přední stěrače na 3.rychlost.stupeň? :-)
Napsal: 20 dub 2023, 12:03
Vím, že jde o téma, které bude řadou lidí považováno za trochu bizarní... Nevím proč, ale mám(e) dost smůlu na ježdění v horách s extrémními dešti. Je smutné, že nejen na staré dobré Lantře (2000), ale dokonce i na starém Tráboši (!) byly přední stěrače standardně napojené na motorek a ovladač se třemi rychlostními stupni. Přitom ten poslední nejrychlejší byl opravdu "fičák" pro velké přívalové deště, se kterým šlo projet i neskutečné počasí, i když samozřejmě tak do 40km/h bezpečně, zatímco některá jiná auta už raději z opatrnosti stála u krajnice, než se přeháňky přeženou
Jaké bylo ale mé překvapení, když jsem zjistil, že ani u i20 1.gen. (nejspíš i všech dalších gen.), ani u i30 PDE není víc než jen 2 rychlostní stupně. Pomíjím teď speciální rychlosti typu přerušování stírání v určitých delších nebo kratších intervalech. Dokonce i mí kolegové, jeden se starým BMW 5 z r.2006, jeden s Mercedesem starým pár let, mně tvrdili, že ani oni víc než 2 rychlostní stupně nemají, resp. nemají už ten nejrychlejší, kdy stěrače stírají opravdu velmi rychle!
Pokoušel jsem se k tomuhle problému hledat něco na zahraničním inetu, ale buď si jen diskutující dělali ze sebe vzájemně srandu, že "přece dnes už tolik neprší jako dřív, tak co řešíš s vyššími rychlostmi stírání...", anebo nanejvýš doporučovali výměnu motorku za takový, který by měl větší rychlost stírání (ale stejný počet rychlostních stupňů) Že by to byl zas jeden z důsledků globálního šetření automobilových výrobců ve stylu "není poptávka, není tudíž ani nabídka" ?! Něco jako s postupným vymizením CD přehrávačů u autorádií nebo plnohodnotných rezervních kol v kufrech...?
Viz tady:
https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... ost-794005
https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... ost-799257
https://www.hyundaiperformance.com/thre ... post-41996
https://www.i30ownersclub.com/forum/ind ... ic=24808.0
Řešil už někdo někdy z vás tenhle problém? Mám pocit, že ani pro ponaučené laiky ani fandy dost dobře řešitelný není. Prosím vynechte teď flamewar argumenty o tom, proč to vlastně potřebujem...
Už se to tu v jedno diskuzi i nakouslo, ale u mě není problém s tím, že by mně snad vzhledem ke stáří auta odcházely motorky:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=42&t=13353
Jaké bylo ale mé překvapení, když jsem zjistil, že ani u i20 1.gen. (nejspíš i všech dalších gen.), ani u i30 PDE není víc než jen 2 rychlostní stupně. Pomíjím teď speciální rychlosti typu přerušování stírání v určitých delších nebo kratších intervalech. Dokonce i mí kolegové, jeden se starým BMW 5 z r.2006, jeden s Mercedesem starým pár let, mně tvrdili, že ani oni víc než 2 rychlostní stupně nemají, resp. nemají už ten nejrychlejší, kdy stěrače stírají opravdu velmi rychle!
Pokoušel jsem se k tomuhle problému hledat něco na zahraničním inetu, ale buď si jen diskutující dělali ze sebe vzájemně srandu, že "přece dnes už tolik neprší jako dřív, tak co řešíš s vyššími rychlostmi stírání...", anebo nanejvýš doporučovali výměnu motorku za takový, který by měl větší rychlost stírání (ale stejný počet rychlostních stupňů) Že by to byl zas jeden z důsledků globálního šetření automobilových výrobců ve stylu "není poptávka, není tudíž ani nabídka" ?! Něco jako s postupným vymizením CD přehrávačů u autorádií nebo plnohodnotných rezervních kol v kufrech...?
Viz tady:
https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... ost-794005
https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... ost-799257
https://www.hyundaiperformance.com/thre ... post-41996
https://www.i30ownersclub.com/forum/ind ... ic=24808.0
Řešil už někdo někdy z vás tenhle problém? Mám pocit, že ani pro ponaučené laiky ani fandy dost dobře řešitelný není. Prosím vynechte teď flamewar argumenty o tom, proč to vlastně potřebujem...
Už se to tu v jedno diskuzi i nakouslo, ale u mě není problém s tím, že by mně snad vzhledem ke stáří auta odcházely motorky:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=42&t=13353