Stránka 1 z 1

Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 02 říj 2023, 12:59
od Dagiburgi
Zdravim, po kolko km ste menili spojky, alebo mali nejaky problem s prevodovkou, co bolo treba riesit v servise... a ako to dopadlo?

Servis mi tvrdi, ze som zodral spojky po 70kkm. Vsade kam pridem, tak si buchaju na celo, ze to nie je mozne, ze to by som musel jazdit ako prasa... len autorizak sa tvari, ze "to je bezne".
Trhalo mi to pri studenych rozbehoch... ale to je vecny problem pri 7DCT... to by som neriesil... Problem je, ze na dialnici mi to "koplo" pri preradovani... a po prichode domov sa nedala zaradit spiatocka. Po odtahu do servisu (Karireal) mi tvrdia, ze to su zodrane spojky... a ze "to je normalne"... auto ma <4roky a 70000km.

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 02 říj 2023, 13:07
od JoKo
auto som predaval po 4r a 85 000km, spojky boli povodne... jazdene dlhe trasy, ale aj v {hodinovych} kolonach po ba.

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 02 říj 2023, 13:18
od tempest
:hyu: prý měl nějaké problémy se spojkami u DCT (vibrace?) na začátku vyroby a dělaly se tam konstrukční úpravy spojek. Nic bližšího nevím.

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 02 říj 2023, 20:03
od petzl62
Měl jsem-už nemám- ale najel jsem na jednom z prvních aut nového modelu tzn. od r.2017 s DCT do prodeje skoro 180tis. km. Nový majitel to dotáhnul těsně za 200 a šla dál a teď jsem ji potkal u Prostějova a předpokládám, že pořád na původních spojkách.
Na dalším autě- sice od Kia najeto za 2 a čtvrt roku 110tis. km bez problémů, takže o nějakém standardním ojetí spojek v 70tis., bych sakra polemizoval 8-[ :-k
Ano u minulého typu a modelu a pak i u i40 býval tento problém, obzvlášť u dieslů, ale u benzínu bych to považoval za dooost sporné.
Tam muselo být špatně i něco jiného :roll:
O záruční opravě nechtějí ani slyšet, že??? ](*,)

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 02 říj 2023, 20:33
od Storman
To je celkom odvážne tvrdenie od servisu.
Keby to bolo pravda, tak by sme o tom počuli trochu viac. Však podľa ich správ sa väčšina predá s DCT.

Napísal by som ostrý email na import a už by som nebol v servise príjemný.
Pokým si neotvoríš hubu tak na všetko ti povedia, že je normálne.

Mne sa najprv snažili tvrdiť, že je normálne, keď tečie vodná pumpa a teraz zas, keď tečie olej spod veka.

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 03 říj 2023, 06:51
od Dagiburgi
petzl62 píše: 02 říj 2023, 20:03 Měl jsem-už nemám- ale najel jsem na jednom z prvních aut nového modelu tzn. od r.2017 s DCT do prodeje skoro 180tis. km. Nový majitel to dotáhnul těsně za 200 a šla dál a teď jsem ji potkal u Prostějova a předpokládám, že pořád na původních spojkách.
Na dalším autě- sice od Kia najeto za 2 a čtvrt roku 110tis. km bez problémů, takže o nějakém standardním ojetí spojek v 70tis., bych sakra polemizoval 8-[ :-k
Ano u minulého typu a modelu a pak i u i40 býval tento problém, obzvlášť u dieslů, ale u benzínu bych to považoval za dooost sporné.
Tam muselo být špatně i něco jiného :roll:
O záruční opravě nechtějí ani slyšet, že??? ](*,)
Jasne... zaruka je 3roky/40kkm na oblozenie... nechal som to rozobrat, aby zistovali pricinu. Medzicasom som bol aj v inom servise a vlastne mi povedali to iste... potichucky.. ze je to norma... ale v dalsich servisoch mi povedali, ze nie... ze to neni mozne s tymto najazdom mat zodrane spojky, nieco tam musi byt zle. Obavam sa velmi silno, ze si nepomozem... skusim to cez importera... ale nedavam tomu velku sancu. BTW... pri studenych rozjazdoch mi to trhalo... nic hrozne a po 2hom rozjazde uz bolo ok... to sa ani neda poriadne ukazat v servise.

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 06 říj 2023, 15:04
od cestovatelcasem
Dagiburgi píše: 03 říj 2023, 06:51
petzl62 píše: 02 říj 2023, 20:03 Měl jsem-už nemám- ale najel jsem na jednom z prvních aut nového modelu tzn. od r.2017 s DCT do prodeje skoro 180tis. km. Nový majitel to dotáhnul těsně za 200 a šla dál a teď jsem ji potkal u Prostějova a předpokládám, že pořád na původních spojkách.
Na dalším autě- sice od Kia najeto za 2 a čtvrt roku 110tis. km bez problémů, takže o nějakém standardním ojetí spojek v 70tis., bych sakra polemizoval 8-[ :-k
Ano u minulého typu a modelu a pak i u i40 býval tento problém, obzvlášť u dieslů, ale u benzínu bych to považoval za dooost sporné.
Tam muselo být špatně i něco jiného :roll:
O záruční opravě nechtějí ani slyšet, že??? ](*,)
Jasne... zaruka je 3roky/40kkm na oblozenie... nechal som to rozobrat, aby zistovali pricinu. Medzicasom som bol aj v inom servise a vlastne mi povedali to iste... potichucky.. ze je to norma... ale v dalsich servisoch mi povedali, ze nie... ze to neni mozne s tymto najazdom mat zodrane spojky, nieco tam musi byt zle. Obavam sa velmi silno, ze si nepomozem... skusim to cez importera... ale nedavam tomu velku sancu. BTW... pri studenych rozjazdoch mi to trhalo... nic hrozne a po 2hom rozjazde uz bolo ok... to sa ani neda poriadne ukazat v servise.
U svý i30 2019 benzínu sice při 45tis. km nepozoruju se spojkou větší problém, akorát při rozjezdech do kopce při zatížení nebo s vozíkem, kdy spojka jakoby chvíli "vrže". Ale u i20 při 70tis. km s benzínem mám stejný divný projevy při rozjíždění do kopce za studena, jaký píšeš ty u svý i30.. Taky jsem se na to byl ptát ve 2 servisech (z toho jeden "náš" neautorizovaný, ale prověřený) a bylo mně řečeno, že spojku rozebrali a nic závadného na ní nenašli. Že prý když to "kopání"/cukání spojka nedělá při zahřátí, tak to nemám řešit... 8-[
Sice jsem kvůli tomu zauvažoval jednou v budoucnu u i30 vyměnit spojku za neoriginální polozávodní od Sachs 3000951489-S (viz tady: https://www.sachsperformance.com/navi.p ... 00951489-S ), v naději, že i30 bude mít větší "sílu" při rozjíždění do kopců a tažení nějakých přívěsů. Viz popisek výrobce "transmittable torque about 30% higher than the OE clutch kit. Perfect for tuned engines such as chiptuning as also for towing trailers". Ale těžko nakonec říct, jestli taková výměna přinese kýžený účinek...

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 06 říj 2023, 19:45
od Storman
To mu asi pri DCT moc nepomôže :roll:

Re: Oprava 7DCT, i30, 2019

Napsal: 07 lis 2023, 19:11
od Samby
Zrovna teď jsem řešil podobný problém.
Hodně mě tedy zarazilo, že dle toho co píšeš se na Slovensku nevztahuje na spojky v DCT záruka.
Mě servis i prodejce několikrát ujišťoval, že i na spojky je 5 let.

Dávali jsme auto do servisu stím že za studena občas škubne při startu a poté občas mezi čtyřkou a pětkou. Měli jsme podezření na spojku pro lichou řadu. Vše bylo hlášeno jako záruční oprava. Nakonec se jen přehrál software a smazaly se data DCT aby znovu proběhlo "učení" spojek. Nic jsme neplatili... počítám tedy, že servis fakturoval opravu na import...

Co je nejdůležitější, moc se mi nechtělo věřit, že by to mohlo pomoct, škubání se však hodně omezilo a nejen to.
Před Hyundaiem jsem jezdil jen koncern, Hyundai byl o hodně levnější tak jsem šel do něj. Vozidlo od začátku "houpalo" při couvání do prudšího kopce a při řazení z P na D a naopak se při průchodu přes R ozvalo žuchnutí, oboje jsem přisuzoval tomu, že se zkrátka jedná o levnější auto a takhle to má být.

Po smazání dat převodovky se škubání hodně omezilo, ale hlavně auto teď couvá úplně bez problémů a při přechodu přes R je úplné ticho.

I30 má najeto 116 000 km, tohle vědět nechám to smazat hned #-o

Co se týče toho, že nejde zařadit zpátečka (musel jsem auto chcípnout vyndat klíček a poté opět nastartovat), stalo se mi to dvakrát kolem 15 000km v servisu se na nic nepřišlo, domluvili jsme se jen, že až se to stane příště natočím to na na video, od té doby jsem najel 100 000 km a stále čekám kdy to budu moct natočit :D

Jediná další zkušenost se zárukou byla, že se v 30 000 km začal loupat lak na čelní masce, bez problémů na záruku vyměněno.