Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Moderátor: Moderátoři
Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Zdravím,
dokáže někdo vysvětlit, jak přesně funguje hydroměničová převodovka v Tucsonovi a zda pozorujete to samé?
Narazil jsem na dvě věci, které se snažím pochopit, ale nějak mi smysl utíká....
a) nemohu ručně zařadit vyšší rychlostní stupeň když se mi zdají otáčky zbytečně vysoké (3k) na rovince při 50kmh (prostě 5 a 6. stupeň to nenechalo pádlem zařadit po cca 15min jízdě)
b) podřazení v kopci, klidně na 3. 4. stupeň a otáčky jsou na 3-4k (klidně na dálnici - okresce po delší době jízdy)
Porovnávám situaci s předchozím autem, kde byl 5. stupňový hydroměnič a ten nechával otáčky 2-2,5k pouze pro zahřátí, a jinak nechával motor převalovat při 1k-1,5k ve městě (5. stupeň) při 50kmh - což mi přišlo, že motor skoro podtáčí, a mimo zimy, kdy jsem se potřeboval rozjet na 2-3. stupeň, tak jsem převodovku neřešil...
dokáže někdo vysvětlit, jak přesně funguje hydroměničová převodovka v Tucsonovi a zda pozorujete to samé?
Narazil jsem na dvě věci, které se snažím pochopit, ale nějak mi smysl utíká....
a) nemohu ručně zařadit vyšší rychlostní stupeň když se mi zdají otáčky zbytečně vysoké (3k) na rovince při 50kmh (prostě 5 a 6. stupeň to nenechalo pádlem zařadit po cca 15min jízdě)
b) podřazení v kopci, klidně na 3. 4. stupeň a otáčky jsou na 3-4k (klidně na dálnici - okresce po delší době jízdy)
Porovnávám situaci s předchozím autem, kde byl 5. stupňový hydroměnič a ten nechával otáčky 2-2,5k pouze pro zahřátí, a jinak nechával motor převalovat při 1k-1,5k ve městě (5. stupeň) při 50kmh - což mi přišlo, že motor skoro podtáčí, a mimo zimy, kdy jsem se potřeboval rozjet na 2-3. stupeň, tak jsem převodovku neřešil...
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
- Reklama
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
a) Rychlostní stupeň pádly jde určitě zařadit dříve než při 3 000. Tu druhou část moc nechápu, to chceš řadit v 50kmh 5tku nebo 6tku? Teď si ani nejsem jistý jestli to umí na 5tku jet 50kmh. To jsem právě moc rád, že řadí tak, aby otáčky byly nad 1500.
Někdy převodovce pomůžu a přeřadím pádlem. V ecu ti to za chvíli skočí zpátky na automatiku. Když pádlo podržíš déle tak se na automatiku vrátí hned. A určitě to není tím, že máš auto nezajeté. Šlo mi to hned u nového auta.
b) Pravda že se mi taky občas zdá, že do kopce hodně točí. Občas odřadím pádlem. Musíš taky vzít do úvahu, že v té situaci jak jedeš do toho kopce a točí to těch 3000, tak se nejvíce dobíjí baterie. Zase nad 3500 do kopce bez akcelerace se mi to stává málokdy.
Někdy převodovce pomůžu a přeřadím pádlem. V ecu ti to za chvíli skočí zpátky na automatiku. Když pádlo podržíš déle tak se na automatiku vrátí hned. A určitě to není tím, že máš auto nezajeté. Šlo mi to hned u nového auta.
b) Pravda že se mi taky občas zdá, že do kopce hodně točí. Občas odřadím pádlem. Musíš taky vzít do úvahu, že v té situaci jak jedeš do toho kopce a točí to těch 3000, tak se nejvíce dobíjí baterie. Zase nad 3500 do kopce bez akcelerace se mi to stává málokdy.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Diky Speci za reakci - zatím se snažím porovnávat s předchozím autem a prostě obě jsou jiná o několik generací a jinak se chovat musí...
Jinak jezdím v ECO a zatím se snažím jít se spotřebou co nejníže to jde (ale s klimou / pohodlně), tak že vysoké otáčky / akční jízda jsou to, co zatím auto nezná
a)
-> řazení pádly znova zkusím ještě jednou, jak se to chová (nejsem zvyklý automatu do řazení mluvit a věřím, že ví, co dělá)
-> osobně nevidím problém v 5. stupni na 50kmh protože jsem na to zvyklý z minulého auta. Pokud Hyundai má jiné mapy, je to v pořádku, jen mne překvapilo, že mi prostě vyšší stupeň nešel ani zařadit a nepíplo, že jsem hloupý a chci zařadit nesmysl.... Jak jsem psal, přechozí auto mělo už při 50kmh téměř vždy pátý stupeň, který to táhlo až do (prý 210kmh)... pravda, 3. si při akceleraci podržel do 140kmh a 2. do 90-100kmh....
-> proč jsi rád, že drží otáčky nad 1500? Karbonizace motoru?
-> skákání "manuálního režimu do D" je OK, s tím problém nemám
b)
Myslím ustálenou jízdu bez akcelerace (ale i kdyby byla mírná akcelerace, tak si +1/2 stupně dovedu představit opět díky zvyku z předchozího auta), nicméně OK, beru na vědomí fakt s nabíjením - to mne nenapadlo. Běžně mi otáčky do vyššího spektra nejdou (pořád ho šetřím) a na vypalováni DPF (či co to tam má) je doufám ještě brzy + jsem neviděl žádnou signalizaci.
Asi si budu muset nahrát nějak jízdu a chování otáčkoměru a nabíjení... při řízení se tomu moc nevěnuji a zpětně by to něco i vysvětlilo....
Jinak jezdím v ECO a zatím se snažím jít se spotřebou co nejníže to jde (ale s klimou / pohodlně), tak že vysoké otáčky / akční jízda jsou to, co zatím auto nezná
a)
-> řazení pádly znova zkusím ještě jednou, jak se to chová (nejsem zvyklý automatu do řazení mluvit a věřím, že ví, co dělá)
-> osobně nevidím problém v 5. stupni na 50kmh protože jsem na to zvyklý z minulého auta. Pokud Hyundai má jiné mapy, je to v pořádku, jen mne překvapilo, že mi prostě vyšší stupeň nešel ani zařadit a nepíplo, že jsem hloupý a chci zařadit nesmysl.... Jak jsem psal, přechozí auto mělo už při 50kmh téměř vždy pátý stupeň, který to táhlo až do (prý 210kmh)... pravda, 3. si při akceleraci podržel do 140kmh a 2. do 90-100kmh....
-> proč jsi rád, že drží otáčky nad 1500? Karbonizace motoru?
-> skákání "manuálního režimu do D" je OK, s tím problém nemám
b)
Myslím ustálenou jízdu bez akcelerace (ale i kdyby byla mírná akcelerace, tak si +1/2 stupně dovedu představit opět díky zvyku z předchozího auta), nicméně OK, beru na vědomí fakt s nabíjením - to mne nenapadlo. Běžně mi otáčky do vyššího spektra nejdou (pořád ho šetřím) a na vypalováni DPF (či co to tam má) je doufám ještě brzy + jsem neviděl žádnou signalizaci.
Asi si budu muset nahrát nějak jízdu a chování otáčkoměru a nabíjení... při řízení se tomu moc nevěnuji a zpětně by to něco i vysvětlilo....
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
automat nema co drzat 3000 ot ak sa neakceleruje... v kopci to byt nemusi tam jje to otazka viacerych faktorov...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Napsal bych to asi takto. Tam kde si myslíš, že by to mělo jezdit pod 1500 otáček, tak tam vždycky máš jet na ev. To je ten smysl hybridu.
Dám příklad. Jedeš šíleně dlouhou vesnicí/městem pořád 50-80kmh. Pořád jedeš na ev do vybití baterie. Baterie se vybije a zapne se spalovák s otáčkami lehce nad 1500. V tom okamžiku pohání auto a zároveň dobíjí baterii. Po dobití baterie přepne zpátky do ev. A tak pořád dokola.. Úplně stejně fungují všechny hybridy.
Pětka mi manuálně v 50 nejde zařadit. Tu tam dostaneš při zařazení ve vyšší rychlosti a pak to necháš padnout na 50... Osobně bych to vůbec nedrtil pod 1500..
A na 3000 otáček po rovině ti to snad nejede ne? To je naprostá blbost.
90% jezdím taky v ecu, ve kterém to jede lépe než většina aut na sport. Módy jsem jen dva.
Dám příklad. Jedeš šíleně dlouhou vesnicí/městem pořád 50-80kmh. Pořád jedeš na ev do vybití baterie. Baterie se vybije a zapne se spalovák s otáčkami lehce nad 1500. V tom okamžiku pohání auto a zároveň dobíjí baterii. Po dobití baterie přepne zpátky do ev. A tak pořád dokola.. Úplně stejně fungují všechny hybridy.
Pětka mi manuálně v 50 nejde zařadit. Tu tam dostaneš při zařazení ve vyšší rychlosti a pak to necháš padnout na 50... Osobně bych to vůbec nedrtil pod 1500..
A na 3000 otáček po rovině ti to snad nejede ne? To je naprostá blbost.
90% jezdím taky v ecu, ve kterém to jede lépe než většina aut na sport. Módy jsem jen dva.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
to rozhodnie nie je spravne. Novy motor potrebuje "dychat". Takze neskrtit ho lahkou nohou. Casto menit otacky, rychlosti. Po prehriati pokojne vyssie otacky, pri prvej nadrzi by som sa u turbobenzinu drzal do 4000 po dobrom prehriati motora. Pri druhej a tretej nadrzi uz postupne zvysovat tempo, ale zakladom je skutocne jazdit roznorode trasy. Nepodtacat, nedivat sa na spotrebu, jazdit skor okresky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Při přebrání byla informace jezdit klidně do cca 2k km (což beru tak +-3 nádrže) a začít využívat potenciál motoru až poté (včetně zvýšených otáček nad 3k)....
Co se týká místa, kde jezdit - bohužel úplně si vybrat nemohu (cca 50% cest mám teď na dálnici , 40% okresky, 10% město), na dálnici jedu ale v rozpětí rozpětí 80-140+- km... někdy na tempomatu, někdy normálně, ať se mění otáčky... Jak přejdu 2k km tak plánuji jít přes 4k otáček, do té doby jsem to ale nechtěl moc trápit (jinak zahřátí motoru je základ, ne jen ukazatel teploty)...
Jízda na EV je jasná - ale je to řízeno elektrikou, tak že do toho nezasáhnu. Nabíjení za jízdy / bržděním, je mi jasné a mělo by probíhat v optimálním režimu bez mého ovlivňování.
Tím, že 5. stupeň nejde zařadit při 50kmh, tak to beru jako ochranu motoru a převodovky > prostě nastavení jak se má vůz chovat a jsem s tím spokojen. Určitě nebudu autu na sílu vnucovat podtáčení, ale zvyknu si na jiný chod - cílem je rozumně zajet auto a aby bylo dobře a dlouhodobě sloužící.
Ty vysoké otáčky (3k +) jsem zmiňoval do kopce, ne po rovině.... rovinu nemám moc vyzkoumanou, tam jsem nevnímal hluk od motoru (tj zvýšené otáčky)....
Tak jako tak díky moc za rady / doporučení a zároveň vysvětlení... U předchozího auta mi bylo vysvětleno, že 1200 otáček ve městě je naprosto OK, pokud jedu ustálenou rychlostí ve městě a nemám to brát jako podtáčení, u Želvouška to je jinak....
Co se týká místa, kde jezdit - bohužel úplně si vybrat nemohu (cca 50% cest mám teď na dálnici , 40% okresky, 10% město), na dálnici jedu ale v rozpětí rozpětí 80-140+- km... někdy na tempomatu, někdy normálně, ať se mění otáčky... Jak přejdu 2k km tak plánuji jít přes 4k otáček, do té doby jsem to ale nechtěl moc trápit (jinak zahřátí motoru je základ, ne jen ukazatel teploty)...
Jízda na EV je jasná - ale je to řízeno elektrikou, tak že do toho nezasáhnu. Nabíjení za jízdy / bržděním, je mi jasné a mělo by probíhat v optimálním režimu bez mého ovlivňování.
Tím, že 5. stupeň nejde zařadit při 50kmh, tak to beru jako ochranu motoru a převodovky > prostě nastavení jak se má vůz chovat a jsem s tím spokojen. Určitě nebudu autu na sílu vnucovat podtáčení, ale zvyknu si na jiný chod - cílem je rozumně zajet auto a aby bylo dobře a dlouhodobě sloužící.
Ty vysoké otáčky (3k +) jsem zmiňoval do kopce, ne po rovině.... rovinu nemám moc vyzkoumanou, tam jsem nevnímal hluk od motoru (tj zvýšené otáčky)....
Tak jako tak díky moc za rady / doporučení a zároveň vysvětlení... U předchozího auta mi bylo vysvětleno, že 1200 otáček ve městě je naprosto OK, pokud jedu ustálenou rychlostí ve městě a nemám to brát jako podtáčení, u Želvouška to je jinak....
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
pri automate si nevyberieš, otáčky budú nižšie než s manuálom, predpokladám si ho nekupoval aby si radil pádlami. Mne na suzuki automat drží tak od 1500 otáčok ak netlačím na pedál. Neriešim to,manuálne radím výnimočne.... motoru to nevadí, karbonovanie bude tak či tak a servisný plán mám ako pri sťažených podmienkach. To ale s automatom nemá nič.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Pozdravujem páni,
mierne rozšírim túto problematiku smerom k vhodnej (správnej) jazde s HEV motormi - aktuálne aj vzhľadom na klesajúce teploty. Tucson (zatiaľ v zábehu) mi pri klesajúcej teplote robí zaujímavé veci. Pri zapnutí jazdy v režime ECO ma automaticky hádže do módu EV (možno tak okrem situácie, keď zapínam vyhrievanie interiéru - fúkanie na sklo (nezvykol som tento krok robievať kvôli nahriatiu motora na prevádzkovú teplotu pri staršom benzíne CVVT). Pri HEV som čakal, že sa mi vyhreje sám a až potom spustí EV (takto myslím by mal fungovať PHEV).
Problém pri HEV nastáva po chvíli, keď EV nahradí zapnutý motor, ktorý beží najmä kvôli dobitiu baterky. Avšak zapnutý je pomerne krátko, keďže sa snažím motor šetriť, resp. navyknúť na úsporný štýl jazdy. V zásade netrvá viac ako 30 - 60 sek. keď sa motor vypne a prejdem opäť do módu EV. Ten motor sa ani nestihne nahriať a vypína sa. Táto situácia sa môže zopakovať viackrát. Na spotrebu je to super vec, ale skôr sa obávam účinku z dlhodobého hľadiska. Auto som bral do mestskej premávky, avšak stane sa občas, že trasy sú naozaj krátke (napr. 3km).
- Znamená to, že motor 1,6 T-GDi je pri HEV extrémne náchylný na karbonizáciu?
- Môžem to nejak zo svojej pozície ovplyvniť? Napadlo mi zvoliť režim SPORT. Lenže:
a) aj v tomto režime sa mi zapína EV
b) sa nestihne zohriať motor na prevádzkovú teplotu (navyše spotreba v porovnaní s ECO na totožnom úseku extrémne narástla)
Čo by ste prosím odporučili? Mám toho napozerané do alleluja videí a recenzií, prelúskané hocičo, ale domnievam sa, že jazda s HEV je dosť alchýmia a to nehovorím, že v praxi to môže byť u každého inak. Teším sa na vaše názory
mierne rozšírim túto problematiku smerom k vhodnej (správnej) jazde s HEV motormi - aktuálne aj vzhľadom na klesajúce teploty. Tucson (zatiaľ v zábehu) mi pri klesajúcej teplote robí zaujímavé veci. Pri zapnutí jazdy v režime ECO ma automaticky hádže do módu EV (možno tak okrem situácie, keď zapínam vyhrievanie interiéru - fúkanie na sklo (nezvykol som tento krok robievať kvôli nahriatiu motora na prevádzkovú teplotu pri staršom benzíne CVVT). Pri HEV som čakal, že sa mi vyhreje sám a až potom spustí EV (takto myslím by mal fungovať PHEV).
Problém pri HEV nastáva po chvíli, keď EV nahradí zapnutý motor, ktorý beží najmä kvôli dobitiu baterky. Avšak zapnutý je pomerne krátko, keďže sa snažím motor šetriť, resp. navyknúť na úsporný štýl jazdy. V zásade netrvá viac ako 30 - 60 sek. keď sa motor vypne a prejdem opäť do módu EV. Ten motor sa ani nestihne nahriať a vypína sa. Táto situácia sa môže zopakovať viackrát. Na spotrebu je to super vec, ale skôr sa obávam účinku z dlhodobého hľadiska. Auto som bral do mestskej premávky, avšak stane sa občas, že trasy sú naozaj krátke (napr. 3km).
- Znamená to, že motor 1,6 T-GDi je pri HEV extrémne náchylný na karbonizáciu?
- Môžem to nejak zo svojej pozície ovplyvniť? Napadlo mi zvoliť režim SPORT. Lenže:
a) aj v tomto režime sa mi zapína EV
b) sa nestihne zohriať motor na prevádzkovú teplotu (navyše spotreba v porovnaní s ECO na totožnom úseku extrémne narástla)
Čo by ste prosím odporučili? Mám toho napozerané do alleluja videí a recenzií, prelúskané hocičo, ale domnievam sa, že jazda s HEV je dosť alchýmia a to nehovorím, že v praxi to môže byť u každého inak. Teším sa na vaše názory
Hyundai Tucson 2022, 1,6 T-GDi, HEV, Family, Serenity White Pearl
Hyundai i30cw 2010, 1.4 cvvt, Comfort + smart pack, Indigo Blue
ex: Peugeot 206 2008, 1.4 i, Generation, Diablo Red
Hyundai i30cw 2010, 1.4 cvvt, Comfort + smart pack, Indigo Blue
ex: Peugeot 206 2008, 1.4 i, Generation, Diablo Red
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
asi takto - jazda 3km je nevhodná pre akýkoľvek motor... samozrejme pri priamom vstreku sa to ešte násobí - ak sa tomu nedá vyhnúť bude nutné sledovať olej a hlavne zásadne upraviť výmenný interval, ak si chceš auto dlhšie nechať ... riedenie oleja palivom... studený motor znamená bohatú zmes a potenciálne aj viac sadzí na prejdenú vzdialenosť.
Buhužiaľ Hyundai celkom nepochopil hybridnú technologiu resp. šetril a nevymyslel nič extra pre hybridy, natlačil k starým technologiám baterky - kombinuje priamy vstrek, turbo, hydromenič - všetko potenciálne problémové záležitosti.
Buď si chcel hyundai - a musíš sa zmieriť s technikou ktorú si kúpil alebo si mohol vybrať niečo vhodnejšie - ono auto do mestskej prevádzky nepotrebuje turbomotor ani priamy vstrek ani hydromenič.
Buhužiaľ Hyundai celkom nepochopil hybridnú technologiu resp. šetril a nevymyslel nič extra pre hybridy, natlačil k starým technologiám baterky - kombinuje priamy vstrek, turbo, hydromenič - všetko potenciálne problémové záležitosti.
Buď si chcel hyundai - a musíš sa zmieriť s technikou ktorú si kúpil alebo si mohol vybrať niečo vhodnejšie - ono auto do mestskej prevádzky nepotrebuje turbomotor ani priamy vstrek ani hydromenič.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Akorát, že tam žádný hydroměnič není ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Dobrý postreh.... namiesto meniča tam hodili elektromotor.
Ale slabostka celkom dobre vystihol charakter PHEV a HEV od . Namiesto toho aby zvyšovanie zložitosti pohonu spôsobeného baterkami, polovodičovým meničom, elektromotorom niekde kompenzovali (ako to spravila toyota a honda... napr.) , tak na prvý pohľad urobili fajn šoférske auto... výkonný priamovstrekový turbomotor vyšperkované planétovým 6st automatom kombinovaným s elektromotorom s patričným príslušenstvom s jedným veľkým ale.... ako to bude fungovať po 150tkm... 300tkm ????
Osobne si nemôžem pomôcť ale z PHEV/HEV pohonu od v Tucsone/Santafe mám silný pocit fatálnej pasce na peňaženku z pohľadu dlhodobej prevádzky. Jediný zmysel oboch pohonov vidím len v tom, že poskytujú celkom slušnú porciu výkonu... pričom so spotrebou to až taký zázrak rozhodne nie je.
Ale slabostka celkom dobre vystihol charakter PHEV a HEV od . Namiesto toho aby zvyšovanie zložitosti pohonu spôsobeného baterkami, polovodičovým meničom, elektromotorom niekde kompenzovali (ako to spravila toyota a honda... napr.) , tak na prvý pohľad urobili fajn šoférske auto... výkonný priamovstrekový turbomotor vyšperkované planétovým 6st automatom kombinovaným s elektromotorom s patričným príslušenstvom s jedným veľkým ale.... ako to bude fungovať po 150tkm... 300tkm ????
Osobne si nemôžem pomôcť ale z PHEV/HEV pohonu od v Tucsone/Santafe mám silný pocit fatálnej pasce na peňaženku z pohľadu dlhodobej prevádzky. Jediný zmysel oboch pohonov vidím len v tom, že poskytujú celkom slušnú porciu výkonu... pričom so spotrebou to až taký zázrak rozhodne nie je.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Mnoo, samozrejme výber pozostával z cca. 15 modelov od rôznych automobiliek (Suzuki, Nissan, Honda, Toyota), avšak pri každom bolo nejaké ALE. Z hľadiska prínosov a vzhľadom pomer cena:muzika, pri výbere najlepšie vychádzali Hyundaie kvôli zľave a pod. Samozrejme, radšej by som bral RAV4, akurát že u importéra žiadny na rok 2022 nemali a čakačka bola 1r a 3mes s cenníkom 2023. Tucson nemá inú možnosť ako pribalené turbo. Bral by som aj 1,5-vú i30cw avšak každé auto bolo o kompromisoch.
Zvíťazil rozum? Ťažko povedať, to som nevedel ani pri výbere, nakoľko každé z áut má svoje negatíva aj otázniky. Pri Tucsone a HEV nie je veľa možností predom zistiť, ako sa auto bude chovať v dobrých podmienkach aj náročnejších. Preto vravím, že ma zapnuté EV a krátke štarty motorom dosť prekvapili - len to ukázala až prax.
V zásade súhlasím s názormi, čo píšete... ale vrátim sa k otázke, ktorú som položil:
- Môžem to nejak zo svojej pozície ovplyvniť?
a) zapnutím vyhrievania interiéru hneď od naštartovania motora
b) jazdou v režime ŠPORT (až do nahriatia)
c) jazdením na jar - leto - jeseň ?
d) pomôže tomu servisný interval 15.000km?
x) iná možnosť?
Díky za názory.
Hyundai Tucson 2022, 1,6 T-GDi, HEV, Family, Serenity White Pearl
Hyundai i30cw 2010, 1.4 cvvt, Comfort + smart pack, Indigo Blue
ex: Peugeot 206 2008, 1.4 i, Generation, Diablo Red
Hyundai i30cw 2010, 1.4 cvvt, Comfort + smart pack, Indigo Blue
ex: Peugeot 206 2008, 1.4 i, Generation, Diablo Red
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Poněkud diskutabilní dlouhodobou spolehlivost tohoto mixu nezpochybňuji! Ale to neustálé omýlání nesmyslu o hydroměniči mě krapet rozčiluje .
Máš dibarboro naprostou pravdu, že je to více pojato jako řidičské auto, moje zkušenosti - viz naše testy - to potvrzují.
A právě proto, že je to celkově takovéto řešení, tak nemám systém / KIA ve svém výběru auta PHEV/HEV pro sebe .
Máš dibarboro naprostou pravdu, že je to více pojato jako řidičské auto, moje zkušenosti - viz naše testy - to potvrzují.
A právě proto, že je to celkově takovéto řešení, tak nemám systém / KIA ve svém výběru auta PHEV/HEV pro sebe .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Ospravedlňujem sa - išiel som podľa nadpisu v téme - teda podľa článku čo som pozrel je tam dvojspojka?...
Nakoniec to nie je zásadná vec - pointa je v tom že hyundai mohol zapracovať viac na vývoji. Toyota-Honda ... - kombi priamy-nepriamy vstrek, atmo bez turba, prevodovky zásadne jednoduchšie a tým pádom lacný servis a dlhá životnosť.
Aby som tu nebol za čistého kritika - hyndai-kia robia dobré autá ale toto nejako nezachytili. Možno sa na to vykašľali s víziou prechodu na EV a tak hybridy berú len ako krátkodobú záležitosť a tak k nej pristúpili, neviem...
Ako autu pomôcť v tomto "nevhodnom" režime? Rozhodne výmenný interval nie 15 000km ale nanajvýš 10 000km a aditívum do paliva, pri dlhšej jazde ho pustiť do vyšších otáčok. Osobne som zástancom aj prvej výmeny oleja po zábehu - 2-3000km.
Nakoniec to nie je zásadná vec - pointa je v tom že hyundai mohol zapracovať viac na vývoji. Toyota-Honda ... - kombi priamy-nepriamy vstrek, atmo bez turba, prevodovky zásadne jednoduchšie a tým pádom lacný servis a dlhá životnosť.
Aby som tu nebol za čistého kritika - hyndai-kia robia dobré autá ale toto nejako nezachytili. Možno sa na to vykašľali s víziou prechodu na EV a tak hybridy berú len ako krátkodobú záležitosť a tak k nej pristúpili, neviem...
Ako autu pomôcť v tomto "nevhodnom" režime? Rozhodne výmenný interval nie 15 000km ale nanajvýš 10 000km a aditívum do paliva, pri dlhšej jazde ho pustiť do vyšších otáčok. Osobne som zástancom aj prvej výmeny oleja po zábehu - 2-3000km.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021