I30 1.6 CVVT 88 kw - problém s motorem
Napsal: 11 říj 2023, 16:32
Zdravím,
znovu otevřu téma, které se zde řešilo již několikrát, ale nenašel jsem jasné řešení.
Před rokem jsem koupil ojetou I30 1.6 CVVT 88 kW rok výroby 01/2014 s nájezdem 82k km (aktuálně cca 94k m). Asi tři týdny zpátky po asi 300m jízdy, teda relativně za studena, mi auto zdechlo na křižovatce. Po nastartování a rozjezdu a řazení na 3-4 stupeň přestalo auto táhnout. Podřazení nepomohlo, tak jsem zajel na chodník a zkusil vypnout motor a znovu nastartovat, ale motor byl stále přidušený a nešlo se skoro ani rozjet. Po několikátém pokusu motor nenastartoval vůbec. Auto jsme odtáhli ke známému do servisu, kde ho další den v pohodě nastartoval, připojil na diagnostiku, která nic neukázala. I další dny nastartoval vždy napoprvé, zkoušel auto projet a vše vypadalo v pohodě.
Pro jistotu jsem auto dal ještě do dalšího servisu, kde řekli to stejné - diagnostika nic neukazuje, nemáme co opravit. Pouze doplnili lehce olej, žádný velký únik.
Auto jsem si tedy vyzvedl a jezdí relativně bez problémů (zdá se mi možná lehce slabší výkon hlavně při zrychlování). Co ale není v pořádku je zvuk motoru. Jako by nějaká rotační součást o něco pravidelně klepala.
Zvuk jde slyšet při sešlápnutí plynu, nejvíce na 3-4 stupni. Při jízdě a vyřazení, případně jen uvolnění plynu zvuk přestane.
Našel jsem na foru podobné vlákna včetně zvuku, který je prakticky totožný. https://uloz.to/!lXbDQUdKZNvQ/hyundai-mp3
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38863
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38164
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38332
Četl jsem tady no fóru různé možnosti problémů - od přeskočených rozvodů, přestavovačů vačkových hřídelí až po nějaké problémy s korozí hřídele v převodovce a úniku oleje do spojky.
Nevěděl by nyní už někdo s jistotou, co by to mohlo být?
Předem díky
znovu otevřu téma, které se zde řešilo již několikrát, ale nenašel jsem jasné řešení.
Před rokem jsem koupil ojetou I30 1.6 CVVT 88 kW rok výroby 01/2014 s nájezdem 82k km (aktuálně cca 94k m). Asi tři týdny zpátky po asi 300m jízdy, teda relativně za studena, mi auto zdechlo na křižovatce. Po nastartování a rozjezdu a řazení na 3-4 stupeň přestalo auto táhnout. Podřazení nepomohlo, tak jsem zajel na chodník a zkusil vypnout motor a znovu nastartovat, ale motor byl stále přidušený a nešlo se skoro ani rozjet. Po několikátém pokusu motor nenastartoval vůbec. Auto jsme odtáhli ke známému do servisu, kde ho další den v pohodě nastartoval, připojil na diagnostiku, která nic neukázala. I další dny nastartoval vždy napoprvé, zkoušel auto projet a vše vypadalo v pohodě.
Pro jistotu jsem auto dal ještě do dalšího servisu, kde řekli to stejné - diagnostika nic neukazuje, nemáme co opravit. Pouze doplnili lehce olej, žádný velký únik.
Auto jsem si tedy vyzvedl a jezdí relativně bez problémů (zdá se mi možná lehce slabší výkon hlavně při zrychlování). Co ale není v pořádku je zvuk motoru. Jako by nějaká rotační součást o něco pravidelně klepala.
Zvuk jde slyšet při sešlápnutí plynu, nejvíce na 3-4 stupni. Při jízdě a vyřazení, případně jen uvolnění plynu zvuk přestane.
Našel jsem na foru podobné vlákna včetně zvuku, který je prakticky totožný. https://uloz.to/!lXbDQUdKZNvQ/hyundai-mp3
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38863
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38164
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38332
Četl jsem tady no fóru různé možnosti problémů - od přeskočených rozvodů, přestavovačů vačkových hřídelí až po nějaké problémy s korozí hřídele v převodovce a úniku oleje do spojky.
Nevěděl by nyní už někdo s jistotou, co by to mohlo být?
Předem díky