Stránka 1 z 5
Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 11 led 2023, 20:03
od sao.paulo
Ahoj, uvažuju o tom, že si objednám novou i30, kombi (stávající z r. 2021 prodám). A to opět ve verzi Smart, ale ještě přemýšlím, zda standardního nebo ve verzi family s balíčkem Packet Plus. Dnes jsem kontaktoval dva dealery. Jeden by v porovnání s ceníkem neslevil ani korunu, druhý slevu dá (ale ne oficiálně - prý to mají zakázané), aby vyvážil to, že si ho musím vzít aspoň na rok na úvěr. Na verzi smart + packet čekací doba 3-6 měsíců. Mohl bych mít i za pár týdnů, ale chci ho v šedé barvě a oni mají předobjednanou amazon gray. Musím se rozmyslet nejpozději do pondělí, pak už snad nebudou brát objednávky na verzi family. Říkal, že bude facelift a mají přislíbeno, že se facelift bude týkat i 1.5 dpi.
Tady jsem se dozvěděl, že je problém s infotainmentem 10" (zlobí bezdrátové spojení s Androidem i Applem). To mi dealer potvrdil. Rovnou mi řekl, ať si nechám stávající auto, pokud bych nechtěl packet plus. Navigace a blue link je prej k ničemu. Telefon bych musel propojit přes kabel a používat waze.
Což je krok zpět. Ale zase LED zadní světla, inteligentní klíč a startování tlačítkem, sledování mrtvého úhlu a upozornění na projíždějící auta při couvání, automatické stěrače .. To je lákavý
.
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo z vás v blízké minulosti neprodával i30, 1.5DPI, kombi, Smart, (šedá metalíza s nájezdem do 30t.km (mám nyní 22t.km)) a za kolik se podařil prodej.
Vůbec nevím, +- co si říct. Na netu je strašně málo inzerátů na stejné auto se stejnou výbavou ... Dealer mi doporučil, abych to dal do Áček, že mi tam dají nejvíc.
Kromě toho 10" displeje, co moc nefuguje, není ve stávající verzi něco, co se úplně nepovedlo?
Díky.
P.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 11 led 2023, 20:06
od milosh
Mas skoro nove auto, neresil bych prodej vubec a nechal si ho.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 11 led 2023, 21:23
od i30mpact
Osobně bych počkal na facelift a teprve pak se rozhodl. Přechod z 8" na 10.25" infotainment mi u stávajícího modelu totiž přijde spíš jako downgrade (již zmíněná absence bezdrátového AA, nemožnost uložit některá nastavení - někdo tu zmiňoval, že s 10.25" infotainmentem si auto nepamatuje trvalé vypnutí automatického brzdění).
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 07:39
od zopper
BlueLink je naprosto boží věc. Kolikrát už jsem zapoměl zamknout a píplo mi to po pár metrech od auta. Nebo jsem si nebyl jistý, a mohl zkontrolovat/zamknout bez nutnosti cesty výtahem, a výletu k autu.
To je jedna z těch věcí, co na papíře vypadá zbytečně, ale pak je návyková.
Se zabudovanou navigací problém nemám, Waze zapínám jen výjimečně kvůli hlídkám/radarům - a ty radary už jsou i v 10.25” navigaci.
Nouzové brždění se mi nesepnulo ještě ani jednou (varování jo), takže jsem ještě neměl potřebu snižovat si bezpečnost a nevím, jestli si to pamatuje.
Ale jen pro pocit novějšího auta bych ještě upgrade nedělal. Nevím o žádné killer feature, co by ti to přineslo.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 08:21
od i20SVK
Budem komentovať iba 10,25" infotainment, ktorý mám a navi je tam otras. Keď chceš aby Ti tam svietil veľký displej, tak choď do toho ale tie mapy sú o ničom od TomTomu a plánovanie ciest úplne bez logiky (veľakrát ma chcel viesť do jednosmerky, bežné cesty pri plánovaní namiesto diaľníc + veľakrát ťa vedie opustiť diaľnicu a ísť po vedľajších cestách bez dôvodu, POI vôbec nepozná a niekedy tam musíš zadávať GPS súradnice a hľadanie adries kde musíš zadať všetko dokopy ale nič ti neukáže až do poslednej sekundy akoby adresu nepoznal). Jediná kombinácia pre mňa by bola, keby FL mal digitálny prístrojový štít a 8" rádio s bezdrôtovým AA/AC + ostatné bezp. prvky ktoré si vymenoval.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 08:38
od sao.paulo
zopper píše: ↑12 led 2023, 07:39
BlueLink je naprosto boží věc. Kolikrát už jsem zapoměl zamknout a píplo mi to po pár metrech od auta. Nebo jsem si nebyl jistý, a mohl zkontrolovat/zamknout bez nutnosti cesty výtahem, a výletu k autu.
To je jedna z těch věcí, co na papíře vypadá zbytečně, ale pak je návyková.
Se zabudovanou navigací problém nemám, Waze zapínám jen výjimečně kvůli hlídkám/radarům - a ty radary už jsou i v 10.25” navigaci.
Nouzové brždění se mi nesepnulo ještě ani jednou (varování jo), takže jsem ještě neměl potřebu snižovat si bezpečnost a nevím, jestli si to pamatuje.
Ale jen pro pocit novějšího auta bych ještě upgrade nedělal. Nevím o žádné killer feature, co by ti to přineslo.
Mně naopak říkal prodejce, že bluelink se moc nepovedl. Že mu tam přijeli lidi pro auta za 600t., a pak byli naštvaní, že to nefunguje na 100%.
Že si s bluelink nemůže být člověk jistej, že je auto zamčený ..
Co máte na mysli tím nouzovým bržděním?
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 09:25
od Mzp
Moje skúsenosti: Mám i30 2021 s 10' displayom ale mal som dlhšiu dobu požičané aj i30 s 8'displayom.
Pre mňa je 8' obrazovka malá na navigovanie. Nevidel som poriadne na mapu (Waze) a keď prišla nejaká sms tak som nevidel vôbec nič. Plus malé rozlíšenie parkovacej kamery pri cúvaní. Super ale bolo bezdrátové AppleCar. To žial v 10' chýba a vždy sa musím pripájať káblom čo niči baterku na telefóne (po pripojení káblu sa tel dobija). Vstavanú mapu nepoužívam. Waze je lepší, aspoň si to namýšlam
BlueLink je fajn, najme zamykanie a GPS poloha auta pri parkovaní. S BlueLinkom som mal iba jeden problém. Musel som v iPhone auto odpojiť a znovu pripojiť.
Nemyslím si že trvalé vypnutie automatického brzdenia závisí od veľkosti displaja. Závisí to od roku výroby. Do roku 2020 si vypnutie brzdenia i30 pametali. Po FL žial už nie. Problém s automatickým brzdením nemám, no viac krát sa mi stalo, že pri keď som chcel obiehať auto vypeckoval a dal plyn na podlahu, i30 si myslela že idem naraziť do auta predomnou a hlásila kolíziu, pritom ja som sa len rozbiehal a chcel spraviť myšičku....
Upgrade auta kôli displaju by som nerobil. Keď už upgrade tak aspoň priplatiť za automat. Za mňa je to super parádna vec, hoci sa mi zdá že v režime normal je motor niekedy pod normálnymi otáčkami. Inak tiež rozmýšlam že 2021 i30 predám a kúpim také isté z dôvodu, že na niektoré veci máš iba dvojročnú záruku napríklad na remene, brzdy, baterku ktorá určite za dva roky odíde, ale aj čo ma prekvapilo najviac tak dva roky sú aj na LED svetlá. A havaríjnu poistku platíš rovnako či máš nové auto alebo dvojročná jazdenka
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 10:01
od sao.paulo
Zas na druhou stranu .. Když si bezdrátově zrcadlím waze na displej 8", tak pokládám telefon stejne na tu plochu, kde se mi chtě nechtě bezdrátově dobíjí.
Do automatu bych klidně i šel, ale nenabízí ho k 1.5 DPI a turba se zatím bojím. Kolegovi odešlo na 6 let starém Nissanu Pulsaru a repas se vším všudy 50t. Kč. Ikdyž tam je turbo umístěné na špatně přístupném místě.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 11:04
od idam.i
Pulsar mám motor 1,2Tce od Renaultu a to je megaprúser.
Verím že 1,5TGDi je už na tom lepšie.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 11:12
od sao.paulo
On má v Pulsaru motor 1,6 dig-T (190kW).
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 11:30
od Axel.Foley
Mzp píše: ↑12 led 2023, 09:25
Moje skúsenosti: Mám i30 2021 s 10' displayom ale mal som dlhšiu dobu požičané aj i30 s 8'displayom.
Pre mňa je 8' obrazovka malá na navigovanie. Nevidel som poriadne na mapu (Waze) a keď prišla nejaká sms tak som nevidel vôbec nič. Plus malé rozlíšenie parkovacej kamery pri cúvaní. Super ale bolo bezdrátové AppleCar. To žial v 10' chýba a vždy sa musím pripájať káblom čo niči baterku na telefóne (po pripojení káblu sa tel dobija). Vstavanú mapu nepoužívam. Waze je lepší, aspoň si to namýšlam
BlueLink je fajn, najme zamykanie a GPS poloha auta pri parkovaní. S BlueLinkom som mal iba jeden problém. Musel som v iPhone auto odpojiť a znovu pripojiť.
Nemyslím si že trvalé vypnutie automatického brzdenia závisí od veľkosti displaja. Závisí to od roku výroby. Do roku 2020 si vypnutie brzdenia i30 pametali. Po FL žial už nie. Problém s automatickým brzdením nemám, no viac krát sa mi stalo, že pri keď som chcel obiehať auto vypeckoval a dal plyn na podlahu, i30 si myslela že idem naraziť do auta predomnou a hlásila kolíziu, pritom ja som sa len rozbiehal a chcel spraviť myšičku....
Upgrade auta kôli displaju by som nerobil. Keď už upgrade tak aspoň priplatiť za automat. Za mňa je to super parádna vec, hoci sa mi zdá že v režime normal je motor niekedy pod normálnymi otáčkami. Inak tiež rozmýšlam že 2021 i30 predám a kúpim také isté z dôvodu, že na niektoré veci máš iba dvojročnú záruku napríklad na remene, brzdy, baterku ktorá určite za dva roky odíde, ale aj čo ma prekvapilo najviac tak dva roky sú aj na LED svetlá. A havaríjnu poistku platíš rovnako či máš nové auto alebo dvojročná jazdenka
Ano, čtení SMS řidičem v autě za jízdy na displeji MMS je
opravdu kurva důležitá věc Nechápu, jak jsi bez toho dokázal přežít v jiných autech.
Mimochodem, měl by jsi začít šetřit na nové auto nebo na generálku současného. Uvedl jsi totiž celkem dost věcí, které svatosvatě odejdou den po skončení dvouleté záruky. Pozor, děje se to hlavně u auta, které ujedou ročně cokoliv pod 20 000 km.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 11:33
od motorol
Dobíjení telefonu kabelem nebo bezdrátově bych se nebál, protože jabko dobíjí bezne jen do 80%, pak dobíjení vypíná.
Ohledne záruky 2 roky na neco: zase když to prodas a bude to mít problém, tak stejne odpovidas ty ( přes bazar zase nižší cena).
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 11:52
od Leendrix
No semtam mam na 10ti palcovem displeji u navigace divne nastavene cesty, zadavani do adresy je take slozitejsi ale da se s tim pracovat. Adresy vetsinou prave zadavam pres bluelink dopredu a poslu si ji do auta, celkove povazuji bluelink za fajn aplikaci, dava me to zakladni informace o aute, je tam zakladni diagnostika, auto se da na dalku odemknout nebo zamknout.
Celkove ale vestavenou navigaci pouzivam bez vetsich problemu.
Ted PACKET balicek ktery nyni nabizeji i k DPI motoru je pekny, byt minuly rok v nabidce tak bych si ho asi k autu pridal i za tech 20k.
Jedina otazka je jak bude BLUELINK placeny po vyprseni toho zdarma obdobi, prodejce me nebyl schopen rici cenu za tuhle sluzbu.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 12:34
od i30mpact
Axel.Foley píše: ↑12 led 2023, 11:30
Mzp píše: ↑12 led 2023, 09:25
Moje skúsenosti: Mám i30 2021 s 10' displayom ale mal som dlhšiu dobu požičané aj i30 s 8'displayom.
Pre mňa je 8' obrazovka malá na navigovanie. Nevidel som poriadne na mapu (Waze) a keď prišla nejaká sms tak som nevidel vôbec nič. Plus malé rozlíšenie parkovacej kamery pri cúvaní. Super ale bolo bezdrátové AppleCar. To žial v 10' chýba a vždy sa musím pripájať káblom čo niči baterku na telefóne (po pripojení káblu sa tel dobija). Vstavanú mapu nepoužívam. Waze je lepší, aspoň si to namýšlam
BlueLink je fajn, najme zamykanie a GPS poloha auta pri parkovaní. S BlueLinkom som mal iba jeden problém. Musel som v iPhone auto odpojiť a znovu pripojiť.
Nemyslím si že trvalé vypnutie automatického brzdenia závisí od veľkosti displaja. Závisí to od roku výroby. Do roku 2020 si vypnutie brzdenia i30 pametali. Po FL žial už nie. Problém s automatickým brzdením nemám, no viac krát sa mi stalo, že pri keď som chcel obiehať auto vypeckoval a dal plyn na podlahu, i30 si myslela že idem naraziť do auta predomnou a hlásila kolíziu, pritom ja som sa len rozbiehal a chcel spraviť myšičku....
Upgrade auta kôli displaju by som nerobil. Keď už upgrade tak aspoň priplatiť za automat. Za mňa je to super parádna vec, hoci sa mi zdá že v režime normal je motor niekedy pod normálnymi otáčkami. Inak tiež rozmýšlam že 2021 i30 predám a kúpim také isté z dôvodu, že na niektoré veci máš iba dvojročnú záruku napríklad na remene, brzdy, baterku ktorá určite za dva roky odíde, ale aj čo ma prekvapilo najviac tak dva roky sú aj na LED svetlá. A havaríjnu poistku platíš rovnako či máš nové auto alebo dvojročná jazdenka
Ano, čtení SMS řidičem v autě za jízdy na displeji MMS je
opravdu kurva důležitá věc Nechápu, jak jsi bez toho dokázal přežít v jiných autech.
Mimochodem, měl by jsi začít šetřit na nové auto nebo na generálku současného. Uvedl jsi totiž celkem dost věcí, které svatosvatě odejdou den po skončení dvouleté záruky. Pozor, děje se to hlavně u auta, které ujedou ročně cokoliv pod 20 000 km.
Já to pochopil tak, že mu tam ta notifikační lišta překáží, protože je přes mapu. Jinak zprávy přece čte auto samo, ne na displeji infotainmentu. Aspoň mě to tak funguje: přijde zpráva, zobrazí se lišta, kliknu na ni a auto zprávu přečte a zeptá se, jestli chci nadiktovat odpověď.
Re: Zvažovaná koupě i30 (2023) a prodej i30 (2021)
Napsal: 12 led 2023, 12:36
od Mzp
Axel.Foley píše: ↑12 led 2023, 11:30
Mzp píše: ↑12 led 2023, 09:25
]
Ano, čtení SMS řidičem v autě za jízdy na displeji MMS je
opravdu kurva důležitá věc Nechápu, jak jsi bez toho dokázal přežít v jiných autech.
Mimochodem, měl by jsi začít šetřit na nové auto nebo na generálku současného. Uvedl jsi totiž celkem dost věcí, které svatosvatě odejdou den po skončení dvouleté záruky. Pozor, děje se to hlavně u auta, které ujedou ročně cokoliv pod 20 000 km.
Ja som nikde nepísal, že čítam sms počas šoférovania, to ani nerobím. Ale keď ti príde sms alebo whatsapptak sa ti na dispay zobrazí upozornenie ktoré zaberie polku displaju.
Samozrejme že 731 deň od kúpy sa auto nepokazí. Ale určite budeš súhlasiť že dnešné autá nie sú autá s pred 10 rokov. A napr garančný technik mi priamo hovoril, že sa pokazila DCT prevodovka v tretom roku...Bolo to asi štýlom jazdy, ale že keby to bolo do dvoch rokov, takto nerieši vymení vrámci záruky