Idem trochu aktualizovať svoje vlánko...
Nechcel som písať prvé dojmy, ktoré by boli viac zaťažené emóciou z nového auta... Tá „vôňa“ novoty...
- Svetlý interiér
- T-interier.jpg (213.5 KiB) Zobrazeno 976 x
- T-exterier.jpg (309.96 KiB) Zobrazeno 976 x
Tak sa prichádzam podeliť s novým rodinným príslušníkom po prvom mesiaci.
Musím priznať, že bol celkom intenzívny, lebo za volantom nového „Tusíka“ som strávil už vyše 50 hodín a odjazdil cca 4200 km. Pomer trás bol cca 60% diaľnice (ITA, GER, AUT, CZE, SVK) a rýchlostné cesty, 30% okresné cesty a horské prechody (vrátane Passo Rolle (Dolomity), v Alpách Pass dal Fourn, a najvyšším horským prechodom, ktorý Tusík dal s bravúrou – Fluelapass 2383 m.n.m.) a len asi 10% som jazdil po meste. Celková spotreba je aktuálne na úrovni 6,1 litra benzínu na 100 km, čo hodnotím veľmi pozitívne. Pre skeptikov sa bez týrania priznám, že na diaľniciach bol v 95% prípadoch nastavený adaptívny tempomat na úroveň 125 km/h, ale Tusík už ukázal na rýchlomere aj 190 km/h...
Keďže som od roku 2018 jazdil i30 kombi s automatom (DCT), pracovné prostredie vodiča v novom hyundai pre mňa neboli úplne nové, aj keď samozrejme, že hybridný pohon a po vyše 20 rokoch prechod od nafty k benzínu si vyžadovali trochu prispôsobenia...
Za seba môžem povedať, že doteraz som s tým, čo som za svoje peniaze dostal spokojný. Jediná drobnosť, ktorá je skôr na pobavenie, ktorú som s technikom od predajcu riešil, že po prvých cca 500 km mi niekoľkokrát na diaľnici vyplo SCC (radar a adaptívny tempomat), najskôr pri miernom mrholení a naskočilo to v priebehu niekoľkých kilometrov a neskôr úplne až kým som nezastal a nevypol motor... Kde bol problém? Servisák mi povedal, že na 99% bude prozaický problém s ktorým sa už stretli – a môžem to vyriešiť sám, alebo prísť k nm a urobia mi to na počkanie: ako namontovali tabuľky s ŠPZ na auto, vpredu ich technik osadil o čosi nižšie a blokovali radar... Stačilo dať dole ŠPZ, odšroubovať dve samorezky do plastovej podložky a posunúť podložku pod ŠPZ o cca 2 cm vyššie.... A problém bol odstránený
Rozmýšľam nad nejakými negatívami, ale zatiaľ nič mimoriadne nemôžem napísať (a dúfam, že to tak ostane), samozrejme v predcháduzajúcom Subaru Outback bolo ešte viac vnútorného priestoru a veľmi som bol zvyknutý na elektricky nastaviteľné predné sedadlo v 12.smeroch... Ale vedel som do čoho idem a zatiaľ mi sedačky v Tucsone vyhovujú a sú podstatne lepšie ako som mal v i30 (2018).
K pozitívu by som hodnotil LED svetlomety aj v diaľkovom režime (áno majitelia limuzín a prémiových značiek s matrixovými LED diodáami by sa len zasmiali). Také som mal prvýkrát v i30 a po presadnutí do Subaru som bol sklamaný, Outback svietil o dosť slabšie v stretávacom a aj diaľkovom (tam boli dokonca len halogény) režime. Tusík má o čosi lepšie oproti i30 zvládnutý diaľkový režim (i 30 mala „čierne miesta“). Za pozitívum v porovnaní s Outbackom hodnotím aj automatické prepínanie diaľkových svetiel (Subaru ich malo takmer nepoužiteľné).
Ďalšie dojmy budem pridávať postupne