Stránka 1 z 1

Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 17 úno 2023, 16:01
od imperator
Dobrý deň.

Pred asi 2 týždňami som kúpil i30 combi 1.5dpi family. Týždeň som nejazdil, vybavoval som veci, idem odomknúť a nič, alarm nič, batéria KO.
Naštartované servisom - dobitá batéria - myslel som, že som zabudol nejaké svetlo, kufor a pod.
Chodil som týždeň a znova - nakoniec sa ukázal čierny odber (niečo v zmysle vkľude 0,3A namiesto 0,03A - nepamätám presne)
Momentálne v servise a ževraj evidujú ešte jedno auto kdesi na strednom Slovensku s rovnakým problémom. Takže teraz skúšajú, čo to odoberá.
Náhodou nemá niekto nejaké skúsenosti ? Som z toho celkom na nervy :roll:

Re: Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 17 úno 2023, 17:31
od dibarbora
Auto máš v záruke, takže môžu hľadať… dosť nechápem tie nervy z toho… pokaziť sa môže aj nové auto…. a čierny odber môže spôsobovať hociktorá z x riadiacich jednotiek, prípadne zazečený konektor, kabeláž….

Re: Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 18 úno 2023, 10:20
od imperator
Jasné, veď už je tam zas - batéria je ževraj ok (aj keď po týchto vybitiach to nebude ružové), ale ako som písal je tam ten čierny odber, tak idú súčiastku po súčiastke + má to ževraj ešte jedno auto niekde na Slovensku ten istý problém.
Ono je to tak, že potrebujem opraviť aj staré auto a preto som kupoval nové - ktoré od nova vlastne nejde :roll:
Nemala by byť nejaká jednoduchá výstupná kontrola ? (Už len jeden dva dni, ak by stálo s baterkou, tak by sa to premeralo a prejavilo - dupľom keď som tu čítal o nedávnej kauze čierneho odberu - nošodrát)

Re: Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 18 úno 2023, 10:32
od Mr. HYUNDAI
Nošodrát byla přezdívka opatření k prodloužení životnosti žárovek potkávacích světel u první generace i30 FD do roku 2012...

Na takové skladování zhruba 3.000 aut není v HMMC místo. O tom, že by to v těchto objemech rozhodně nebylo jednoduché ani nemluvě.

Re: Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 18 úno 2023, 10:34
od imperator
Aha, tak to som moc narýchlo preletel - a zle asi pochopil (niekde som čítal o vybíjaní batérie a niekto tam spomenul nošodrát tak som si to zafixoval :) )
A díky za vysvetlenie - chápem - človek si to všelijako predstavuje :?

Inak za ten cas čo fungovalo (resp. sa nestihla vybiť baterka) som bol v podstate zo všetkého prekvapený a potešený takže o to viac to zamrzí. Až to bude ok a potestujem viac určite spíšem dlhodobejšiu recenziu: Prekvapil najmä motor v rámci mesta.

Re: Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 18 úno 2023, 18:24
od thaischumi
Jestli máš multimetr (většina má 10A ampérmetr), můžeš zkusit přes něj baterii přepojit a pak vytáhnul pojistku po pojistce a sledovat hodnoty.

Problém s černým odběrem jsem měl se svým prvním autem - FF mk1, žere furt nějaký půl ampéru. Naštěstí to bylo jen autorádio, odešel nejaký elektronický spínač proto nevyplo po vytahnutí klíče, ze repráků bylo pořád slyšet šumění (sehnat origoš co umí i MP3 poté docela trvalo, jsou raritní kousky).

Re: Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 20 úno 2023, 11:19
od imperator
Tak 2 týždňové auto nebudem premieravať sám s multimetrom, ale v podstate toto robí momentálne servis. Dúfam, že to bude čím skôr.
Myslel som, že či sa tu náhodou nenašiel podobný problém na i30 FL, ale ako ich tak sledujem po cestách, nejazdí ich až toľko ako som si myslel (aj keď je to najpredávanejšie auto...)

Re: Šedý odber - vybíjanie batérie

Napsal: 22 úno 2023, 09:50
od imperator
Tak, robil to zámok dverí - a ževraj tento problém malo aj to druhé auto.
Idem teda testovať :D
Ak už nič tak možno toto vlákno pomôže niekomu, kto by mal podobný problém.
Ešte otázka - aké su výhody / nevýhody zapnutých stretávačiek - stále platí, že sa pri zapnutých batéria dobíja "po starom" t.j. je stále dobíjaná ?
Ako nevýhodu vidím jedine zvýšenú spotrebu (ževraj max. 0,2L) a vypaľovanie žiaroviek. Na druhú stranu je vás s určitosťou dobre vidieť.
A ešte možno posledná vec - oproti režimu auto pri zastavení a vypnutí motora svietia nie len predné denné LED, ale aj zadné svetlá (pri AUTO nie)