i30 HB N-Line, 1.5 T-GDI iMT, Atlas White
Napsal: 29 lis 2022, 10:06
Ahoj všem a díky za toto fórum!
Mé první nové auto (dříve jsem měl jen služební a pak jedno ojeté) je doma. A šlo to celkem rychle, objednáno 12.7.2022 a převzato 28.11.2022
Přecházím z Škoda Octavia II RS, 2.0 TDI 125KW (2007), které jsem kupoval v roce 2015. Takže celkem kulturní šok. Ale nové auto, je nové auto, a protože investice do eReSky byly za těch 7 let, které jsme spolu prožili, ve výši dvou nových Fabii, tak padlo rozhodnutí, že ojeté už nechci.
Mé požadavky na nové auto byly celkem jednoduché: čtyřválec, benzín, výkon alespoň 100kW, vyhřívané sedačky, automatická klimatizace, android auto a design, který se bude líbit mně
Převážně nároky na čtyřválcový benzín zúžili výběr na právě i30 N-Line, Kia Ceed GT Line a Škoda Scala Monte Carlo. Ceed jsem postupem času vyřadil, protože mě neoslovil design, Scala zase utrpěla cenou (poměr cena a výkon). A tak vlastně zbyl Hyundai, i když teda od roku 2020, kdy jsem na něj koukal poprvé, se jeho cena zvedla o 55 tisíc, tak přednost měly v minulosti jiné věci a v červenci 2022, kdy jsem auto objednával, se cena 565 tisíc jevila stále super. Tedy ve srovnání s konkurencí.
Musím říct, že i30 v N-Line se designově fakt povedla, a i když jsem původně koukal po Fastbacku v šedé barvě, tak až pohled na vlastní oči mi prozradil, že Fastback se mi libí jen z profilu a už ne z pohledu zezadu (ano, jsem asi jediný) a kombinace bílo černé je daleko lepší než šedo černé. No a tak teď mi na parkovišti stojí Hyundai i30 N-Line v barvě Atlas White a provedení hatchback (a na účtu mám o 26K víc – ušetřeno za základní bílou barva a hatchback).
Zatím je to jen seznamování, takže na nějaké závěry je opravdu brzo (nemám ještě značky , protože nedorazil velký technický průkaz). Je tu pár věcí, které jsou úsměvné. Například nechápu, že auto má krásný kožený volant (ten je fakt pecka jak provedením, tak tloušťkou, která mi neskutečně sedí), krásnou koženou řadící páku, ale ruční brzda je z plastu. LED zadní blinkry asi až s dalším faceliftem/generací jestli bude? A naštěstí, že na zadních sedadlech bude jezdit jen vzduch, protože bez výdechů klimatizace by se tam cokoliv jiného rozpustilo (snad jsou výdechy alespoň pod sedadly?). Super jsou sedačky (a to říkám s vědomím, že v RS byly sedačky v kombinaci kůže a alcantara), které skvěle drží, nastavitelný podsedák (resp. jeho délka) je parádní.
Motor a podvozek – tady se těším, až se pořádně projedu. Podvozek a jízdní vlastnosti se ale jeví lepší, než jak jsem na tom byl s Octavii. Octavia je ale kombi a třeba takové tlumiče už dávno nejsou originál. A jak to jezdilo na začátku, to už si ani nepamatuji
iMT – toto byla věc, které jsem se nejvíc bál, zvláště po přečtení některých komentářů, ale spojka je úplně v pohodě.
Celkově jsem ale opravdu nadšený, i když to možná z výše napsaného vypadá, že je to spíše kritika. Jen je prostě na zhodnocení toho zásadního, jízdních vlastností, ještě brzo. A rozhodně budu zkušenosti dál sdílet a udělám tady autu tady trošku životopis.
Doufám, že spolu vydržíme alespoň 5 let bez problémů. BTW, nejčastěji se pohybuji ve ZL kraji a byl jsem zvyklý mávat na jiné eReSa, tak jestli mě potkáte a mávnu vám, tak mávejte taky!
Mé první nové auto (dříve jsem měl jen služební a pak jedno ojeté) je doma. A šlo to celkem rychle, objednáno 12.7.2022 a převzato 28.11.2022
Přecházím z Škoda Octavia II RS, 2.0 TDI 125KW (2007), které jsem kupoval v roce 2015. Takže celkem kulturní šok. Ale nové auto, je nové auto, a protože investice do eReSky byly za těch 7 let, které jsme spolu prožili, ve výši dvou nových Fabii, tak padlo rozhodnutí, že ojeté už nechci.
Mé požadavky na nové auto byly celkem jednoduché: čtyřválec, benzín, výkon alespoň 100kW, vyhřívané sedačky, automatická klimatizace, android auto a design, který se bude líbit mně
Převážně nároky na čtyřválcový benzín zúžili výběr na právě i30 N-Line, Kia Ceed GT Line a Škoda Scala Monte Carlo. Ceed jsem postupem času vyřadil, protože mě neoslovil design, Scala zase utrpěla cenou (poměr cena a výkon). A tak vlastně zbyl Hyundai, i když teda od roku 2020, kdy jsem na něj koukal poprvé, se jeho cena zvedla o 55 tisíc, tak přednost měly v minulosti jiné věci a v červenci 2022, kdy jsem auto objednával, se cena 565 tisíc jevila stále super. Tedy ve srovnání s konkurencí.
Musím říct, že i30 v N-Line se designově fakt povedla, a i když jsem původně koukal po Fastbacku v šedé barvě, tak až pohled na vlastní oči mi prozradil, že Fastback se mi libí jen z profilu a už ne z pohledu zezadu (ano, jsem asi jediný) a kombinace bílo černé je daleko lepší než šedo černé. No a tak teď mi na parkovišti stojí Hyundai i30 N-Line v barvě Atlas White a provedení hatchback (a na účtu mám o 26K víc – ušetřeno za základní bílou barva a hatchback).
Zatím je to jen seznamování, takže na nějaké závěry je opravdu brzo (nemám ještě značky , protože nedorazil velký technický průkaz). Je tu pár věcí, které jsou úsměvné. Například nechápu, že auto má krásný kožený volant (ten je fakt pecka jak provedením, tak tloušťkou, která mi neskutečně sedí), krásnou koženou řadící páku, ale ruční brzda je z plastu. LED zadní blinkry asi až s dalším faceliftem/generací jestli bude? A naštěstí, že na zadních sedadlech bude jezdit jen vzduch, protože bez výdechů klimatizace by se tam cokoliv jiného rozpustilo (snad jsou výdechy alespoň pod sedadly?). Super jsou sedačky (a to říkám s vědomím, že v RS byly sedačky v kombinaci kůže a alcantara), které skvěle drží, nastavitelný podsedák (resp. jeho délka) je parádní.
Motor a podvozek – tady se těším, až se pořádně projedu. Podvozek a jízdní vlastnosti se ale jeví lepší, než jak jsem na tom byl s Octavii. Octavia je ale kombi a třeba takové tlumiče už dávno nejsou originál. A jak to jezdilo na začátku, to už si ani nepamatuji
iMT – toto byla věc, které jsem se nejvíc bál, zvláště po přečtení některých komentářů, ale spojka je úplně v pohodě.
Celkově jsem ale opravdu nadšený, i když to možná z výše napsaného vypadá, že je to spíše kritika. Jen je prostě na zhodnocení toho zásadního, jízdních vlastností, ještě brzo. A rozhodně budu zkušenosti dál sdílet a udělám tady autu tady trošku životopis.
Doufám, že spolu vydržíme alespoň 5 let bez problémů. BTW, nejčastěji se pohybuji ve ZL kraji a byl jsem zvyklý mávat na jiné eReSa, tak jestli mě potkáte a mávnu vám, tak mávejte taky!