Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 08 kvě 2023, 20:30
AccSon je dlho ocakavanym nasledovnikom roadtripovej (a stavbarskej) legendy Accenta https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=19632
Cesta k nemu bola trochu dlha, najma pre moj odpor k SUV. Posledna generacia Tucsona je vsak s biedou crossover (aj ked popri nom taky Stonic vyzera skutocne maly). Potrebovali sme auto s dlhsim dojazdom, rozumnejsim kufrom (500+) a hybrid (pretoze som hybrid proste chcel . Slepu vetvu PHEV (k comu vozit mrtvu hostnost 250kg) a MHEV (prakticky nulovy prinos a zmenseny kufor) som vylucil rovno, EV proste nie je v stave poskytovat to co po aute potrebujem. Diesel s Euro6 mame v dodavke a tam sa vzdy otrasiem ked si na ten system spomeniem
Aby som bol uprimny, Tucson bola volba z rozumu. Zaujal ma subtilnejsi vzhlad oproti Sportage, na RAV4 a podobne som proste uz nemal. Dalsim benefitom bolo ze si nemusim zakladat novy ucet na novom fore. Od leta 2022 sme to riesili, asi 3 mesiace bola v hre Sportage HEV (vybava TOP) – bohuzial sa nedala objednat, v KII ma natahovali asi do septembra. Ked sme sa vratili zo Sicilie, povedal som dost a 29.9 sme objednali v Brne.
U predajcu kde som vtedy kupuval Accenta mi bohuzial neakceptovali zlavu ale dostal som zaujimavejsiu ponuku – dali mi 40 000kc za Accenta (ak vydrzi) a slubili dodat Tucsona do 06/2023. Co bolo super, pac podmienkou vykupu Accenta bola platna STK (ta koncila na konci 07/2023). Zacali sme na vybave SMART, bohuzial ten potah sedadiel bol otras. No a tak to slo cez N-Line az sme skoncili u Style. A kedze obycajny Style bol zjavne nuda, doplnil som aj Premium. Vobec nechapem ako sa to udialo. Odchadzali sme teda s objednanym HEV, Style Premium vc tazneho. Za cenu za ktoru by som u Kie dostal mozno na konci roka 2023 vybavu TOP. Farba bola problem, nakoniec zvitazila bronzova. Nepotesi ale neurazi. Ked je auto spinave, vyzera lepsie
21.4 sme to preberali, trvalo to snad 2 hodiny. Mnoho veci podobne ako Stonic, ale mnoho veci uplne inak. Pojazdili sme asi 150km, v pondelok 24.4 som som to nasledne otocil za mamou na Slovensko. No a kedze auto nie je na to aby pozovalo, nabalili sme ho a so 703km na tachometri sme vyrazili na Balkan. Nakoniec kvoli pocasiu az do Turecka
Dnes 8.5 sme sa vratili, na tacho je 5900km. Takze si myslim, ze mozem zacat hodnotit
Interier
Cierny interier nedokazem vystat a preto Tucson bral body Sportage za moznost objednat svetly interier, za mna je to krasa. Vzdusny, na dotyk prijemny. Spracovanie skvele, aj ked pri fakt velkych rozdieloch teplot trochu vrzgala mriezka stredoveho repoduktoru pod celnym sklom. Budem to sledovat. Ventilovane sedadla su parada. So zenou sme vyuzivali casto aj pamat elektricky nastavitelneho sedadla vodica, aj ked som hladat polohu asi 1500km (opierky mi prijdu dost dopredu). Vzduchotechnika je trochu specificka ale zvykame si
Kufor
je dostatocny pre nase potreby. Zmlsany dodavkou sme dokupili kompresorovu chladnicku (ta ide z maleho powerboxu Bluetti, ten je ziveny 12V zasuvkou v kufri. Powerbox drzi pri zivote chladnicku ked ideme napr na 3-4 hodiny na vylet/turistiku alebo ked cez noc nie je na ubytku chladnicka. K tomu dva kufre, prepravka a par tasiek s topankami / bundami. Dole pod platom miesto pre aditiva, lekarnicku atd, atd. Rezerva tam nie je. Co je dost skoda a planujem ju poriesit (znova sme jazdili k pobreziu, takze skalnate cesty atd). Operadla zadnych sedadiel sa daju naklapat, co je skvela vec najma pre nas vo dvojci pretoze vyrazne narastie objem kufra (a je pravidelnejsi)
Motor a hybridny pohon
ked nakuknete pod kapotu, moc miesta tam nie je – vlavo vidime 1.6TGDi a vpravo je elektromotor. Hybridny system mi prijde nastaveny viac „uzivatelsky zamknuty“ ako u Toyoty. Proste u Hyundaiu si HEV zije vlastnym zivotom, mnohokrat som citil ze by som aktivaciou/deaktivaciou urobil lepsie. Da sa s tym vsak dost hrat, na nudnych Bulharskych a Srbskych dialniciach sa da opakovat system 10-12km rezim sport pri tempomate na 120, nasledne prepnut na Eco a tam potom 2-2,5 km auto dochaze drzat 120km/h na EV. V rezime sport system viac bateriu dobija, v rezime ECO ju viac pouziva. Pri „manualnom“ radeni EV rezim nenaskoci. Do miernejsich kopcov vidiet ze pomaha (podla toku energie) ale myslim ze by mohol pomahat viac. System pouzivam ako energiu v cyklistike – kopce s mierou, z kopca maximalne rekuperovat a roviny vyzivat na maximum (tz rychlost, plynulost a plachtenie pred krizovatkami vratane rekuperacie). Tankovali sme „kde prislo“ na celu cestu som mal aditiva len na dve nadrze. Efektivny dojazd pri vyssom tempe je 750 az 800km. Na okreskach v kombinacii s dedinami mate subjektivny pocit ze to tak tretinu az stvrtinu cesty ide v EV mode Celkovo som s prejavom hybridu velmi spokojny. 6st prevodovka radi vo vacsine situacii az na vynimky (popisane nizsie) velmi dobre a jemne.
Moje poznamky / poznatky po 5000+ km
-> system DAW je otravny a nedokazem dodnes pochopit na com je zaozene vyhodnocovanie „pozornosti“ Je super, ak rano vstanete, pokochate sa vyhladom z terasy, date si ranajky a dva turecke caje, podakujete hostitelovi, sadnete do auta a o 13 minut system zacne vrieskat ze mam zvazit prestavku. Ano, ide to vypnut ale je to snad 8 kliknuti v menu a po novom „starte“ sa to znovu aktivuje. Otravne a zbytocne. Nepisem to preto, ze sa to stalo raz. Stalo sa to za den pri 6 startoch pokojne 4 krat do 45 minut.
-> prevodovka v ECO radi v kopcoch celkom nelogicky az o 2 stupne hore, paradoxne rezim sport mi prijde v stupaniach lepsi. Pripadne v ECO treba manualne odradit vyssie. To je vsetko sprevadzane pipanim. Ono to auto celkom dost pipa v roznych situaciach co je pri presunoch ked zena vedla spi celkom otravne
-> antikolizny system je nastaveny vyrazne lepsie ako v Stonicu. Dokonca tak dobre, ze mi pri navrate v Brna ani nezareagoval ked mi borec na krizovatke doslova vosiel pred cumak. Losi test v mojom podani dopadol dobre, klobuk dole pred naladenim podvozku a brzdami. V zasade chcem aby neotravoval. Radar vzadu a anikolizny system pri cuvani z parkovacieho miesta funguje pekne a spolahlivo
> Spotreba je zatial taka dost skakava. Teraz ma neberte zle, ale po 5400km tam je 6,32 podla dotankovania, 6,5 podla PP. V tom su ale dialnicne presuny (120 tempomat) a turecke okresky kde sa jazdi 110 a na 25km pokojne 2x vystupate na 400-600 mnm a nasledne zas klesate. Vsetko pri rychlostiach 100+. Prva cesta na Slovensko a nazpat 2/3 okresky a 1/3 dialnice 120km/h bolo za 5,4, vcera sme sa presuvali Srbskom a spotreba bola po 150km okresiek a dlhych dedinach Vojvodiny 4,9, jedno tankovanie vsak vyslo 7,4. Takze ano, zerie to viac ako Accent ale ma to 169kW. Nie zeby to auto ten vykon potrebovalo ale..
-> zavodenie na krizovatkach v turecku je parada. Rezim sport, radenie padlami, auto hold. Stovku tam mate hned, pruznost je fakt skvela. Len si kladiem otazku ako vlastne dochladit mtor a turbo po agresivnej jazde, pripadne narocnej dialnicnej jazde. U bezneho auta proste zvolnite a doplachtite. Tu to preberie EV mod a spalovak proste chcipne. No to som zvedavy na vydrz…
-> originalne pneu Michelin Primacy 4 (tie iste ako na Stonicu), vyrobene v Spanielsku – su tiche, maju vybornu trakciu aj na vode a aj na sotoline. Zimne pneu dal predajca Falken Eurowinter HS02 Pro v rozmere ako letne, teda 19“. Bohuzial pre mna, ja by som radsej vacsie balony. 19“ su vsak jedine homologovane pre HEV vo vybave Style.
-> sluzby Hyundai Live (tz dopravne spravodajstvo) vypadli prvy den v Turecku a ani pri navrate cez 5 dalsich krajin vratane tych v EU nenabehli. Pomohol az upgrade infotainmentu. Snad to zas neumrie ked to clovek bude potrebovat. V zasade vsak pouzivam Sygic cez AA (funguje skvele) alebo Maps.Google. S tym bola spojena nefunkcnost Bluelinku. Apku povazujem az nudzove odomknutie auta za zbytocnost
-> Stale si neviem zvyknut na prilis vela informacii na pristrojovom stite (ten je vyborne citatelny). Privital by som viac skinov, ten pre rezim sport sa mi moc nepaci a grafika mi prijde dost zastarala.
dalsie skusenosti a fotky budem pridavat ako bude bezat cas …
Aby som bol uprimny, Tucson bola volba z rozumu. Zaujal ma subtilnejsi vzhlad oproti Sportage, na RAV4 a podobne som proste uz nemal. Dalsim benefitom bolo ze si nemusim zakladat novy ucet na novom fore. Od leta 2022 sme to riesili, asi 3 mesiace bola v hre Sportage HEV (vybava TOP) – bohuzial sa nedala objednat, v KII ma natahovali asi do septembra. Ked sme sa vratili zo Sicilie, povedal som dost a 29.9 sme objednali v Brne.
U predajcu kde som vtedy kupuval Accenta mi bohuzial neakceptovali zlavu ale dostal som zaujimavejsiu ponuku – dali mi 40 000kc za Accenta (ak vydrzi) a slubili dodat Tucsona do 06/2023. Co bolo super, pac podmienkou vykupu Accenta bola platna STK (ta koncila na konci 07/2023). Zacali sme na vybave SMART, bohuzial ten potah sedadiel bol otras. No a tak to slo cez N-Line az sme skoncili u Style. A kedze obycajny Style bol zjavne nuda, doplnil som aj Premium. Vobec nechapem ako sa to udialo. Odchadzali sme teda s objednanym HEV, Style Premium vc tazneho. Za cenu za ktoru by som u Kie dostal mozno na konci roka 2023 vybavu TOP. Farba bola problem, nakoniec zvitazila bronzova. Nepotesi ale neurazi. Ked je auto spinave, vyzera lepsie
21.4 sme to preberali, trvalo to snad 2 hodiny. Mnoho veci podobne ako Stonic, ale mnoho veci uplne inak. Pojazdili sme asi 150km, v pondelok 24.4 som som to nasledne otocil za mamou na Slovensko. No a kedze auto nie je na to aby pozovalo, nabalili sme ho a so 703km na tachometri sme vyrazili na Balkan. Nakoniec kvoli pocasiu az do Turecka
Dnes 8.5 sme sa vratili, na tacho je 5900km. Takze si myslim, ze mozem zacat hodnotit
Interier
Cierny interier nedokazem vystat a preto Tucson bral body Sportage za moznost objednat svetly interier, za mna je to krasa. Vzdusny, na dotyk prijemny. Spracovanie skvele, aj ked pri fakt velkych rozdieloch teplot trochu vrzgala mriezka stredoveho repoduktoru pod celnym sklom. Budem to sledovat. Ventilovane sedadla su parada. So zenou sme vyuzivali casto aj pamat elektricky nastavitelneho sedadla vodica, aj ked som hladat polohu asi 1500km (opierky mi prijdu dost dopredu). Vzduchotechnika je trochu specificka ale zvykame si
Kufor
je dostatocny pre nase potreby. Zmlsany dodavkou sme dokupili kompresorovu chladnicku (ta ide z maleho powerboxu Bluetti, ten je ziveny 12V zasuvkou v kufri. Powerbox drzi pri zivote chladnicku ked ideme napr na 3-4 hodiny na vylet/turistiku alebo ked cez noc nie je na ubytku chladnicka. K tomu dva kufre, prepravka a par tasiek s topankami / bundami. Dole pod platom miesto pre aditiva, lekarnicku atd, atd. Rezerva tam nie je. Co je dost skoda a planujem ju poriesit (znova sme jazdili k pobreziu, takze skalnate cesty atd). Operadla zadnych sedadiel sa daju naklapat, co je skvela vec najma pre nas vo dvojci pretoze vyrazne narastie objem kufra (a je pravidelnejsi)
Motor a hybridny pohon
ked nakuknete pod kapotu, moc miesta tam nie je – vlavo vidime 1.6TGDi a vpravo je elektromotor. Hybridny system mi prijde nastaveny viac „uzivatelsky zamknuty“ ako u Toyoty. Proste u Hyundaiu si HEV zije vlastnym zivotom, mnohokrat som citil ze by som aktivaciou/deaktivaciou urobil lepsie. Da sa s tym vsak dost hrat, na nudnych Bulharskych a Srbskych dialniciach sa da opakovat system 10-12km rezim sport pri tempomate na 120, nasledne prepnut na Eco a tam potom 2-2,5 km auto dochaze drzat 120km/h na EV. V rezime sport system viac bateriu dobija, v rezime ECO ju viac pouziva. Pri „manualnom“ radeni EV rezim nenaskoci. Do miernejsich kopcov vidiet ze pomaha (podla toku energie) ale myslim ze by mohol pomahat viac. System pouzivam ako energiu v cyklistike – kopce s mierou, z kopca maximalne rekuperovat a roviny vyzivat na maximum (tz rychlost, plynulost a plachtenie pred krizovatkami vratane rekuperacie). Tankovali sme „kde prislo“ na celu cestu som mal aditiva len na dve nadrze. Efektivny dojazd pri vyssom tempe je 750 az 800km. Na okreskach v kombinacii s dedinami mate subjektivny pocit ze to tak tretinu az stvrtinu cesty ide v EV mode Celkovo som s prejavom hybridu velmi spokojny. 6st prevodovka radi vo vacsine situacii az na vynimky (popisane nizsie) velmi dobre a jemne.
Moje poznamky / poznatky po 5000+ km
-> system DAW je otravny a nedokazem dodnes pochopit na com je zaozene vyhodnocovanie „pozornosti“ Je super, ak rano vstanete, pokochate sa vyhladom z terasy, date si ranajky a dva turecke caje, podakujete hostitelovi, sadnete do auta a o 13 minut system zacne vrieskat ze mam zvazit prestavku. Ano, ide to vypnut ale je to snad 8 kliknuti v menu a po novom „starte“ sa to znovu aktivuje. Otravne a zbytocne. Nepisem to preto, ze sa to stalo raz. Stalo sa to za den pri 6 startoch pokojne 4 krat do 45 minut.
-> prevodovka v ECO radi v kopcoch celkom nelogicky az o 2 stupne hore, paradoxne rezim sport mi prijde v stupaniach lepsi. Pripadne v ECO treba manualne odradit vyssie. To je vsetko sprevadzane pipanim. Ono to auto celkom dost pipa v roznych situaciach co je pri presunoch ked zena vedla spi celkom otravne
-> antikolizny system je nastaveny vyrazne lepsie ako v Stonicu. Dokonca tak dobre, ze mi pri navrate v Brna ani nezareagoval ked mi borec na krizovatke doslova vosiel pred cumak. Losi test v mojom podani dopadol dobre, klobuk dole pred naladenim podvozku a brzdami. V zasade chcem aby neotravoval. Radar vzadu a anikolizny system pri cuvani z parkovacieho miesta funguje pekne a spolahlivo
> Spotreba je zatial taka dost skakava. Teraz ma neberte zle, ale po 5400km tam je 6,32 podla dotankovania, 6,5 podla PP. V tom su ale dialnicne presuny (120 tempomat) a turecke okresky kde sa jazdi 110 a na 25km pokojne 2x vystupate na 400-600 mnm a nasledne zas klesate. Vsetko pri rychlostiach 100+. Prva cesta na Slovensko a nazpat 2/3 okresky a 1/3 dialnice 120km/h bolo za 5,4, vcera sme sa presuvali Srbskom a spotreba bola po 150km okresiek a dlhych dedinach Vojvodiny 4,9, jedno tankovanie vsak vyslo 7,4. Takze ano, zerie to viac ako Accent ale ma to 169kW. Nie zeby to auto ten vykon potrebovalo ale..
-> zavodenie na krizovatkach v turecku je parada. Rezim sport, radenie padlami, auto hold. Stovku tam mate hned, pruznost je fakt skvela. Len si kladiem otazku ako vlastne dochladit mtor a turbo po agresivnej jazde, pripadne narocnej dialnicnej jazde. U bezneho auta proste zvolnite a doplachtite. Tu to preberie EV mod a spalovak proste chcipne. No to som zvedavy na vydrz…
-> originalne pneu Michelin Primacy 4 (tie iste ako na Stonicu), vyrobene v Spanielsku – su tiche, maju vybornu trakciu aj na vode a aj na sotoline. Zimne pneu dal predajca Falken Eurowinter HS02 Pro v rozmere ako letne, teda 19“. Bohuzial pre mna, ja by som radsej vacsie balony. 19“ su vsak jedine homologovane pre HEV vo vybave Style.
-> sluzby Hyundai Live (tz dopravne spravodajstvo) vypadli prvy den v Turecku a ani pri navrate cez 5 dalsich krajin vratane tych v EU nenabehli. Pomohol az upgrade infotainmentu. Snad to zas neumrie ked to clovek bude potrebovat. V zasade vsak pouzivam Sygic cez AA (funguje skvele) alebo Maps.Google. S tym bola spojena nefunkcnost Bluelinku. Apku povazujem az nudzove odomknutie auta za zbytocnost
-> Stale si neviem zvyknut na prilis vela informacii na pristrojovom stite (ten je vyborne citatelny). Privital by som viac skinov, ten pre rezim sport sa mi moc nepaci a grafika mi prijde dost zastarala.
dalsie skusenosti a fotky budem pridavat ako bude bezat cas …