Stránka 1 z 1
7DCT realny najazd
Napsal: 30 bře 2023, 23:00
od sairik
Ahojte. Nam otazku, ti co mate dvojspojku, kolko ste nabehali km nez zacali nejake problemy ? Kedy ste menili spojkovu sadu / zotrvacnik ? A original, ci aftermarket ?
Dakujem
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 06:25
od dibarbora
Toto je dosť individuálna otázka…. kto jazdí dlhé dialničné trasy, tak nalieta spokojne aj 200+tkm na sadu spojok.
Keď sa s tým niekto posúva neustále v meste od kolóny ku kolóne, tak aj 50tkm môže byť veľa..
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 07:31
od petzl62
Přesně.
S minulým autem a 1,4T-GDi 180tis.+ - bez jakýchkoliv problémů- šel do světa a co jsem o něm měl ještě zprávy, tak do 200tis. jezdil na původních spojkách, dál už nevím.
U aktuálního auta mám najeto 90tis. + a spojka sudých rychlostí zlobí jak procentuálním opotřebením, tak vibracemi na 4. a 6. převodový stupeň v určitém pásmu otáček. Spojka lichých rychlostí naprosto v pořádku a bez problémů.
Samozřejmě "autorizovanému" servisu se závada neprojevuje
Takže co bude dál se uvidí.
Rozhodně k většímu opotřebení sudé spojky přispívá a to jsem přesvědčen, přeladění software převodovky.
A myslím, že i úspory na použitých materiálech u nového výrobce převodovek.
Styl jízdy i schéma tras se u mě nemění.
Takže je to jak píše kolega výš. Individuální a taky o štěstí na kus.
Cena originálních dílů je neskutečná a cena za výměnu v "autorizáku" zrovna tak.
Pokud najdeš servis, který má přístup k software, dílům a spec. nářadí a přípravkům- bez kterých to udělat opravdu sofistikovaně nejde- obzvlášť nastavení aktuátoru a hlavně zná postup a už to dělal, jsi na polovičních nákladech, ale i tak se cena pohybuje kolem 2tis.€
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 11:37
od Axel.Foley
sairik: Kolik máš najeto a co se děje?
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 13:23
od sairik
143 000 ale spojku menili pri 80 000 a znova spolu so zotrvacnikom pri 130 000 ... zatial vramci zaruky ... no zaruka je prec a nechcem si predstavit, ze pri 180 000 to budem menit za svoje
ci je to teda normalne, alebo je tam nejaka vada.
Kazdy den skolka 15km dialnica, potom po meste 10km praca, tak naspat skolka a zasa dialnica. Inac dialnicne jazdy minimalne 1000km raz mesacne.
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 14:41
od Mr. HYUNDAI
Kombinace dieselu, DCT a městského provozu není moc dobrá. My jsme se Tucsonu v dieselu s DCT zbavili v cca 53.000 km a bylo to podle mě akorát - už jsem cítil, že spojky nejsou v dobré kondici, zejména ta na sudých kvaltech.
A začínám to pozorovat i na aktuální i30 1,0 T-GDi s DCT - opět "sudá spojka" - a to ještě nemáme 40.000 km. Hlavní problém vidím v neochotě převodovky rozjezdy absolvovat výhradně na jedničku. Naopak se snaží rozjíždět na dvojku jak to jen jde, což logicky vyžaduje prokluz a ještě k tomu na sudé spojce, která, pokud vyvozuji správně, je vlastně menší...
O tom, že zjevně přešli na méně kvalitní materiál není sporu, s předchozími 1,4 T-GDi nebyl problém se spojkami a chováním převodovek ani v kombíku, ani v N-Linu.
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 18:48
od idam.i
Zlaté planétové prevodovky.
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 18:58
od pozorovatel
Mne menili dvojhmotu minulý rok ale bez zotrvačníka pri cca 33k km kvôli traseniu pri rozbehu ale problém sa tým neodstránil a pred pár týždňami mi znovu menili dvojhmotu už aj so zotrvačníkom (teraz 55k km), ten bol vraj na šrot ale problém s trasením pri rozbehu sa stále neodstránil. Mechanik s hlavným technikom mi tvrdili, že za to môžu moje dvojročné zimné gumy Nokian, vraj si mám kúpiť Michelin, Continental alebo Hankook lebo i30ky sú na pneu háklivé. Tak som ako debil prehodil na letné aby sa potom hlavný technik mohol poškrabať po brade a usúdiť, že naozaj trasenie pri rozbehu nie je spôsobené zimnými pneumatikami
neviem, čo to môže spôsobovať lebo nejde o trvalú závadu ale objavuje sa sporadicky a aj to za rozdielnych veterných podmienok tak ťažko povedať od čoho to závisí.. Budúci týždeň mi budú meniť ešte niečo na turbe lebo ide odtiaľ pri nízkych otáčkach štrkáčový zvuk.. Ale prevodovka radí v pohode.
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 20:19
od dibarbora
Raz darmo.... DCT prevodovka (so suchými spojkami) je skrátka vhodná na všetko iné.. len nie na to, na čo si ju zákazník kúpi... t.j. komfort v mestskej premávke, na krátkych trasách.... tam je ten komfort dosť draho vykúpený.
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 31 bře 2023, 21:32
od pozorovatel
To nebude môj prípad, bývam v podstate uprostred ničoho a väčšinou chodím autom len do práce 15km, celý čas +- 80kmh a okrem toho diaľnice, pár krát do roka DE-SR-DE..
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 14 pro 2024, 21:45
od Toldik
75 000 a 5 rokov. Spojka v piip. Velmi malo. Uz viac auto so suchou spojkou nekupim. Problemy zacali uz pri 50 000km. Jazdim polovicu mesto a polovicu okres dialnice malo.
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 15 pro 2024, 12:29
od penik
Mé auto (rok výroby 10/2020) zatím přes 144.000 km a zatím funguje. Po výměně polomotoru mám pocit, že se chová jinak (někdy tvrdě zařadí), ale zkušební jízdy a diagnostika nic neodhalily. Vše v autorizovaném servisu a opakovaně. Opotřebení lamel cca 50% a spojka bez vibrací.
Re: 7DCT realny najazd
Napsal: 16 pro 2024, 11:49
od Axel.Foley
Toldik píše: ↑14 pro 2024, 21:45
75 000 a 5 rokov. Spojka v piip. Velmi malo. Uz viac auto so suchou spojkou nekupim. Problemy zacali uz pri 50 000km. Jazdim polovicu mesto a polovicu okres dialnice malo.
Problém může být i mezi volantem a sedačkou.