Stránka 1 z 1

žhaviče žhaví neustále

Napsal: 03 pro 2022, 20:32
od 81Jericho
Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda někdo řešil problém se žhavením. Musel jsem nechat vyměnit žhavící svíčky, kvůli špatnému startování v zimě. I tak jsem startoval na několikrát, zjistil jsem, že je spálená 80A pojistka, tak jsem musel vyměnit i tu. Relátko co patří ke žhavení cvaká dobře, ale po měření multimetrem jsem zjistil, že proud jde do žhavících svíček neustále. Raději jsem vytáhl relé ať se znovu nespálí pojistka. Moje otázka zní, zda je problém v čidle teploty vody, nebo v lambda sondě (motor zbytečně dává bohatší směs, což jde teď v zimě dobře vidět z výfuku), anebo v řídící jednotce?

Díky

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 03 pro 2022, 21:55
od petzl62
Bylo by dobré uvést r.v.
U posledních modelů a typů dieslů žhavící svíčky v rámci ekologie a dalších eko fičur- DPF/SCR dožhavují i po nastartování, při provozu motoru- obzvlášť na krátkých trasách.
Proto taky nebývají výjimkou výměny vadných žhavících svíček třeba po 30 tis. km. ](*,) ](*,)

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 04 pro 2022, 08:54
od 81Jericho
Rok výroby je 2008, typ motoru 1.6 crdi 85kW D4FB najeto je 347000 km

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 04 pro 2022, 20:26
od tempest
Ten proud tam jde i třeba minutu po startu? Co diagnostika? Předpokládám, že multimetrem si neměřil přímo proud na žhavičkách. Tam to jde jenom klešťákem, popř. to nějak složitě rozpojovat.

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 05 pro 2022, 21:15
od 81Jericho
Ano, proud šel celou dobu, co byl nastartovaný motor, cca 1minutu. Měřil jsem multimetrem na kabelovém připojení k hřebínku pro žhaviče, zatím mám pro jistotu vytáhlé relé, aby mi zase neshořela pojistka. Objednal jsem nové čidlo teploty vody, snad to bude tento případ. Po výměně zjistím to zjistím.

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 05 pro 2022, 23:16
od Hugo11
To, ze euro4 diesel motor (V 2008 mozna uz i euro5) zhavi jeste minutu po startu urcite nemusi byt zavada, dela se to kvuli rychlejsimu ohrevu a snizeni emisi (jak bylo zmineno). Algoritus zhaveni je slozitejsi a nevychazi jen z namerene teploty chladici kapaliny, navic kdyby bylo toto cidlo spatne, pravdepodobne by ukazoval blbe i budik na palubce (i kdyz nektere konstrukce ho maji dvojite, ale tady by si ecu zavadu zrejme vsimla taky). Lambda sonda nema se zhavenim spolecneho vubec nic, ta se u naftovych motoru pro prime rizeni motoru nepouziva, je tam zjednodusene pouze jako kontrolne cidlo a pouziva se pri regeneraci DPF.
Tzn. pokud auto nezhavi i pri zahratem motoru, nehledal bych v tom zavadu, vymenil zhavky a jezdil, prip. se jeste idealne mrknout do pameti zavad, jestli nema ecu s necim problem (mela by treba poznat i vadne zhavky)

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 06 pro 2022, 06:31
od Axel.Foley
Řídící jednotka vadné žhaviče nepozná.

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 06 pro 2022, 09:37
od Georges
Mám motor 1.5 CRDi ( Accent).
Po zapnutí zapalování se rozsvítí kontrolka žhavení asi na 5 sekund. Poté zhasne a startuji. Pokud tedy žhavící svíčky žhaví trvale, měla by i trvale svítit kontrolka žhavení. Jestli kontrolka svítí trvale, tak je asi trvale sepnuté ono "žhavící relé", nebo obvod, který toto relé po nažhavení vypíná.

Re: žhaviče žhaví neustále

Napsal: 06 pro 2022, 18:29
od 81Jericho
Jasně, v první řadě kontrolka zhasne a proud jde do žhavení dále, nezkoušel jsem to déle, abych si znovu nespálil pojistku, která se zatraceně blbě vymontovává. Dnes jsem sledoval cestou do práce pohyb rafičky ukazatele teploty vody a po cca 5 minutách bylo 50 stupňů a rozjel se ohřev kabiny a po dalších 5 minutách se rafička zastavila u 90 stupňů. Děkuji vám za podnětné informace. Uvidím co dál a zkusím se vás zase zeptat.