 5 .
V týdnu mi volají z Kie Opava, že jim teď přišla testovačka Sportage, jestli ji nechci vyzkoušet. Říkám že asi ne, jsem rozhodnut pro Tuscona. Pak mi volají znova zda ji nechci půjčit na víkend. Tak říkám proč ne Sportage jsem v provozu ještě neviděl. Byla v oranžové barvě, takže na mě každý čuměl, jako by v životě neviděli auto se čtyřmi koly Vyzkoušel jsem si parkovaní do své úzké garáže. Spotřeba byla 5.2l 4x2. Utvrdilo mě to, že jsem si vybral dobře.
Tady jsem:
Zkušenosti po 10 000km:
Motor/převodovka/brzdy:
+ Dynamika - jede to prostě skvěle. Nejvíce si užívám pružnost motoru. Do 75% plynu je to dokonalé po rovině nebo z kopce. Při předjíždění většinou jednou podřadí a opře se o točivý moment. Žádné zběsilé hučení motoru. Pružné zrychlení jako Kodiaq RS tdi!
- Při svižnější jízdě/předjíždění do kopce se převodovka na můj vkus chová občas nějak divně. Nechává pořád zařazený rychlostní stupeň i když povoluji plyn nad 3000 tis ot..
- Nejvíce jde hybridní systém vyvézt s míry v těchto situacích: Pomalu jedoucí kamion do kopce. Vy se za ním vlečete 30kmh na ev. Postupně vybíjíte baterii. Máte ji kolem 25% a teď začnete předjíždět. A to převodovka řadí i při poloviční plynu k červenému poli. V ten okamžik si připadám jako ve firemní Corolle hybrid. Hned sahám po pádlu řazení na volantu..
+ Horské dálnice s naloženým autem naprosto skvělé. Výborné odhlučnění motoru.
+ Rychlé reakce. Ať si každý říká co chce, ale hybridy vrátily spalovákům zase reakce na plyn, co jsme znaly z dřívějška.
+ Jsem rád, že jsou v autě pádla pro řazení. Jsem daleko mladší ročník než je tady průměr. Tak se v horách rád projedu svižně. Moc si nedovedu představit lítat s cvt převodovkou po Italských dolomitech..
+ 4x4 posílá hodně výkonu na zadek, vyzkoušeno..
+ Parkování s hydroměničem a hybridem je naprosto luxusní. Nedokážu si představit parkovat Kodiaqa s dsg do své garáže..
+ Brzdy jsem ještě moc nepoužíval
Hybrid:
+ Výkon elektromotoru by měl být 44kW a 265Nm, baterie s kapacitou 1,49kWh.
+ Přepínání mezi připojování spalováku naprosto neznatelné.
+ Po rovině není problém 3km na ev.. 130Kmh taky zvládne.
- chybí mi tlačítko na vynucení ev jízdy. Zase co jsem včera zkoušel s Corollou 1.8, tak ta umí na ev tlačítko jen do 60kmh. A při větším plynu se zapíná spalovák. Rav4 možná umí i vyjet slušný kopec jen na ev.
Ev v Tucsonu jde vynutit vždy puštěním plynového pedálu. Při opětovném lehkém přidání plynu jede na ev až do vybití baterie. V horách jsem vždycky všem ujel a poslední dvě serpentýny jsem vyjel na ev, abych mě lvybitou baterii před klesáním.
+ V 80% procentech se v zácpě posunujete na ev. Ve 20% při nabité baterii a zahřátém motoru se auto prostě na elektřinu při totálním hlazení plynu jet nechce. To moc nechápu..
+ Rekuperujete pořád, furt. Nějak si bez toho auto už nedokážu představit. Kolik energie a brzdného prachu zbytečně vyletí do vzduchu... Kdybych bydlel ve vysokých horách uvítal bych větší baterii. V českých podmínkách naprosto v pohodě.
+ Ostatní výhody: můžete klimatizovat bez zapnutého motoru. Výjezd z garáže, přeparkovaní auta bez zapnutí spalováku.
Spotřeba:
Prvně bych chtěl říct, že mám tohle auto jako víkendovku. Přes týden jezdí minimálně. Parkováno v garáži a výjimečně trasy pod 25km. Používán VIF. Všude skoro +10kmh. Mimo město jezdím rychleji. Předjíždím co se dá. S tím výkonem to jde moc dobře. Dálnice tak 30% tras. Na dálnici pomaleji, nejčastěji 125kmh. Tam už žere hodně.
Olej byl vyměněn při 2 500km, při 8 000 vyměněn olej + olejový filtr.
+ Aktuálně je spotřeba 5,9l. S předchozím autem jsem měl 7 litrů s kombíkem bez automatu, 4x4 a se skoro polovičním výkonem...
+ Město do 6 litrů
+ Mimo město hodně záleží na profilu trasy. U hybridu především. Cestou do hor mám 7,3 zpátky 4l. Eko jízda 5l. Normálně 5,5l. S předjížděním všeho 5,8l.
+ Dálnice 7,5l, 140kmh tachometrových 9l
- Za studena je spotřeba na prvních kilometrech obrovská. 12litrů na 3km není problém.
Exteriér:
+ Každého věc. Mně se auto libí až na...
- Žárovky v zadních blinkrech. To je vážně hnus. Fakt to nechápu. I umístění mi přijde nebezpečné..
+ Auto mám na několika kritických místech potažené ppf folií.
+ Černé oplastování mi nakonec přišlo vhod.
- Čas od času je krytka nádrže více vystouplá. Jakoby nelícovala. Jediná závada, kterou jsem zatím zpozoroval.
Interiér:
- na dveřních madlech bych si dokázal představit něco jiného než lesklý černý plast. Naštěstí se to kupodivu neškrábe.
+ Sedadlo lze nastavit hodně nízko oproti autům co jsem zkoušel. Tak to má být.
- Sedadla - u těch mě nejvíce mrzí, že nebyl n line. Jsou strašně obyčejné a takové měkké. Občas se jakoby zvlní sedací část. (jakoby měli sedadla za sebou 150tk, pak se vždycky vrátí). S komfortem na dlouhých cestách nemám problém. U Style bych dával určitě něco jiného. Kia má daleko lepší.
+ Místo vzadu vyhovující. Mám 190cm a dozadu naprosto s rezervou.
+ 3 zonou klimatizaci bych si odpustil. Myslím nastavování teploty. Výdechy bych určitě chtěl. Pod sedadlem sedícího uprostřed je nasávání chlazení baterie. Tak bacha. Ničím nezakrývat.
+ Kufr dostatečně velký. Není zde rezerva. Podlaha se dá snížit, ale není pak úplně rovná. V podlaze je taková vana z hromadou odkládacích míst. V té podlaze je takových dalších 80 litrů. Chcete to ale trochu zručnost v tetrisu.
Asistenti/ infotainment:
+ S adaptivním tempomatem jsem naprosto spokojen. Při přidávání/brždění rychlosti akceleruje zvolna. Přesně jako bych chtěl. Možná by bylo vhodné pro ostatní nějaké režimy sport, eco normal.
Při blinkru ihned zrychluje. Nečeká až bude prázdno. Tempomat zapnu jedním tlačítkem a hned drží rychlost. (Co na to Toyoto, třemi tlačítky je to správně?)
+ Při aktivní navigaci si můžete nastavit zda má auto samo brzdit. Blbost. Upozornění na puštění plynu přijde vhod.
+ Automatické řízení až překvapivě dobře funguje. Používám to naprosto zřídka. Při hledání pití neocenitelná věc Počítám, že hromada lidí s tím čumí do mobilu..
+ Při vyparkovávání vám upozorňuje jestli něco jede a z jaké strany. Super. V zácpě vás upozorní, že se vozidlo před vámi rozjelo
+ Na display před volantem toho moc nastavit nejde. Počítadlo spotřeby jen do 9999km? Mapa nelze a všechno se nastavuje přes hlavní display. Líbí se mi detailní stav baterie. Sice tam nejsou procenta, ale neukazuje to jen 5 dílku jako ostatní výrobci.
Podvozek:
+ Pneu Michelin Primacy 4 235/50 R19
+ Jsem nadmíru spokojen. Auto je z těch tvrdší méně se naklání. Komfort je na tom hůře. Na příčných nerovnostech dupe. Prostě něco za něco. Stelvio to není. Něco takového jsem ale chtěl. Já osobně nemám pocit, že auto převrátím na střechu.
+ U 4x4 jsem překvapen kolik výkonu posílá na zadek na asfaltu. Na můj vkus se ani předek při akceleraci z místa moc nezvedá. Nápravy jsem zatím křížil jednou.
Co dál?
K auto jsem dostal zimní pneu Nokian. Dostal jsem je i u předchozího auta. Nezažil jsem hlučnější pneumatiky Takže výměnu oddaluji co nejvíce, počasí zatím přeje. Disky nechám a budu měnit jen pneu.