Dalibore, nepotěším tě.
Měl jsem i30 PDe 1,4T-GDi s 7°DCT r.v. 2017- prodával jsem ji s nájezdem 180tis. km a 3x vyměněným olejem.
Převodovka bez jakýchkoliv problémů, fantasticky řadila celou dobu a taky elektronika- logika(software) převodovky byla opravdu výborně odladěná. S tím autem byla opravdu radost jezdit do poslední chvíle
V té době, jak jsem později zjišťoval se převodovky vyráběly
kompletně v Koreji . Kompletně znamená kompletně. V roce 2019-2020? nevím přesně došlo k "malé" bezvýznamné změně. Převodovky se montují stále v Koreji- tedy snad, ale už z dílů vyráběných v Číně.
Ne, že bych Čínu podezříval z nekvality, ony si to automobilky umí sakra ohlídat, ale... Jak je to v delší časové ose opotřebení?
Každopádně došlo k "nějaké" změně a k lepšímu to určitě není
Nevím 100% jestli je to pravda, ale jak jsem koupil, tak prodávám. Víc by nám mohli- ale nemůžou říct kluci z výroby. Ale naprosto chápu, že ani oni to třeba neví.
Já vycházím z toho, že jsem měl předchozí auto a slušný servis disponující diagnostikou a znalostí práce s ní, umí načíst stav(softwarový) opotřebení spojek. Je to jen orientační hodnota, odvozená z počtu přeřazení, jízdy a času na jednotlivé stupně atd. atd.
Ale vím, jaké jsem měl hodnoty opotřebení u minulého vozu a v jakých kilometrech nájezdu převodovky a u stávajícího. A ty stavy jsou o řády desítek procent jinde
A jedná se zejména o spojku sudých rychlostí(2,4,6)
U lichých rychlostí je to takřka stejné.
Aktuálně mám najeto viz. podpis a vibrace obzvlášť na 4. a 6. převodový stupeň pociťuju už delší dobu cca 25tis. km.
Jednou víc a jednou míň, ale prakticky jen v režimu normal. V režimu sport se mi to takřka nestane, nebo naprosto minimálně.
V servisu autorizovaném se to "samozřejmě" neprojevilo, ani technikovi, ani mechanikovi. Moje nabídka na to, že jim to názorně předvedu, se z časového hlediska servisu neakceptovala
Samozřejmě, že mezitím uplynula dvouletá záruka. Takže jezdím dál a uvidíme, zapsáno to je.
Jinak pokud import rozhodnul o zamítnutí reklamace, tak s tím nic moc nenaděláš, bohužel. Jsou tam jen 2 roky záruky na spojky a setrvačník- bohužel dvouhmotový
Cena za opravu výměny kompletní sady dvou spojek, ložisek a dvouhmotového setrvačníku- originální
díly včetně práce atakuje cenu 100 tisíc.
+
Práce je to minimálně na dva dny a jsou na to potřeba speciální přípravky.
Jak na usazení spojek atd, tak na nastavení aktuátoru a pak nastavit na diagnostice.
Viz. video alespoň spojek a aktuátoru:
https://www.youtube.com/watch?v=lwpe927 ... orgeMoraru
Takže asi tak.
A to že by mohly být spojky v 90 tis. opotřebené? Ano mohly, bohužel
A rozhodně vyměnit olej v převodovce!
Je to opravdu jednoduché. Necelé 3l oleje, ale striktně dodržet specifikaci!!! a nenechat si nakecat něco o celoživotní náplni