Ahoj,mám Tucsona JM první generace,,2,0 Crdi,103 kw,pohon na 4 kola.
Chci se tímto podělit o svůj příběh a jeho řešení.Jednoho dne mi po odjezdu z pumpy po natankovani chcípnul po ujetí asi 200m motor a rozsvítila se kontrolka motoru.
Po opakovaných pokusech o nastartování nic.Motor točil,ale nechytnul.Začali mě napadat všechny možné scénáře od špatné nafty,přes čerpadlo, a.t.d.Asi po půl hodině stání se mi povedlo nastartovat,ale po chvílí motor opět sám zhasnul a už to nešlo nastartovat vůbec.Diagnostika ohlásila kód P0335, chyba snímače klikové hřídele,t.j,ŘJ nedostáva info ze snímače o poloze klikové hřídele a tím neví,v jakém pořadí má aktivovat vstřikovače.Výměna byla náročná na odstrojení velké části motoru, z důvodu špatného přístupu ,čidlo je na převodovce a ze spoda z důvodu kardanu nepřístupné.Po výměně auto ožilo,je svižné,spotřeba mírně klesla.Cena čidla na e-shopu cca do
1000 kč,cena s prací cca 2500 Kč.Doufam,že můj příběh i když je dlouhý a roztahaný pomůže někomu ušetřit čas, nervy i něaké ty zbytečně vyhozené peníze.Zdar všem.
Chcípaní motoru za jízdy,problémy se startováním
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Chcípaní motoru za jízdy,problémy se startováním
Ahoj,
chci ti poděkovat za tvůj čas se sepsáním příběhu!
Právě se mi stalo totéž, akorát mám tyhle chyby (vyčteno pomocí Torque):
- P0401 - Pohonná jednotka: Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected (červená, tj. currently fault, ale ta se občas objevila i dříve)
- P0335 - Pohonná jednotka: Crankshaft Position Sensor A Circuit (šedá, tj. objevila se dříve a časem by mohla zmizet)
- P0606 - Pohonná jednotka: ECM/PCM Processor (šedá, tj. objevila se dříve a časem by mohla zmizet)
Tak doufám, že to bude "jen" to čidlo Můžu se zeptat, zda jsi měnil v autorizáku (cena je příliš dobrá, tak asi ne), případně, jestli nemáš po ruce kód toho čidla?
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007