Hyundai i30 Kombi, 1.5 DPi, Family Smart, Atlas White, 22/23
Napsal: 01 led 2023, 17:51
Zdravím příznivce této značky a ítřicítky zvlášť,
krátce o sobě - nejsme na seznamce, ale mezi vůní benzínu a nafty, takže to bude stručně .
Chlap normálního mužského pohlaví narozený v 90. letech minulého století, z Jižní Moravy a od roku 2018 již naplavenina ze štatlu. Jsem servisní a přijímací technik se specializací na zahradu a ve volných chvílích (když to manželka dovolí a netahá mne po nákupech) jezdím na motorce (Honda CB500X). Celkově o sobě mohu říct, že mne baví hlavně motorismus. Dále je to hudba, koncerty, jídlo, filmy/seriály cestování a občasný gaučing na vrcholové úrovni. Jsem člověk pro každou srandu.
Teď to, proč jsem vlastně tady .
Vybíraní auta
Volba na již třetí a další ojeté auto ihned padla, jelikož jsem během pár let do aut nainvestoval vždy více, než za kolik jsem je pořídil. Předchozí auta Ford Focus, který nakonec musel skončit na vrakovišti pro totální škodu, kdy mi důchodce nedal přednost a Kia Cee'd, která má v tuto chvíli za sebou již přes 304 tisíc km a její nájezd a stav je znát takřka na všem, takže další opravy by znamenaly částku několikrát vyšší, než kolik auto fyzicky stálo.
Volba byla jasná - nové auto maximálně do půl milionu, benzín a "normální motor", který snese hlavně moje krátké trasy do práce (5 km tam, 5 km zpět) + nákupy ve městě, občasné výlety a 2x až 3x za rok dálnice skrze koncerty. Priority byly jasné.
Níže uvedu seznam potenciálních vozidel, které byly v hledáčku a proč jsem je nakonec nevzal.
Dacia Duster - tříválcový oturbený motor (pro časté krátké trasy nevhodný), ne tak kvalitní zpracování, cena lehce přes 500 tisíc, malý zavazadlový prostor.
Kia Ceed SW - opět tříválec, cena více než 550 tisíc.
Škoda Fabia Kombi - doprodejové skladové vozy pouze s tříválcem, slabší výkon, chybějící 6-tý převodový stupeň.
Mazda CX-5 - ideální motor, ale cena téměř dvojnásobná.
Hyundai i30 1.5 DPi
Volba tedy padla na tento a vlastně i na trhu jediný vůz. Ideální motor s nepřímým vstřikováním, bez turba, bez filtru pevných částic, cena do 500 tisíc s celkem bohatou výbavou a pětiletou zárukou - nebylo co řešit. Možná jsou to poslední měsíce, kdy člověk může koupit ještě normální motor bez nesmyslných "kurvítek". Ale tohle berte jen jako můj pohled na současný trend těchto motorů, nikomu neberu názor na elektro auta, hybridy apod. Já jsem zkrátka zastánce klasického motoru, který zvládne stovky tisíc km bez závažných poruch nebo investic. Manželka motorům nerozumí, pouze schválila typ auta, barvu a nakonec i samotnou cenu.
Následovala prohlídka vozu v autosalonu v Brně, konkrétně u Auto Pokorný Motors, já nadšený s kvalitou zpracování a vůbec s celým designem. Manželka také spokojená - byla překvapená objemným zavazadlovým prostorem, velikostí displeje infotainmentu i tím, že může připojit telefon a pouštět jakoukoliv hudbu - když jedeme spolu, z 80% je ona, kdo se stará o hudbu .
S prodejcem, panem Fialou jsme nakonfigurovali výbavu a zatím nezávazně spočítali cenovou nabídku úvěru.
Tu jsme si s manželkou doma řádně pročetli a druhý den jsme již posílali zálohu na nový Hyundai i30 Kombi, 1.5 DPi ve výbavě Family Smart, s černým interiérem Oceanidis v základní barvě vozu Atlas White.
Auto objednáno 23.11.2022 a díky včasnému objednání jsme ještě stihli zadání do výroby v prosinci 2022 a cenu ještě před zdražením o 10 000 Kč.
Celková cena za auto: 494 990 Kč.
Předpokládaný termín dodání: 4/2023.
Součástí auta zdarma: zimní pneumatiky, povinná výbava s bezpečnostní sadou a slevová tankovácí karta.
Bohužel nejsem typ, co si umí říct o slevu, možná to zkusím při koupi doplňků (koberce do auta, koberec do zavazadlového prostoru), jestli mi něco dají.
Jakmile auto dorazí, přidám samozřejmě fotky a po čase i nějaké ty dojmy a zkušenosti .
Děkuji .
krátce o sobě - nejsme na seznamce, ale mezi vůní benzínu a nafty, takže to bude stručně .
Chlap normálního mužského pohlaví narozený v 90. letech minulého století, z Jižní Moravy a od roku 2018 již naplavenina ze štatlu. Jsem servisní a přijímací technik se specializací na zahradu a ve volných chvílích (když to manželka dovolí a netahá mne po nákupech) jezdím na motorce (Honda CB500X). Celkově o sobě mohu říct, že mne baví hlavně motorismus. Dále je to hudba, koncerty, jídlo, filmy/seriály cestování a občasný gaučing na vrcholové úrovni. Jsem člověk pro každou srandu.
Teď to, proč jsem vlastně tady .
Vybíraní auta
Volba na již třetí a další ojeté auto ihned padla, jelikož jsem během pár let do aut nainvestoval vždy více, než za kolik jsem je pořídil. Předchozí auta Ford Focus, který nakonec musel skončit na vrakovišti pro totální škodu, kdy mi důchodce nedal přednost a Kia Cee'd, která má v tuto chvíli za sebou již přes 304 tisíc km a její nájezd a stav je znát takřka na všem, takže další opravy by znamenaly částku několikrát vyšší, než kolik auto fyzicky stálo.
Volba byla jasná - nové auto maximálně do půl milionu, benzín a "normální motor", který snese hlavně moje krátké trasy do práce (5 km tam, 5 km zpět) + nákupy ve městě, občasné výlety a 2x až 3x za rok dálnice skrze koncerty. Priority byly jasné.
Níže uvedu seznam potenciálních vozidel, které byly v hledáčku a proč jsem je nakonec nevzal.
Dacia Duster - tříválcový oturbený motor (pro časté krátké trasy nevhodný), ne tak kvalitní zpracování, cena lehce přes 500 tisíc, malý zavazadlový prostor.
Kia Ceed SW - opět tříválec, cena více než 550 tisíc.
Škoda Fabia Kombi - doprodejové skladové vozy pouze s tříválcem, slabší výkon, chybějící 6-tý převodový stupeň.
Mazda CX-5 - ideální motor, ale cena téměř dvojnásobná.
Hyundai i30 1.5 DPi
Volba tedy padla na tento a vlastně i na trhu jediný vůz. Ideální motor s nepřímým vstřikováním, bez turba, bez filtru pevných částic, cena do 500 tisíc s celkem bohatou výbavou a pětiletou zárukou - nebylo co řešit. Možná jsou to poslední měsíce, kdy člověk může koupit ještě normální motor bez nesmyslných "kurvítek". Ale tohle berte jen jako můj pohled na současný trend těchto motorů, nikomu neberu názor na elektro auta, hybridy apod. Já jsem zkrátka zastánce klasického motoru, který zvládne stovky tisíc km bez závažných poruch nebo investic. Manželka motorům nerozumí, pouze schválila typ auta, barvu a nakonec i samotnou cenu.
Následovala prohlídka vozu v autosalonu v Brně, konkrétně u Auto Pokorný Motors, já nadšený s kvalitou zpracování a vůbec s celým designem. Manželka také spokojená - byla překvapená objemným zavazadlovým prostorem, velikostí displeje infotainmentu i tím, že může připojit telefon a pouštět jakoukoliv hudbu - když jedeme spolu, z 80% je ona, kdo se stará o hudbu .
S prodejcem, panem Fialou jsme nakonfigurovali výbavu a zatím nezávazně spočítali cenovou nabídku úvěru.
Tu jsme si s manželkou doma řádně pročetli a druhý den jsme již posílali zálohu na nový Hyundai i30 Kombi, 1.5 DPi ve výbavě Family Smart, s černým interiérem Oceanidis v základní barvě vozu Atlas White.
Auto objednáno 23.11.2022 a díky včasnému objednání jsme ještě stihli zadání do výroby v prosinci 2022 a cenu ještě před zdražením o 10 000 Kč.
Celková cena za auto: 494 990 Kč.
Předpokládaný termín dodání: 4/2023.
Součástí auta zdarma: zimní pneumatiky, povinná výbava s bezpečnostní sadou a slevová tankovácí karta.
Bohužel nejsem typ, co si umí říct o slevu, možná to zkusím při koupi doplňků (koberce do auta, koberec do zavazadlového prostoru), jestli mi něco dají.
Jakmile auto dorazí, přidám samozřejmě fotky a po čase i nějaké ty dojmy a zkušenosti .
Děkuji .