Dobrý den.
Mám tenhle přepínač světel v autě, tak asi jako vy všichni...
Mám problém s polohou "AUTO", která se podle mě dřív chovala jinak. Nyní je to takhle:
Poloho "0" - svítí jen diodová světla intenzivním jasem, zadní světla nesvítí
Poloha "OBRYS" - svítí jen diodová světla intenzivním jasem, zadní světla svítí
Poloha "TLUMENÁ" - svítí diodová světla nižším jasem, dále tlumená potkávací světla (H7), zadní svítí
U té polohy auto to podle mě dřív fungovalo tak, že za plného denního světla se to chovalo jako v poloze "OBRYS" a jak se začalo šeřit, nebo se vjelo do tunelu, tak se to chovalo jako v poloze "TLUMENÁ".
Jenže dneska se to chová prakticky pořád jako v poloze "TLUMENÁ". Když náhodou v poloze "AUTO" to po nastartování naskočí jako v poloze "OBRYS", tak to tak trvá jen několik stovek metrů a pak se to opět přehodí jakoby do polohy "TLUMENÁ", i když je venku světla dost.
Napadlo mě, jestli není na vinně snímač intenzity denního světla, ale ten nevím, kde přesně je. Pokud je zvenku v oblasti té černé plochy před středním zadním zrcátkem, tak tam se to snažím čistit pravidelně. Pokud je to někde uvnitř, pak nevím kde. Před zrcátkem mi svítí taková lehounce modrá dioda, ale ta nevím co znamená a svítí pořád od koupě auta. Pak je na zrcátku ještě tlačítko s oranžovou diodou, ale to jsem měl pocit, že je nějaký aktivní mód zpětného zrcátka proti oslňování zezadu a že nemá nic společného s měřením intenzity denního světla. Takže otázky:
1) Jak se chová svícení v poloze "AUTO" Vám?
2) Na co je ta modrá dioda nad zrcátkem?
3) Na co je to tlačítko s oranžovou diodou přímo na zrcátku?
4) Jaké používáte H7 žárovky?
5) Kde je senzor denního světla, abych mohl vyloučit variantu, že je zastíněn třeba nečistotou a tak si myslí, že je pořád šero/tma?
6) Ten zvýšený intenzivní jas diodových světel jim asi nedělá moc dobře, ne? Takže jezdit přes den na polohu "0" je asi pro ně namáhavé, ne?
Díky za odpovědi. Já totiž nějak poslední rok příliš často musím měnit H7 žárovnky, protože ony vlastně svítí neustále, protože mám tento přepínač v poloze "AUTO" prakticky pořád.
Díky za rady.
Petr Vavřinec
i40 2017 po FL - problém s denním svícením
Moderátor: Moderátoři
i40 2017 po FL - problém s denním svícením
- Přílohy
-
- svetla.png (79.22 KiB) Zobrazeno 570 x
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i40 2017 po FL - problém s denním svícením
4) Philips nebo Narva
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i40 2017 po FL - problém s denním svícením
Proč by mělo svícení DRL poškozovat světla? Taky nerozumím proč by měly H7 odcházet několikrát ročně protože svítí - jestli teda nemáš nájezd 70k/rok... ?
Jinak i30 má senzor světel na palubce u čelního skla - tam kde bliká červená dioda (imobilizéru?), tak bych juknul tam (i u i40). Vypadá to fakt na špatnou funkci toho senzoru...
Jinak i30 má senzor světel na palubce u čelního skla - tam kde bliká červená dioda (imobilizéru?), tak bych juknul tam (i u i40). Vypadá to fakt na špatnou funkci toho senzoru...
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)