Stránka 1 z 2
Spojka
Napsal: 02 bře 2007, 21:11
od kopir
Pánové poraďte..... v poslednom období musím zatlačiť spojkový pedál až na doraz aby som bez problémov zaradil rychlosť, myslím si, že bude už zodraná lamela, hukot ložiska nieje počut. Viem, že sa nedá doštelovat bo je tam piest a skúšal som vymenit i kapalinu a odvzdušnit spojkový valec. Chcem sa spýtat, stačí ak vymením iba lamelu ? Nakoľko nemám dostatok fin. na kúpu celej sady (lamela, ložisko, prítlačák). Alebo môže byť problém v prevodovke či inde ? Díky za uvážené rady.
Re: Spojka
Napsal: 03 bře 2007, 10:20
od autopb
kopir píše:Pánové poraďte..... v poslednom období musím zatlačiť spojkový pedál až na doraz aby som bez problémov zaradil rychlosť, myslím si, že bude už zodraná lamela, hukot ložiska nieje počut. Viem, že sa nedá doštelovat bo je tam piest a skúšal som vymenit i kapalinu a odvzdušnit spojkový valec. Chcem sa spýtat, stačí ak vymením iba lamelu ? Nakoľko nemám dostatok fin. na kúpu celej sady (lamela, ložisko, prítlačák). Alebo môže byť problém v prevodovke či inde ? Díky za uvážené rady.
KOMPLET SPOJKA -4023,- origo hyundai nebo náhrada 3410,-
ceny jsou s dph.
možno poslat na dobírku
autopb@centrum.cz
Napsal: 19 kvě 2007, 16:05
od josefhouska
mas spatne tesneni u pomocneho spojkoveho valce.. delalo mi to taky, staci koupit jen to gufero 120Kc
Napsal: 20 kvě 2007, 09:49
od Lukáš
To by se ztrácela kapalina, ne?
Napsal: 20 kvě 2007, 11:05
od josefhouska
Kdys mel pryc lamelu, tak spojka by te zacela zabirat uz v horni poloze a pri pridani plynu, by te prokluzovla spojka.
Pokud musis stalcovat spojkovy pedal az na podlahu bud je to tema spojkovyma valecka "tesneni" - potom by se ti teda ztracela kapalina..
Odvzdusnit to : seslapne ti nekdo pedal a drzi ho seslaply, ty zatim povolis ventyl a upustis vzduch, hned ho zase pritahnes a on pedal pusti, jinak to nejde delat nebo te to nasaje zase vzduch
nebo by to mohlo byt taky primo ve spojce, ale to je malo pravdepodobne, nebot uvnitr jsou takove pulmesice, ktere te dotahuji pritlacny talic na lamelu, proto se neda nikde stelovat.
Mrkni se zda te nekde neutika kapalina, jak u hlavniho tak i vedlejsiho valce, a potom tedy bych sel do spojky..
Napsal: 25 kvě 2007, 06:50
od kopir
Jozefe ďakujem za meila, bude to asi to tesnenie v pomocnom spojkovom valci. Inak kapalina sa mi nestráca
Napsal: 02 říj 2007, 13:30
od pindras
josefhouska píše:Kdys mel pryc lamelu, tak spojka by te zacela zabirat uz v horni poloze a pri pridani plynu, by te prokluzovla spojka.
....
No to dela me. Uz tam jde docela spatne zpatecka. A obcas i pri jizde jde slyset jak tam rychlost zaskoci. Nekdo mi rikal, ze se delaji nejaky repasy lamel. Je to pravda? Na kolik to vyjde? Musi se jeste neco vymenit?
Napsal: 02 říj 2007, 14:47
od josefhouska
Ahoj Tak jsem na to prisel.. uz nejaky patek to mam zpraveny.. Spojkou to neni a neni to ani dokonce pomocnym spojkovym valeckem nebo spise tesnenim v nem. "Pokud se vam tedy neztraci brzdova kapalina od spojkoveho obehu, pokud ano tak zkontrolujte tesneni jak na pomocnem tak i na hlavnim spojkovem valci" /pomocny je pod motorem u spojky a hlavni je primo napojen na pedal spojky/
Ted k problemu, pokud vam neunika kapalina jdete primo na hlavni spojkovy valec. Je to v nem. Mate tam prasklou cepicku a to zpusobuje, ze nustale prisavate kapalinu z vyrovnavaci nadrzky. Tim se tvori vetsi a vetsi tlak v potrubi a tim vam spojka zabira nahore a prokluzuje. Staci zkontrolovat Hlavni spojkovy valec a sami uvidite kde je problem, Ja jsem to vyresil novou pruzinou a pridanim podlozky. Prace na 1 mozna 2 hodky ze vsim vsady. Nebo koupit novi valec popripade na vrakaci. ALE mateli priznaky, prokluzovani spojky a spojka zabira nahore, JE to HLAVNI SPOJKOVI VALEC a nebo uz sjeta lamela na spojce.. Upozornuju, ze spojka se dotahuje sama a neni moznost ji stelovat jako u Skodovek.. tak je to rovnou na vymenu. Ale to by jste museli mit nalitano opravdu hafo km.. lamela se meni zpravidla po 140 000 km a nekdy ani tam ne.. zalezi jak jezdite. a jakou mate nohu.
Napsal: 02 říj 2007, 14:48
od josefhouska
Jo pokud budete chtit vedet nebo se zeptat primo. tak jsem zmeni ICQ 416963156 tak porpipade napiste.. odepisu obratem jak budu moct.
Napsal: 02 říj 2007, 15:21
od vlastaFR
skus to nejdriv sestelovat nez se do neceho pustis. sou tam stelovaci srouby nad pedalem
treba to bude stacit
Napsal: 03 říj 2007, 06:17
od Sokyno
Tak mam auto spet ze servisu konecne hotovy. Ale zeknu ti neco davej bacha na tu spojko mne to delalo taky ze sem ji musel tlacit do spodu az tak tam jela rychlost, ale sem najezdil jeste 300 km a sem to posral uplne odeslo lozisko a pritlacny tak sem to dal vymenit uplne a je pokoj.
Napsal: 03 říj 2007, 06:25
od josefhouska
Ty mas opacnej pripad, ty musis slapat pedal dulu, kdezto nam to bralo v horni poloze
Napsal: 09 říj 2007, 19:12
od mikad
Jo,mě to taky zlobí..prokluzuje spojka,zřejmě ta lamela..jenže..než to hodím do servisu,rád bych věděl jaká tam patří,bylo mi řečeno že se musí vyměnit celá spojka,tudíž koupit celou sadu a tady je problém..bylo mi řečeno je více druhů..za 3500-5000 a 7000 tisíc,podle rozměru 200-215- nebo 220mm ale čeho nevím...a jestli víte někdo jaký rozměr můžu mít já v autě..lantra 93- 1,6 84kw dohc 16V?
Napsal: 09 říj 2007, 20:09
od jelensoft
Řekl bych, že se jedná o průměr spojkové lamely.
Napsal: 19 říj 2007, 12:19
od pindras
Zdravim, takze jsem se rozhodl nechat si opravit spojku, ktera uz zabira uplne nahore. Co vsechno se musi koupit? Dole je seznam z e-shopu, ze sekce spojka.
PŘÍTLAČNÝ TALÍŘ 1441,00
SPOJKOVÁ LAMELA 1842,00
LOŽISKO VYPÍNACÍ SPOJKOVÉ 740,00
POMOCNÝ SPOJKOVÝ VÁLEC 887,00
HLAVNÍ SPOJKOVÝ VÁLEC 1190,00
SADA OPRAVNÁ POMOCNÉHO SP. VÁLCE 104,00